Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is ook logisch. Mensen die een Tesla, BMW of Audi rijden nemen bochten snel omdat het KAN. Je hebt de wielbasis, je hebt de brede goede banden, je hebt het gewicht in een optimale 50/50 verdeling, en vaak ook nog RWD of zelfs AWD. Zaken die opgeteld er zorg voor dragen dat je moeiteloos een bocht neemt met 2 keer de adviessnelheid. Dat de auto het kan doet weinig af aan dat je dan wel laterale krachten krijgt waar lendesteunen en kuipstoeltjes bij van pas komen om niet tegen de deur te komen. Voor de bestuurder maakt dat weinig uit, die weet precies wat ie doet en zet zich op de goede momenten klem tussen stuur, stoelen en pedalen. Bijrijder en achterin vinden het een stuk minder prettig.

Dat is ook wat ik bedoelde: de regels zijn gebaseerd op wat je oma overleeft zonder hartaanval omdat die, al dan niet achter het stuur, ook wel eens in een Tesla met Autopilot zit.

Ik vind het ook stervenstraag en zou het graag kunnen configureren, desnoods op basis van seat sensors of ik er alleen in zit, maar ik snap wel waar de regels vandaan komen.

Bij gewone flauwe bochten vind ik de snelheid best goed. Alleen als hij toch nog iets afremt dan gebeurt dan niet vloeiend. Verder vind ik de snelheid zelfs aan de hoge kant als de weg flink nat is. Hij lijkt helemaal niet te kijken naar nat of glad? Tegen beter weten in - want in praktijk gebeurt er al maanden niet veel - hoop ik op grote stappen vooruit. Ondertussen experimenteer ik graag verder.
 
Zojuist 2020.8.1 getest.
Het goede nieuws: geen crashes als gevolg van een browsing. Eindelijk!

Het valt op hoe moeilijk ai is. Dat wil zeggen. "Dat het lijkt op een stoplicht, maakt het nog geen stoplicht."
Matrixborden worden ook als stoplichten gezien (als er een groen pijltje brand).
Een wegwerken op 50+ meter was een wandelende cone :D
Veranderingen in stoplicht kleuren werden herkend, cool.
 
  • Informative
Reactions: arne-nl
Raar hoor. 2020.8.1 kwam zoals gezegd niet verder dan 42%. Net was de melding van software update in de app verdwenen. Naar auto gegaan en daar stond dat de software up-to-date was... Reset gedaan. Toen ging download 'verder'. Volgens de app is ie nu op 38%. Vrees dat ie nu op 38% gaat hangen...
 
Raar hoor. 2020.8.1 kwam zoals gezegd niet verder dan 42%. Net was de melding van software update in de app verdwenen. Naar auto gegaan en daar stond dat de software up-to-date was... Reset gedaan. Toen ging download 'verder'. Volgens de app is ie nu op 38%. Vrees dat ie nu op 38% gaat hangen...
Probeer eens in de auto je wifi opnieuw in te stellen, en als het kan je auto wat dichterbij de router zetten, mogelijk dat dit helpt.
 
  • Helpful
Reactions: Hans_TM3
Ik heb een ander Wireless Access Point gekozen. Helpt niet. Nogmaals reset uitgevoerd. Helpt niet. Ik vrees dat ik maar moet hopen dat ie toch een keer verder komt dan 38%...
Ik heb dit verleden jaar ook gehad. Gestart in Italië en thuis niet verder. Ook problemen met Wi-Fi toen. Gechat met Tesla, toen kon dat nog. Uiteindelijk is het opgelost omdat de versie daarna wel werd gedownload. Kan soms raar gaan
 
Nou, ik heb 2020.8.1 binnen op m'n SR+ met HW2.5. Dat valt tegen zeg! In de release notes geen melding over een verbeterde lane change, alleen over verbeterde spraakondersteuning en talen. Er is dan ook NIKS veranderd in het rijgedrag van de auto. Lane changes gaan nog steeds net zo aarzelend en duren lang, en als je met een (iets) te hoge snelheid in de bocht op AP rijdt, glijdt hij nog steeds langzaam naar de buitenbaan.

Al met al een teleurstelling en een update waar je niks aan hebt met een SR+ met HW2.5
 
  • Informative
Reactions: Niek and Hbrink
Nou, ik heb 2020.8.1 binnen op m'n SR+ met HW2.5. Dat valt tegen zeg! In de release notes geen melding over een verbeterde lane change, alleen over verbeterde spraakondersteuning en talen. Er is dan ook NIKS veranderd in het rijgedrag van de auto. Lane changes gaan nog steeds net zo aarzelend en duren lang, en als je met een (iets) te hoge snelheid in de bocht op AP rijdt, glijdt hij nog steeds langzaam naar de buitenbaan.

Al met al een teleurstelling en een update waar je niks aan hebt met een SR+ met HW2.5

Jep... Hopen dat Tesla heel snel HW3.0 gaat inbouwen waar ik 6400 euro voor heb betaald. Met HW2.5 loop je duidelijk alweer achter en krijg je minder nieuwe features dan HW3.0 autos.
 

Attachments

  • D840D01B-C5F5-4C1E-8170-C7109B4242A4.jpeg
    D840D01B-C5F5-4C1E-8170-C7109B4242A4.jpeg
    105.6 KB · Views: 49
Das toch een zielig bedrag. Doe het dan voor niks. Als extra service.

Helemaal mee eens maar ik heb een vermoeden dat Tesla dit bewust doet om niet al te veel lastig gevallen te worden door ongeduldige eigenaren die gaan bellen (of langsrijden) als de update na 2 dagen nog niet binnen is. Na meldingen op dit forum dat Tesla e.a. kan "forceren" zag je een kettingreactie op gang komen. Kan me voorstellen dat Tesla daar niet op zit te wachten. Vandaar dit symbolische bedrag? (lees: drempeltje) :)
 
  • Like
Reactions: Primus
Volgens TeslaFi wordt nog 2020.8.1 nog volop geïnstalleerd. Het lijkt erop dat de update is vastgelopen (gebeurt wel vaker) en dan moet je simpelweg wachten tot deze vanzelf time-out en vervolgens opnieuw kan worden gestart.
Dit zijn vermoedelijk auto's die hem al hadden gedownload maar nog niet op install hadden gedrukt. Tempo is eens per paar minuten ipv paar per minuut ook.