Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Met het vochtige weer van de laatste weken zou ik wel graag op het 'camera' scherm een andere camera willen selecteren. Dan heb je even een idee waarmee AP moet werken. Voor het file-parkeren zou ik ook graag de camera van het spatbord (passagierskant) willen zien en bij het wegrijden zou die aan de bestuurderskant kunnen helpen om fietsers aan te zien komen. Technisch lijkt me dit geen enkel probleem.

Schitterend idee! Of zelfs een scherm waar ze allemaal tegelijk op staan...
 
  • Like
Reactions: Superendo and Bas.
Ik ben blij dat Elon geen Lidars wil gebruiken. Al die, weliswaar onzichtbare (voor mensen), lasers lijkt me geen goed idee. We rijden nu al rond met massale hoeveelheden “vleermuis sensors”. En dus ook al radars. Ik vraag me wel eens af of dat allemaal erg gezond is...
Lidar werkt vziw op infrarood. Dus als dat ongezond is, mag je onmiddellijjk alle afstandbedieningen uit je huis verwijderen. En radiatoren. En geen warme dranken meer, wat een infrarood dáár vanaf komt! :)
[...] Als 40 nog steeds staat voor het weeknummer dan beginnen we toch wel echt achter te lopen vergeleken met vorige versies. Daar was het verschil meestal een paar weken, nu meer dan 20!
Raar, van week 40 tot week 3 tel ik maar 15 weken. Tenzij jij natuurlijk in jouw huishouden verordonneerd hebt dat 15 > 20.... :)
 
Ah, oogbeschadigingen, dat risico had ik over het hoofd gezien. Ik dacht aan de algemene 'stralingsangst' (hoogspanningskabels, wifi, 3/4/5 G, etc.)

Alhoewel het gelinkte artikel ook wel een beetje in de FUD - categorie valt met meer 'angst' en 'onzekerheid', dan harde data:

Based on what little information is available, safety consultant and optical radiation biophysicist Bruce Struck says, “It seems possible but would have required an unusual viewing situation.” Nonetheless, he says that “we need thoughtful and comprehensive measurements.”
 
Last edited:
Ik dacht aan de algemene 'stralingsangsangst' (hoogspanningskabels, wifi, 3/4/5 G, etc.)
Even voor de duidelijkheid: Ik lijd niet aan stralingsangst. Ik vraag me wel af, als t.z.t. iedereen in auto’s rijdt met lasers en radars, of dat niet ook elkaar gaat storen. Die dingen staan tijdens het rijden wel permanent aan en stralen elkaar in de sensors.
En met een beetje pech komen er van die leukerts met “jammers”. Nu heb je alleen maar last van de laagstaande zon.....
 
ik dacht dat de voorruit/achterruit verwarming 2 verwarmingsstanden hadden, bedienbaar in de auto.
Stand 1: icoontje wordt ‘geel’
Stand 2: icoontje wordt ‘geel’ + ingekleurd.

Meestal preheat ik altijd de auto voor vertrek.
Als ik nu zonder ‘preheating’ wil wegrijden met dit weer, beslaan mijn ramen.
Maar ik krijg die voorruitverwarming niet op stand 2. Waarschijnlijk omdat het niet vriest oid?

Nu zit ik 3min te wachten in m’n S totdat ik ‘beeld’ heb van buiten.
Eerder gaan rijden is onverantwoord.

Ik kan me niet herinneren dat ik hier ooit eerder problemen mee heb gehad om de blower op de voorruit vol aan te krijgen.
Is er iets veranderd in een update afgelopen tijd? Of is de feature verplaatst?
 
Dat de spraakherkenning vernaggeld is de laatste weken is geen geheim, maar na de laatste update die ik een week of 2 geleden heb binnengehaald was het wel weer wat beter. Bellen werkte weer naar behoren (alhoewel hij "Zarina" blijft interpreteren als "Sabina", maar dat zal wel door mijn Amsterdamse als S klinkende Z komen :p ), en navigeren werkte met wisselende resultaten (het simpele "rijd naar huis" heeft hij al niet meer begrepen sinds 2019.40.*).

Maar dit weekend had ik opeens dat hij helemaal niets meer hoort! Het microfoontje verschijnt, en de radio gaat uit, maar hij registreert niets, wat (en hoe hard :p ) ik ook roep. Dus niet "rijd... naar... huis... command not recognized" - oftewel verstaan wat ik zeg maar niet begrijpen - maar het blijft gewoon helemaal leeg, alsof hij me helemaal niet hoort.

Iemand dit ook opgemerkt? het lijkt me stug dat dit een update-dingetje is, aangezien er geen update is geweest tussen gebrekkige werking en helemaal geen werking.
 
Dat de spraakherkenning vernaggeld is de laatste weken is geen geheim, maar na de laatste update die ik een week of 2 geleden heb binnengehaald was het wel weer wat beter. Bellen werkte weer naar behoren (alhoewel hij "Zarina" blijft interpreteren als "Sabina", maar dat zal wel door mijn Amsterdamse als S klinkende Z komen :p ), en navigeren werkte met wisselende resultaten (het simpele "rijd naar huis" heeft hij al niet meer begrepen sinds 2019.40.*).

Maar dit weekend had ik opeens dat hij helemaal niets meer hoort! Het microfoontje verschijnt, en de radio gaat uit, maar hij registreert niets, wat (en hoe hard :p ) ik ook roep. Dus niet "rijd... naar... huis... command not recognized" - oftewel verstaan wat ik zeg maar niet begrijpen - maar het blijft gewoon helemaal leeg, alsof hij me helemaal niet hoort.

Iemand dit ook opgemerkt? het lijkt me stug dat dit een update-dingetje is, aangezien er geen update is geweest tussen gebrekkige werking en helemaal geen werking.
Volgens mij sturen ze die commando’s naar een server die af en toe of overbelast is of niet bereikbaar.