Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
De stemcommando's in Nederlands zijn inderdaad stukgemaakt in deze update... Zelfs de voorbeelden uit de release-notes geven HELE rare effecten ;-) Open dashboardkasje ging mijn laadpoort open, en hoop andere random dingen die hij denkt te horen ;)

Smart Summon lijkt nog overal geblokkeerd te zijn. Heb hele rits parkeerplaatsen geprobeerd (op openbare weg werkt het uiteraard sowieso niet), maar op geen enkele parkeerplaats krijg ik het aan de gang. Zelfs op hele grote P+R terreinen en grote open parkeerplaatsen (zie fotos) altijd de melding dat 'Voorrijden niet mogelijk is vanaf huidige locatie'. Met veel instellingen zitten proberen, zelfs notificaties van voorrijden terug aangezet (ik dacht misschien dat hij het niet doet omdat ik die uit heb etc). Tot nu toe nog geen succes.
Het is niet zo dat het exclusief alleen met bluetooth werkt in de EU, want als ik in winkel binnen ben en ik open Smart Summon krijg ik ook gewoon verbinding en die je het voorgenomen pad wat hij wilt rijden, alleen ook met dezelfde melding erbij 'niet mogelijk van deze lokatie'. maar hij was op dat moment absoluut buiten bluetooth bereik ;-)
1.png

2.png
 
  • Informative
Reactions: DucaTinus
Inderdaad op mijn S uit 2018 veel nieuwe features in deze 2019.40.50.1 update...
Alleen zo jammer dat ze niet bruikbaar zijn...:(
Vooral de spraakbesturing is nu totaal niet meer te gebruiken en dat is zelfs een stap terug...
Ach er komt vast een bugfix....

Iedereen fijne kerst gewenst!!
 
Zou zo maar kunnen ;)
Ik hoop dat de hele regelgeving in de EU wat soepeler gaat worden en snel ook. Missen zoveel functionaliteit nu tov USA.
Maargoed, weinig USA lobby in de EU, des te meer duitse dinosap stropdassen die er met hun merken nog een jaar of 10 achteraan lopen, dus ik vrees dat het allemaal nog wel een tijdje zal duren.... (in de hoop dat ze hun eigen autos beetje op 'autonoom' niveau krijgen in de tussentijd)...
 
  • Like
Reactions: DucaTinus
Die spraakcommando’s zijn wel gaar inderdaad. Heb de auto gewoon op Engels staan en zelfs die commands werken niet. Zo ook nog geen werkende locatie voor Smart Summon kunnen vinden. Zelfs de eigen oprit (die gewoon al in kaart was gebracht) doet het niet
Grote kans dat Smart Summon het ook helemaal niet doet in onze EU auto's. Heb nog niemand gehoord die het werkend heeft gekregen nml
 
Zojuist ook geïnstalleerd, vannacht binnengekomen. Ik lees op het Engelse forum dat er een storing was (of is) met de server die voice commands verwerkt. Dat gebeurt dus niet offline maar online. Wellicht dat die storing ook de problemen in NL veroorzaakt?