Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had net ook de indruk dat het gebruik van de webbrowser geen negatief effect meer heeft op de achteruitrijcamera (beelden). Die wilde nog wel eens flink haperen. Zo lijkt het toch dat het systeem stabieler is geworden.
Hij ziet veel plantenbakken trouwens wel aan voor kliko's.

Ook merk ik dat hij sommige stoplichten niet goed ziet als je 'dichtbij' bent. Het object heeft hij dan al gezien en houdt bij waar het is, maar de actuele kleur wordt niet meer herkend. Als dat komt doordat het buiten het camerabeeld valt hebben we nog een flinke uitdaging voordat autonoom rijden mogelijk is....dwz.....dat wordt dan niks als de camera's niet bijgesteld/vervangen worden.
Lekker speculeren :)
 
Heb wel de nieuwe update op x75d HW2,5 vanmorgen bij waddinxveen in een keer toeters en bellen en geen visualisatie, geen emergency brake meer en geen autopilot meer. Heb de rest zelf moeten rijden.

verder vond ik EAP gister wel beheerst en goed rijden incl. Lane changes. Nu op terugreis ook net alles goed gegaan. Op uitval na is het voor mij een verbetering en nog geen ghost brake gehad.
 
Das toch een zielig bedrag. Doe het dan voor niks. Als extra service.
Toen ze het gratis deden stonden alle droeftoeters die niet een dagje konden wachten op nieuwe firmware wekelijks het serviceapparaat te verlammen.

Je ziet ook dat het werkt, de droeftoeters zijn nu overgestapt op HW3 aanvragen nadat een heel forum ze heeft verteld dat het kansloos is.
 
Mijn eerste indruk van AP 2020.8.1 is geheel conform de verwachtingen: weinig veranderd, eerder een stap(je) achteruit dan vooruit. Je kunt maar 1x een eerste indruk maken en ik kreeg in de eerste km op 2020.8.1 gelijk al tweemaal ghost knippers waar ik die nooit eerder heb gehad en 300 m verder een phantom brake voor een auto naast mij die keurig in zijn eigen rijstrook zat, maar waarvan AP dacht dat een aanrijding op elk moment zou kunnen aanvangen.

Ook een bocht vlakbij huis die hij t/m 2020.4 (eindelijk, na een heleboel versies) zonder gevaar voor kapotte velgen kon nemen, vroeg nu weer om een ingreep.

Zoals ik eerder heb gezegd, de 'foundational rewrite' van FSD neemt alle aandacht in beslag. De oude code wordt gepapt en nat gehouden. Laten we vooral onszelf niet gek maken met de hoop op mirakels.

Croissantje, koffie en gewichtje blijven nog even netjes opgeborgen. ;)
 
Ik heb net van SeC vernomen:

"Firmware 2020.8.1 is momenteel terugetrokken door Tesla in verband met complicaties.

U zult even moeten wachten tot 2020.8.2 of hoger gereleased wordt."

Soms vraag ik me af hoe ze zo'n update testen??? Trial and error??? We zien wel of ze er gelukkig mee zijn??? Ahaa geen klachten, Yoehoe!! :(
Gisteren download + installatie. Vandaag vol verwachting uitproberen.
- Track mode V2: OK. Moeten we nog eens gaan testen op de Ring.
- Ruitenwissers waren redelijk goed maar weten het nu zelf ook niet meer. Soms goed, dan weer te snel, uit, aan, op max voor 3 drupjes, interval in een stortbui,... . Ik begin bijna medelijden met ze te krijgen...
- AP stuurt ons bijna op de middellijn. Houd zijn snelheid lang aan om dan plots te remmen voor de auto voor ons, lang wachten en daarna terug hevig optrekken. Uitgeschakeld en zal zo nog een tijdje blijven.
- Spraakbediening is er wel op vooruit gegaan. Nu herkend hij niets of niemand meer en hoeven we hem ook niets meer te vragen. Goed gezien van de Teslaspraakingenieur!

En voor de rest, tja...

Sometimes I'm wondering; "Mr Tesla Engineer, what's going on inside that head" :rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: MaSansky
Soms vraag ik me af hoe ze zo'n update testen??? Trial and error??? We zien wel of ze er gelukkig mee zijn??? Ahaa geen klachten, Yoehoe!! :(
Gisteren download + installatie. Vandaag vol verwachting uitproberen.
- Track mode V2: OK. Moeten we nog eens gaan testen op de Ring.
- Ruitenwissers waren redelijk goed maar weten het nu zelf ook niet meer. Soms goed, dan weer te snel, uit, aan, op max voor 3 drupjes, interval in een stortbui,... . Ik begin bijna medelijden met ze te krijgen...
- AP stuurt ons bijna op de middellijn. Houd zijn snelheid lang aan om dan plots te remmen voor de auto voor ons, lang wachten en daarna terug hevig optrekken. Uitgeschakeld en zal zo nog een tijdje blijven.
- Spraakbediening is er wel op vooruit gegaan. Nu herkend hij niets of niemand meer en hoeven we hem ook niets meer te vragen. Goed gezien van de Teslaspraakingenieur!

En voor de rest, tja...

Sometimes I'm wondering; "Mr Tesla Engineer, what's going on inside that head" :rolleyes:

Het blijft toch bijzonder; alsof we met totaal verschillende auto’s aan het toeren zijn.

Nog pas geleden was ik vol lof over de nieuwe update. Ik vind de auto juist beter reageren op het overige verkeer, beter bochten nemen en het uitvoegen resulteert voor het eerst bij mij NIET dat ik met de nagels in het dashboard geklauwd zit.

Zelfs de steevaste ghost-brake bij de Schiphol tunnel is verdwenen.

Nog veel te verbeteren, maar ik ben zeker niet ongelukkig.
 
Natuurlijk niet. Ze laten dat eerst los op een 'simulated' test vloot (dus computer-emulaties/sims), dan eigen 'test-vloot' en eens die testen OK zijn, gaat de uitrol zachtjes van start. Bij problemen die in 'edge-case' (en die zijn er een hoop, want je kunt never-nooit-niet alle situaties testen, daar is dit veel te complex voor) kunnen ze direct uitrol bevriezen. Waarschijnlijk nu bij 2020.8.1 het geval, omdat downloads pauzeren/melding wordt gegeven dat er geen nieuwe firmware is.
 
Ik heb net van SeC vernomen:

"Firmware 2020.8.1 is momenteel terugetrokken door Tesla in verband met complicaties.

U zult even moeten wachten tot 2020.8.2 of hoger gereleased wordt."

Ik heb de 2020.8.1 nog in mijn 3 LR Perf. Merkte er nog weinig van, maar waarschijnlijk verklaart het wel de volgende, vrij irritante bug: Mijn bluetooth telefoon verbinding valt elke 5-10 seconden tijdens een gesprek weg. Dus ben je aan het bellen, klinkt ineens de radio weer maar het gesprek blijft 'open'. Na een paar seconden pakt hij de verbinding weer en gaat het telefoon gesprek verder over de auto. Om na 5 seconden weer....

Hoe draai ik deze update terug?
 
Ik heb de 2020.8.1 nog in mijn 3 LR Perf. Merkte er nog weinig van, maar waarschijnlijk verklaart het wel de volgende, vrij irritante bug: Mijn bluetooth telefoon verbinding valt elke 5-10 seconden tijdens een gesprek weg. Dus ben je aan het bellen, klinkt ineens de radio weer maar het gesprek blijft 'open'. Na een paar seconden pakt hij de verbinding weer en gaat het telefoon gesprek verder over de auto. Om na 5 seconden weer....

Hoe draai ik deze update terug?

Niet... Geen reverse updates helaas.
 
Ik heb de 2020.8.1 nog in mijn 3 LR Perf. Merkte er nog weinig van, maar waarschijnlijk verklaart het wel de volgende, vrij irritante bug: Mijn bluetooth telefoon verbinding valt elke 5-10 seconden tijdens een gesprek weg. Dus ben je aan het bellen, klinkt ineens de radio weer maar het gesprek blijft 'open'. Na een paar seconden pakt hij de verbinding weer en gaat het telefoon gesprek verder over de auto. Om na 5 seconden weer....

Hoe draai ik deze update terug?

misschien eens resetten van de auto,
En/of je bluetooth connectie verwijderen en opnieuw instellen?
 
Het blijft toch bijzonder; alsof we met totaal verschillende auto’s aan het toeren zijn.

Nog pas geleden was ik vol lof over de nieuwe update. Ik vind de auto juist beter reageren op het overige verkeer, beter bochten nemen en het uitvoegen resulteert voor het eerst bij mij NIET dat ik met de nagels in het dashboard geklauwd zit.

Zelfs de steevaste ghost-brake bij de Schiphol tunnel is verdwenen.

Nog veel te verbeteren, maar ik ben zeker niet ongelukkig.
Ik was ook niet ongelukkig. Had volgens mij de perfecte M3P (zoek maar op mijn posts). Alles werkte naar behoren. Ok, hier en daar een prulletje. Maar door die kl*te updates gaat het precies helemaal terug naar af :(
 
Ik rij regelmatig met NOA actief de rechter buis van de Beneluxtunnel richting Den Haag in. Voor de tunnel wordt zoals altijd NOA uitgeschakeld. De laatste maanden werd NOA niet meer actief bij het verlaten van de tunnel. Gisteren 2020.8.1 geinstalleerd en vandaag werd NOA weer actief bij het verlaten van de tunnel. Meer verschillen nog niet kunnen ontdekken.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Toen ze het gratis deden stonden alle droeftoeters die niet een dagje konden wachten op nieuwe firmware wekelijks het serviceapparaat te verlammen.

Je ziet ook dat het werkt, de droeftoeters zijn nu overgestapt op HW3 aanvragen nadat een heel forum ze heeft verteld dat het kansloos is.

Het wijze forum slaat er ook maar een slag naar. Er komt een moment, binnenkort, dat HW3 ineens geïnstalleerd gaat worden. Dat 8.1 nu iets toevoegt voor Europa, maar alleen met HW3, kan de aanleiding zijn. Ik hoop er op in ieder geval. Ik denk dat HW 2.5 allang een performance probleem heeft.
 
  • Like
Reactions: Hbrink