Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen wintersport een nare ervaring meegemaakt dat het busje wat liep te duwen achter ons het nodig vond ons zwaar af te snijden. Toen hij ons in ging halen gooide hij ineens het stuur naar rechts om. Dus niet iedereen is capabel genoeg om zich normaal te gedragen in het verkeer...

Mailtje naar het bedrijf met de beelden heeft niets opgeleverd. Geen reactie.
En naar de (plaatselijke) politie gestuurd? Wat jij beschrijft lijkt op poging tot doodslag..
 
De hele dag diverse routes over de snelweg gereden met NoA. Niks aan de hand. Even een pitstop gemaakt om wat te eten en weer door, werkt de gehele Autopilot niet meer. Geen cruise control, geen AP en ook geen snelheidslimieten zichtbaar op het scherm. Daarnaast werkte de automatische ruitenwissers ook niet?! De ruit vol met regen maar geen actie. Wel werkte de visualisatie en zelfs als ik dan maar handmatig een lane change wilde doen zag je rode autootjes op het scherm. Dus eigenlijk werkte alles maar toch weer niet. Dit heb ik nog niet eerder gehad. Model X hw2.5 2020.4.1
#metoo momentje!

Net van Heerenveen naar Eindhoven gereden, met 50% bij vertrek. Auto plant netjes pitstop bij SuC Naarden op 8%. Maar dus vol zuidwest met zuidwesterstorm op de Noordzee.

Leermoment 1: met windkracht 6 pal tegen in de polder is dat echt niet betrouwbaar. Ik heb aardig in moeten houden om met krappe 2% de charger te halen.
Leermoment 2: na de SuC had ik met Model 3 precies hetzelfde als @Diiiirk. Nooit eerder meegemaakt, alles werkte behalve CC en AP, alle icons waren weg terwijl visualisatie prima deed en geen errors. Soft reset op de A1 geen verschil. Even gestopt en via Service menu hele auto uitgeschakeld 10 seconden, toen was alles weer normaal.
Leermoment 3: ik snap nu voor het eerst wat mensen bedoelen met geslinger van de autopilot, met diezelfde windkracht 6 in de zijkant merk je dat AP fiks kan zoeken naar plaats in de strook. Ik rij normaal in Brabant waar het een stuk minder waait dan vlakbij de kust, misschien dat dit de verschillen verklaart over de ervaringen met slingeren.
 
Afgelopen wintersport een nare ervaring meegemaakt dat het busje wat liep te duwen achter ons het nodig vond ons zwaar af te snijden. Toen hij ons in ging halen gooide hij ineens het stuur naar rechts om. Dus niet iedereen is capabel genoeg om zich normaal te gedragen in het verkeer...

Mailtje naar het bedrijf met de beelden heeft niets opgeleverd. Geen reactie.
Je kan beelden etc via politie.nl doorgeven (Aangifte / melding, vernieling/beschadiging/overlast, keuze ‘ik zie iemand roekeloos rijden’)
Afgelopen week eenzelfde aso op A73 Nijmegen ri. venlo achter mij gehad. Helaas beelden onbruikbaar maar na contact met 0900-8844 toch melding gemaakt met de informatie die ik nog wel had.
 
  • Funny
  • Informative
Reactions: TheoSchijf and Cely
Ik zat gisteren in een taxibusje waar de chauffeur 6 meter afstand houden tot zijn voorligger meer dan voldoende vond. Ook bergop een camper inhalen terwijl er een tegenligger aankwam leek hem een goed plan.
Toen ik er eindelijk toch iets van zei was zijn argument dat hij in 40 jaar nooit een aanrijding had gehad. Cognitieve dissonantie blijft iets wonderlijks.
 
Wat mij opvalt is dat het knipperlicht regelmatig veel te vroeg uit gaat als je op Noa rijdt. Afgelopen weekend van de A6 naar de A1 ruim voor de kombocht ging het knipperlicht naar links aan. Hetzelfde geld vanuit Utrecht bij Groenekan de A27 op. Probleem komt vaker voor en ik heb geen software update gehad. Meer mensen hier last van?
 
In Duitsland maakt NOA bij het invoegen er een potje van.

Super vaak knipperlicht aanzetten naar rechts... terwijl je al op de meest rechter baan zit. Je kunt die ook niet cancelen, ja door je knipperlicht naar links te zetten... maar dat is voor bestuurders om je heen nog onduidelijker.

Ook een soort van defensief ik ga een baan naar links als er verderop een invoegstrook komt. Dat is niet eens zo gek en past bij mijn eigen rijgedrag ware het niet dat NOA dit ook wil doen als er geen auto rijd die wil invoegen en er een dikke Duitser met 200+ komt aan boenderen.

De 360 view moet nog leren dat er auto's met hoge snelheid van achter kunnen komen.

Het is echt SUPER irritant dat de browser nu enkel "fullscreen" achtig kan. Ik mis echt de v8 UI waarbij je gewoon kon kiezen wat je onder of boven wilde en je ook niet een rand om het browser venster kwijt was.

Ook irritant dat je geen Netflix/YouTube kan doen in de files als AP aanstaat. Software zou dit moeten toestaan als de snelheid onder de 15km/h is met AP aan met een auto pause indien snelheid hoger is.

Jammer dat je niet alle camera's kunt zien om te bepalen hoe vies ze zijn en te controleren of je ze goed schoon hebt gemaakt.

Als je parkeert en wegrijd en Sentry Mode aan staat zou deze altijd direct een save moeten doen. Dit zodat je kentekens hebt van de auto's om je heen. Vaak staan deze niet op de beelden, zeker als je achteruit in geparkeerd hebt.

Joe Mode is echt nog steeds te luid in de nacht als de rest slaapt.
 
  • Informative
Reactions: DucaTinus
Normaal, tijdens het rijden, kan je ook geen YouTubevideo controls via de browser laden, hoewel in een van de threads op dit forum, embedded, kon ik de (youtube dacht ik)video al rijdend tonen dus er is vast wel een manier maar zeker niet wettelijk en ook niet aangewezen natuurlijk...
 
  • Helpful
Reactions: sjaakmaarsen
  • Like
Reactions: dutchchili and Cely
Lijkt me dat die herschreven core geschreven is voor HW3 auto's. Dan ontstaat bij mij de vraag hoe het zit met het upgradeprocess van HW2.5 naar HW3...

Upgrade naar HW3 gebeurt al in USA. En bij de upgrade naar MCU2 (zie desbetreffende posts) pakken ze HW3 meteen mee.

Europa zal alleen nog even geduld moeten hebben: America First!
 
Zolang we hier niet eens NOA without confirmation hebben en die lompe UN regels is de meerwaarde van HW3 ook niet echt aanwezig....

Niet helemaal mee eens ;)

Ik denk dat de grotere rekenkracht zorgt voor stabieler rijden. Betere visualisaties maken dat de bestuurder beter/sneller kan ingrijpen bij problemen.

Naar mijn mening (en niets meer dan dat) is NoA nu onbruikbaar in NL, met of zonder bevestiging.