Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Even een vraag/opmerking over NoA: ik heb al eens beschreven dat rijdende op de A1 richting Amersfoort ik afslag 5 wil nemen, NoA mij een paar honderd meter ervoor de busbaan op wil sturen... Dat is overigens nog steeds zo.

Maar wat ik mij nu bedenk is dat daar een doorgetrokken lijn is. En dat voelt echt slecht. Ik zou er vanuit gaan dat de camera (niet een doorgetrokken lijn overgaan) de kaart (hier naar rechts) zou overrulen.... Ik heb dit gelukkig nog nooit met EAP meegemaakt, maar dit is voor mij toch weer een reden om EAP ipv NoA te rijden... En dit draagt wel bij voor mijn begrip om NoA zonder confirmatie voorlopig in EU *niet* toe te staan...
 
Bluetooth Improvement
To improve the audio transition from phone-to-car when entering your vehicle, Bluetooth now connects to your paired phone only after you are sitting in the driver’s seat and all doors are closed. As a reminder, you can pair your phone to Bluetooth by touching the Bluetooth icon on the top of your touchscreen and then "Add New Device".

Dit is wel een zeer slimme verbetering!

Improved Voice Command Reliability
We have improved voice command reliability, including in areas with poor connectivity. Note: to use voice commands, simply tap the right steering wheel button and speak your command after the beep – there is no need to press and hold the button.

Nu nog taal detectie in de text-to-speech engine zodat deze niet enkel de ingestelde taal gebruikt zodat je Nederlandse teksten niet op z'n Engels of vice versa voorgeschoteld krijgt.
 
Dit is wel een zeer slimme verbetering!
Zeer welkom. Wie ooit bij een Suc tijdens een lang telefoongesprek met Tesla Service in- en uit heeft moeten stappen om samen een probleem op te lossen) zal dit zeer kunnen waarderen. Mateloos irritant als dat gesprek steeds naar handsfree en terug gaat.
En benieuwd hoe lang het duurt voordat de nieuwe maximumsnelheid wordt opgepakt door de navigatie. Vrij irritant als de auto naar de 120/130 schiet terwijl je maar 100 mag.
Als lapmiddel kun je de max snelheid beperken tot bv. 110 km/u. Dan ben je 1 snelle draai aan het wieltje verwijderd van de max, en heb je een beetje ruimte om in te halen.
 
Als lapmiddel kun je de max snelheid beperken tot bv. 110 km/u. Dan ben je 1 snelle draai aan het wieltje verwijderd van de max, en heb je een beetje ruimte om in te halen.

Zet hem dan wel op 117 want dat is de 10km/h AP buffer + 3km/h afwijking (sinds een aantal versies) + de wettelijke 4km/u correctie marge bij meting van 101km/h waardoor AP maximaal 107km/u rijd.
 
Doen ze dat echt? Waar heb je die info vandaan?

Ja dat klopt had ik ook ergens gelezen. Wel alleen in china gebouwde Model3s.

Wat ik storender vind is dat ze HW3.0 sinds juni vorig jaar in ieder standaard SR-tje gooien die geen FSD hebben terwijl ik al bijna een jaar zit te wachten op een HW3.0 computer waar ik 6400 euro voor heb betaald. Klopt, ik heb in beta al een paar belachelijk beperkte FSD functies maar het ging mij om het veilig stellen van de hardwareupgrade en het z.s.m. up to date brengen van de auto.
Letterlijk binnen een paar weken verouderd en wachtend sinds dien.

Dat ze maar heel snel komen, vooral nu allerlei visualisatie features alleen nog maar op HW3.0 komen en de SRs zonder FSD gewoon veel beter/vloeiendere UI hebben.....
 
Ben ik nou echt de enige die argwanend is als er nieuws is dat een eigenaar in China zegt dat niet de juiste chips in zijn Tesla Model 3 zitten?
Om de een of andere reden willen mensen dit heel groot zien. Laten we inderdaad een beetje oppassen met het fabriceren van verhaaltjes. Maarten CH's post is (opzettelijk?) incompleet, had hij het hele verhaal verteld was het nl direct duidelijk dat dit geen betrekking heeft op Europese Tesla rijders.
 
Als je een auto aantikt als hij stapvoets rijdt heeft het mi niks te maken met de rekenkracht. Die proximity sensors werken blijkbaar niet optimaal in de file of worden niet gebruikt om uit te wijken als je aan het file rijden bent.
Inderdaad. Ik heb zelf onlangs een vrachtwagen rechts van mij in de file omdat ik op de AP vertrouwde...
... die niet op stond.
Geen gepiep of waarschuwing. Ik denk +10km/u zodat sensoren niet werkten, -50km/u zodat aeb niet werkte. Ofwel was ik zo verstrooid dat ik alle waarschuwingen genegeerd heb.
 
Inderdaad. Ik heb zelf onlangs een vrachtwagen rechts van mij in de file omdat ik op de AP vertrouwde...
... die niet op stond.
Geen gepiep of waarschuwing. Ik denk +10km/u zodat sensoren niet werkten, -50km/u zodat aeb niet werkte. Ofwel was ik zo verstrooid dat ik alle waarschuwingen genegeerd heb.

Je reed niet op TACC/AP/NOA dan zal de auto ook niet gaan piepen bij hele lage snelheden.