Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Dan heeft wellicht mijn camera last van kleurenblindheid. Dat fotootje liegt niet hoor.

Ik geloof je direct. Betwist ook zeker niet dat hij het niet goed doet of zo. Zag in mijn cockpit in ieder geval het wisselen van groen naar oranje. Bijgaand een foto tijdens het wachten voor rood.
 

Attachments

  • 357CB322-3FA0-4B99-8529-F01D81CA8F57.jpeg
    357CB322-3FA0-4B99-8529-F01D81CA8F57.jpeg
    55.6 KB · Views: 63
Eerste ervaring met NOA op 20.08 is dat ie de afritten weer beheerst neemt (en niet eerst agressief instuurt, moet corrigeren, dan overcorrigeert en dan links weer over de lijn rijdt voorsat ie weer in het midden van de uitvoegstrook gaat rijden). Ook lijkt inderdaad de wachttijd voor wissels veel korter te zijn. Scherpe bocht op 50km/u weg waar ie normaal met AP uitvliegt nam ie nu met gereduceerde snelheid en kwam er goed doorheen. Nu wachten op de MCU2 upgrade in NL zodat ik ook de visualisaties kan zien.
 
Heren en dames met de nieuwe vitualisatie, als je als eerste voor een stoplicht staat, ziet je Tesla dan het stoplicht, en de kleur?
In Nederland hangen de stoplichten namelijk veel dichterbij (deze kant) dan in de USA (overkant). Ben benieuwd.

Vanmorgen even gekeken. Hij zit het prima tot je het stoplicht nadert tot 5-7 meter (beetje afhankelijk van hoogte stoplicht). Je ziet alles prima qua kleur, wisselen van kleur en eventuele pijlen in het licht. Mocht je over die afstand grens gaan, wordt hij grijs.
Hij ziet trouwens nog geen verschil tussen gewone stoplichten (3 kleuren) en waarschuwingslichten (met 1 of 2 lampen oranje)...die worden beide weergegeven met 3 lampen
 
  • Informative
Reactions: sjaakmaarsen
Vanmorgen even gekeken. Hij zit het prima tot je het stoplicht nadert tot 5-7 meter (beetje afhankelijk van hoogte stoplicht). Je ziet alles prima qua kleur, wisselen van kleur en eventuele pijlen in het licht. Mocht je over die afstand grens gaan, wordt hij grijs.
Hij ziet trouwens nog geen verschil tussen gewone stoplichten (3 kleuren) en waarschuwingslichten (met 1 of 2 lampen oranje)...die worden beide weergegeven met 3 lampen
5-7 tot de stopstreep? Of 5-7 tot de stoplichten zelf?

als je 5 meter voor de stopstreep gaat staan is dat niet echt haalbaar in de praktijk plus het feit dat sommige detecties/sensoren van stoplichten maar een paar meter voor de stopstreep liggen
 
Voor recentere verkeerslichten is de huidige kleur realtime ontsloten via API's. Flitsmeister toont ze ook als die info beschikbaar is, klopt tot op de seconde. Wellicht gebruikt Tesla die data ook tot de camera's het ook kunnen, is ook betrouwbaarder gok ik zo voorlopig.

Edit: Flitsmeister.nl - Slimme verkeerslichten

Edit2: TLC-ID en iVRI Viewer

Iedere andere autofabrikant lijkt voor autonomie op de automatisering van de stad te willen wachten. Zij verdienen veel aan het wachten. Maar niet Tesla toch? Zie de Parijs video. Tesla wil zoveel mogelijk gewoon visueel doen. Tesla heeft haast.
 
Vanmorgen even gekeken. Hij zit het prima tot je het stoplicht nadert tot 5-7 meter (beetje afhankelijk van hoogte stoplicht). Je ziet alles prima qua kleur, wisselen van kleur en eventuele pijlen in het licht. Mocht je over die afstand grens gaan, wordt hij grijs.
Hij ziet trouwens nog geen verschil tussen gewone stoplichten (3 kleuren) en waarschuwingslichten (met 1 of 2 lampen oranje)...die worden beide weergegeven met 3 lampen

Dus ziet hij van rood naar groen als jij stil staat als eerste voor de streep? Of is dat te dichtbij?
 
Iedere andere autofabrikant lijkt voor autonomie op de automatisering van de stad te willen wachten. Zij verdienen veel aan het wachten. Maar niet Tesla toch? Zie de Parijs video. Tesla wil zoveel mogelijk gewoon visueel doen. Tesla heeft haast.
Als je op die kaart kijkt zie je ook dat het vooral een paar groene golven in grote steden zijn. Tesla wil de rest ook doen dus zal sowieso met de camera's aan de gang moeten. Wat het idd wel problematisch maakt als ie ze niet kan zien als je vooraan staat bij het stoplicht.
 
Voor recentere verkeerslichten is de huidige kleur realtime ontsloten via API's. Flitsmeister toont ze ook als die info beschikbaar is, klopt tot op de seconde. Wellicht gebruikt Tesla die data ook tot de camera's het ook kunnen, is ook betrouwbaarder gok ik zo voorlopig.

Edit: Flitsmeister.nl - Slimme verkeerslichten

Edit2: TLC-ID en iVRI Viewer
Maar ik vraag me af of ze in Califonie kennis hebben van het project in Nederland. Die hele Intelligente Verkeersregelinstallatie (IVRI) en de bijbehorende protocollen hebben een behoorlijk lokaal (hobby) karakter. Zie Landelijke iVRI standaarden - CROW voor de nodige documenten.
 
Ik heb de laatste pagina's doorzocht, maar niet gevonden, dus vandaar de vraag: Werkt het herkennen van de stoplichten enzo ook met HW2.5?

O en nu twijfel ik weer. Of heb ik nou 2.0? Ik heb een auto uit september 2017 en het is de laatste auto die niet die instelbare vering heeft. De auto dit een minuut later was besteld had die wel, zoiets was. Ik vergeet alleen steeds of ik dan dus 2.0 of 2.5 heb.
 
Eerste ervaring met NOA op 20.08 is dat ie de afritten weer beheerst neemt (en niet eerst agressief instuurt, moet corrigeren, dan overcorrigeert en dan links weer over de lijn rijdt voorsat ie weer in het midden van de uitvoegstrook gaat rijden). Ook lijkt inderdaad de wachttijd voor wissels veel korter te zijn. Scherpe bocht op 50km/u weg waar ie normaal met AP uitvliegt nam ie nu met gereduceerde snelheid en kwam er goed doorheen. Nu wachten op de MCU2 upgrade in NL zodat ik ook de visualisaties kan zien.
Ik heb de laatste pagina's doorzocht, maar niet gevonden, dus vandaar de vraag: Werkt het herkennen van de stoplichten enzo ook met HW2.5?

O en nu twijfel ik weer. Of heb ik nou 2.0? Ik heb een auto uit september 2017 en het is de laatste auto die niet die instelbare vering heeft. De auto dit een minuut later was besteld had die wel, zoiets was. Ik vergeet alleen steeds of ik dan dus 2.0 of 2.5 heb.
Voor visualisatie van stoplichten, kliko's en aanverwante zaken heb je autopilot hw3 nodig, staat los van MCU versie.
 
Ik heb de laatste pagina's doorzocht, maar niet gevonden, dus vandaar de vraag: Werkt het herkennen van de stoplichten enzo ook met HW2.5?

O en nu twijfel ik weer. Of heb ik nou 2.0? Ik heb een auto uit september 2017 en het is de laatste auto die niet die instelbare vering heeft. De auto dit een minuut later was besteld had die wel, zoiets was. Ik vergeet alleen steeds of ik dan dus 2.0 of 2.5 heb.
Dat kun je vanaf versie 2020.4.1 (en wellicht ookal in eerdere versies) makkelijk zien bij 'Aanvullende voertuiginformatie'onder het 'Software' menu
20200308_141746052_iOS (2).jpg 20200308_141755999_iOS (2).jpg

'k Zou overigens blij zijn als SuC Duiven weer een werken UV apparaat heeft om de yellow band op m'n scherm te repareren. De gele rand wordt steeds breder lijkt het :(
 
  • Informative
Reactions: arne-nl