Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Jullie spraken vorige week dat 2020.8.1 het auto lane change op gewone wegen weer zou toelaten. Ik heb een AP2.0 auto en merk in België niet dat dat is toegelaten, hoewel dat in 2018 wel werkte.

Ik denk dat die functionaliteit dus enkel in NL geactiveerd is, als iemand al kan bevestigen dat dat in NL werkt.
 
Terecht, die croissantkruimels zitten overal.

Die kruimels zijn natuurlijk in de HW terecht gekomen. Vindt Tessie niet leuk.

Jullie spraken vorige week dat 2020.8.1 het auto lane change op gewone wegen weer zou toelaten. Ik heb een AP2.0 auto en merk in België niet dat dat is toegelaten, hoewel dat in 2018 wel werkte.

Ik denk dat die functionaliteit dus enkel in NL geactiveerd is, als iemand al kan bevestigen dat dat in NL werkt.

Auto lane change? Nou.. semi-automatisch, want je moet het eerst met de richtingaanwijzer initiëren.

Wel vind ik dat het automatisch nemen van afslagen nu stukken beter gaat.
 
Netflix en Youtube kijken kan idd alleen als je in P staat en er een netwerkverbinding is. In het scherm rechtsonder kan je op het pijltje drukken om in het submenu te komen met daarin 'web', 'entertainment' en 'toybox'. Kies 'entertainment' en dan Netflix.

Zie ook:

, vanaf ongeveer 1.00 minuut

Een verwijzing naar de Tesla handleiding is in dit geval wat misplaatst, want ik kan er in de handleiding niets over vinden.

Dank je wel, helpt inderdaad. Fijne dag!
 
Een verwijzing naar de Tesla handleiding is in dit geval wat misplaatst, want ik kan er in de handleiding niets over vinden.
Niet helemaal, blz 7 :

Entertainment.png
 
Jullie spraken vorige week dat 2020.8.1 het auto lane change op gewone wegen weer zou toelaten. Ik heb een AP2.0 auto en merk in België niet dat dat is toegelaten, hoewel dat in 2018 wel werkte.

Ik denk dat die functionaliteit dus enkel in NL geactiveerd is, als iemand al kan bevestigen dat dat in NL werkt.
Troost je, Bij mij werkt het ook niet
 
  • Like
  • Informative
Reactions: arne-nl and Hbrink
Dat "trucje" forceert alleen een check of de nieuwe FW al beschikbaar is voor jouw VIN, wat ie normaal alleen periodiek in deep sleep doet. Als je VIN nog niet vrijgegeven is kun je niets forceren natuurlijk.

Aan Teslafi te zien gaat 2020.8.1 buiten de VS alleen naar S, X en M3P. Ik zit met de LR AWD ook nog op 4.1, gewoon geduld hebben tot Tesla weer een batch selecteert voor verdere uitrol, performance krijgt deze keer toevallig voorrang wegens de nieuwe track mode.
Rij zelf sinds nov 2019 de MS P100D, maar nog steeds op de 2019 software. Loop nu twee versies achter.
 
toch meen ik dat er 1 iemand was die beweerde dat lane changes nu direct worden uitgevoerd. Bij mijn SR+ dus niet, maar misschien op een performance wel? Al zou ik niet weten waarom het dan wel op een Performance zou werken.
Bij niemand geloof ik. Het verschil was wel duidelijk merkbaar bij .... uit mijn hoofd .... 2019.40.50.7. Daarna heb ik alleen maar een (kleine) achteruitgang opgemerkt. 2019.40.50.7 blijft nog steeds mijn favoriete versie vwb AP+FSD.
 
toch meen ik dat er 1 iemand was die beweerde dat lane changes nu direct worden uitgevoerd. Bij mijn SR+ dus niet, maar misschien op een performance wel? Al zou ik niet weten waarom het dan wel op een Performance zou werken.

Lane changes worden niet direct uitgevoerd.

Die irritante vertraging is er gedeeltelijk uit gehaald. Dus gaat het allemaal wat vlotter en is de slagingskans groter.

Let wel, het systeem zal altijd blijven “rond kijken” en wat jij misschien als “werkt niet” bestempelt, zou best wel eens een beslissing kunnen zijn op basis van wat je net over het hoofd hebt gezien.

Ik ben in elk geval aangenaam verrast met de nieuwe release.
 
Voor mij brengt 2020.8.1 geen merkbare verbetering (heb geen FSD en ook geen HW3)

Wel een verslechtering: zojuist op een stukje eenbaansweg waar ik elke dag probleemloos rijd, tot 2 keer toe gepiep, een rode streep in beeld en de melding; "stuurcorrectie uitgevoerd voor uw veiligheid", terwijl ik perfect in het midden reed. Niet blij mee als dat zo blijft want dan ga ik het elke dag opnieuw meemaken
 
Voor mij brengt 2020.8.1 geen merkbare verbetering (heb geen FSD en ook geen HW3)

Wel een verslechtering: zojuist op een stukje eenbaansweg waar ik elke dag probleemloos rijd, tot 2 keer toe gepiep, een rode streep in beeld en de melding; "stuurcorrectie uitgevoerd voor uw veiligheid", terwijl ik perfect in het midden reed. Niet blij mee als dat zo blijft want dan ga ik het elke dag opnieuw meemaken
Die meldingen zijn bij mij sowieso kansloos. Ik let altijd braaf op het verkeer en als er iets gebeurt (afgebroken lane change, emergency lane departure avoidance, you name it...) dan is de melding al weer van het scherm verdwenen voordat ik mijn ogen weer op het scherm kan richten. Ik ben geen Ben Turpin.

Sowieso zijn voor de leesbrildragers de letters veel te klein. Ik draag mijn leesbril althans niet in de auto, anderen wel? Wat toegankelijkheidsopties zouden niet verkeerd zijn. Anders wordt het op termijn een speciale autobril.
 
  • Like
Reactions: Stream and XanderB
Die meldingen zijn bij mij sowieso kansloos. Ik let altijd braaf op het verkeer en als er iets gebeurt (afgebroken lane change, emergency lane departure avoidance, you name it...) dan is de melding al weer van het scherm verdwenen voordat ik mijn ogen weer op het scherm kan richten. Ik ben geen Ben Turpin.

Sowieso zijn voor de leesbrildragers de letters veel te klein. Ik draag mijn leesbril althans niet in de auto, anderen wel? Wat toegankelijkheidsopties zouden niet verkeerd zijn. Anders wordt het op termijn een speciale autobril.
Daarvoor heb je tegenwoordig multifocale glazen. Dan zie je op elke afstand alles scherp. Je hebt dan ook niet het getob dat je steeds je bril kwijt bent of dat hij vies is omdat je hem steeds in je handen of je zal hebt. Een innovatieve Tesla rijder hoort niet met een leesbril te tobben.
 
Lane changes worden niet direct uitgevoerd.

Die irritante vertraging is er gedeeltelijk uit gehaald. Dus gaat het allemaal wat vlotter en is de slagingskans groter.

Let wel, het systeem zal altijd blijven “rond kijken” en wat jij misschien als “werkt niet” bestempelt, zou best wel eens een beslissing kunnen zijn op basis van wat je net over het hoofd hebt gezien.
Eerlijk gezegd merk ik weinig verschil (2020.8.1) bij lane changes. Wat me wel opviel: vanmiddag had ik diverse keren dat NOA een lane change aangaf (in het navigatievenster), maar in de wegvisualisatie de rijstrook naast me niet blauw werd. Het NOA lane change voorstel was niet vanwege de route.