Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
ja saai he. De updates zijn bijna leuker dan erin rijden :)
(ik herken het wel, ondanks dat het leuk rijden is).

Ik hoop ook dat een volgende release eindelijk een scheiding maakt tussen 'links' en 'rechts' op het scherm. Ik had vandaag weer dat ik de ruitenwissers niet kon bedienen omdat ik een 'zware' website aan het lezen was.
Pas toen de browser een tijdje gesloten was, reageerde de wissers pas.
Hola, wacht even.... waar heb je je ruitenwissers voor nodig als je een “zware” website aan het lezen bent ?
Of doe je dat terwijl je rijdt ? Dat is illegaal hoor !! o_O
 
Hola, wacht even.... waar heb je je ruitenwissers voor nodig als je een “zware” website aan het lezen bent ?
Of doe je dat terwijl je rijdt ? Dat is illegaal hoor !! o_O
:)
In dit geval had ik wat gelezen op een parkeerplaats. Ging rijden en de wissers bleven maar gaan. Ik kreeg hem niet op stand I. Ik heb de browser gesloten maar het duurde nog zeker 10 swipes voordat ik er wat van merkte.
Maar het kan ook gebeuren als een passagier aan het browsen is, want ik zou dat nooit doen tijdens het rijden.....zonder autopilot ;)
 
Rare zaken na update 2019.40.50.7: Spraakcommando voor aan- of uitzetten stoelverwarming gaat goed. Het verhogen van de temperatuur of ventilatorsnelheid gaat ook goed. Maar ik kan geen muziek meer laten afspelen/zoeken. Gaf je voor de update het commando "Afspelen Queen" dan opende Spotify (Spötify) en kreeg ik mogelijke nummers, albums lijsten etc...van Queen. Het spraakcommando wordt wel herkend maar nu krijg ik alleen als feedback "Media afspelen" maar vervolgens gebeurt er niets. Ook het commando bellen geeft moeilijkheden. 95% van de gevallen krijg ik de melding dat het commando niet wordt herkend. 4% verkeerd nummer/contact. 1% raak.
Omweg bij Spotify is dan om het toetsenboord de microfoon aan te raken en dan zeg ik "Queen"...et voila.... dan gaat het wel goed.
Maar uit oogpunt van verkeersveiligheid niet de meest beste oplossing.
Ook zag ik gisteren ineens de optie "USB" verschijnen die alle bestanden van de camera oplijstte , maar die optie "USB" is vandaag weer weg. Tussentijds heb ik geen update gehad. Zou wel mooi zijn als ook optie USB bij Tesla theater zou zitten en je de clips rechtstreeks op je scherm kon zien (tijdens geparkeerde toestand natuurlijk). Zeker bij een "sentry" voorval zo handig. Snel even terug kijken wat er aan de hand was.
Maar goed...iemand die ook hetzelfde heeft met de spraakcommando's (bij Spotify of bellen)
Of iemand die de optie USB tegenkomt?
 
Even iets positiefs:

Vanochtend deed AP en cruise control het plotseling niet. Auto even langs de weg en hard reset gedaan, alles werkte weer prima daarna. Weet niet hoe het komt. Realiseerde mij dat dit mijn eerste noodzakelijke reset sinds tijden was.

Ik heb inmiddels in een halfjaar tijd circa 28k gereden met de M3 en heb het idee dat - zeker sinds V10 - de stabiliteit enorm is toegenomen. Dit is de eerste keer dat ik onder V10 een reset heb moeten doen. Alles werkt bij mij altijd gewoon: geen wegvallende schermen, spontane reboots, wegvallende spotify, LTE verbindingen of rare e-call meldingen meer. En dat alles was 6 maanden geleden toen ik de M3 nog had echt anders, toch wel regelmatig rare dingetjes toen. Zelf een week van mijn vakantie helemaal geen AP en CC gehad.
 
Ik heb met elke Tesla die ik tot op heden heb gehad altijd +5km/u gereden en nooit een boete gehad
Dat is omdat je meer dan 6 km te hard moet rijden. Eerst gaat er 3 km/u (of 3%) meetcorrectie vanaf en dan moet je meer dan 3 km/u te hard gereden hebben om beboet te worden.

(PANG! Daar ging het ballonnetje "ik heb een boete gekregen omdat ik 1 km te hard reed")
 
Dat is omdat je meer dan 6 km te hard moet rijden. Eerst gaat er 3 km/u (of 3%) meetcorrectie vanaf en dan moet je meer dan 3 km/u te hard gereden hebben om beboet te worden.
Het ligt net iets anders, 3% met een minimum van 3km/u correctie plus 4km/u marge - alleen die laatste geldt niet voor 130. Dus daar is het betalen boven 133,9 km/u maar let er op dat een eventuele afwijking in de meting daar al in zit.

Bij bv 120 zit je ruimer, 127,6. Bij 30, waar helaas vrijwel nooit gecontroleerd wordt, kun je er dus ruim 20% overheen :confused:
(PANG! Daar ging het ballonnetje "ik heb een boete gekregen omdat ik 1 km te hard reed")
Ik weet niet waar de werkelijke ijkmarges liggen maar misschien zou het bij 131 kunnen. Dan nog, niet zeuren je hoeft niet op de grens te gaan zitten.