Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Hier het belang van het schoonmaken van de camera lenzen :)


Dit was op de terugweg van wintersport. Spray zorgde ervoor dat NOA zich op de terugweg vreemd gedroeg. Bij elke stop even de lenzen schoongemaakt maar ik wilde ook even zien wat er uberhaupt nog zichtbaar was.

Dit geeft toch wel aan dat de cameras echt totaal niet bruikbaar zijn om je auto op afstand te summonen zoals voorgespiegeld door Elon. Ja, in Californie :)
 
In. China.

Niet hier

Klopt maar onderstaand fragment spreekt me erg aan als FSD'er :)
Maar even een prntscrn opgeslagen voor later ;)

FSD is HW3 toezegging Elon.jpg
 
  • Like
Reactions: Cely and peter85
Ja dat klopt had ik ook ergens gelezen. Wel alleen in china gebouwde Model3s.

Wat ik storender vind is dat ze HW3.0 sinds juni vorig jaar in ieder standaard SR-tje gooien die geen FSD hebben terwijl ik al bijna een jaar zit te wachten op een HW3.0 computer waar ik 6400 euro voor heb betaald. Klopt, ik heb in beta al een paar belachelijk beperkte FSD functies maar het ging mij om het veilig stellen van de hardwareupgrade en het z.s.m. up to date brengen van de auto.
Letterlijk binnen een paar weken verouderd en wachtend sinds dien.

Dat ze maar heel snel komen, vooral nu allerlei visualisatie features alleen nog maar op HW3.0 komen en de SRs zonder FSD gewoon veel beter/vloeiendere UI hebben.....

Idem hier, ik hoop echt dat Tesla ons als pioniers, die bereid zijn om 6400 euro te betalen, niet lang in de kou laten staan en de upgrade naar 3 gaan geven.
 
  • Like
Reactions: joverdijk
Als je een auto aantikt als hij stapvoets rijdt heeft het mi niks te maken met de rekenkracht. Die proximity sensors werken blijkbaar niet optimaal in de file of worden niet gebruikt om uit te wijken als je aan het file rijden bent.

Ik heb anders het gevoel dat hij veeeel te snel reageert eigenlijk... en ik ben precies altijd iedereen van de weg aan het rijden als ik van rijstrook verander....rode strepen overal enz.... ik hoop dat het niet echt zo is :rolleyes: .... ook in de file, gisteren knalde hij ineens nog op de rem waar ik dacht van "ba, dat was misschien ook niet nodig"
 
Om de een of andere reden willen mensen dit heel groot zien. Laten we inderdaad een beetje oppassen met het fabriceren van verhaaltjes. Maarten CH's post is (opzettelijk?) incompleet, had hij het hele verhaal verteld was het nl direct duidelijk dat dit geen betrekking heeft op Europese Tesla rijders.

Ho ho, er is niks groots aan en die bewering maak ik ook niet. Ik schrijf dat ik denk dat we onze HW 3 upgrade niet snel kunnen verwachten en als jij denkt dat dat anders is dan is dat natuurlijk prima.

Maar
1: Ondanks dat HW 3 al bijna een jaar in productie is heeft volgens mij in de VS nog maar een zeer beperkte groep een upgrade gehad.
2: Er is in China een tekort aan HW 3 computers zodat zelfs FSD auto's met HW 2.5 wordt verkocht.
3: Ik heb nog geen HW 3 upgrade in Europe gezien (is er misschien wel).
4: Wereldwijd loopt de productie en transport even niet zo lekker als drie maanden geleden.

Ik ben geen doemdenker maar verwacht niet dat Tesla binnen 6 maanden een HW 3 computer in mijn Model 3 gaat schroeven... maar ik hoop van wel natuurlijk :D
 
Vandaag proefrit gemaakt (niet dat ik het terug kan draaien trouwens) met SW 10.2 (2020.8.1). Ik moet zeggen een flinke verbetering. Die verbeterde visualisatie nog niet echt zien gebeuren. Maar regeneratief remmen is echt een stuk steviger, hierdoor is met name het afremmen bij een voor je invoegende auto ook wat rustiger (wilde soms echt remmen).
Ook vind ik de lane change een heel stuk beter. Reageert veel sneller op de richting aanwijzer. Is eindelijk richting aanwijzen en aansluitend gaan....dat is wel eens anders geweest. Ook visualisatie in de front cockpit vind ik scherper en duidelijker. Spraak commando’s zouden ook beter zijn, maar heb ik niet getest (gebruik ik eigenlijk nooit)
 
Vandaag proefrit gemaakt (niet dat ik het terug kan draaien trouwens) met SW 10.2 (2020.8.1). Ik moet zeggen een flinke verbetering. Die verbeterde visualisatie nog niet echt zien gebeuren. Maar regeneratief remmen is echt een stuk steviger, hierdoor is met name het afremmen bij een voor je invoegende auto ook wat rustiger (wilde soms echt remmen).
Ook vind ik de lane change een heel stuk beter. Reageert veel sneller op de richting aanwijzer. Is eindelijk richting aanwijzen en aansluitend gaan....dat is wel eens anders geweest. Ook visualisatie in de front cockpit vind ik scherper en duidelijker. Spraak commando’s zouden ook beter zijn, maar heb ik niet getest (gebruik ik eigenlijk nooit)
Ik las ergens anders dat ook de time-out langer is. Kun je dat bevestigen?