Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Daarvoor heb je tegenwoordig multifocale glazen. Dan zie je op elke afstand alles scherp. Je hebt dan ook niet het getob dat je steeds je bril kwijt bent of dat hij vies is omdat je hem steeds in je handen of je zal hebt. Een innovatieve Tesla rijder hoort niet met een leesbril te tobben.
Idem. Ik heb het jaren en jaren uitgesteld, maar als je je eenmaal overgeeft is het zoveel beter. Geen gedoe met een bril aan een touwtje of overal leesbrillen in het huis. Hij staat gewoon op je neus. ”je wordt ouder pappa geef het maar toe"
 
  • Like
Reactions: TheoSchijf
Eerlijk gezegd merk ik weinig verschil (2020.8.1) bij lane changes. Wat me wel opviel: vanmiddag had ik diverse keren dat NOA een lane change aangaf (in het navigatievenster), maar in de wegvisualisatie de rijstrook naast me niet blauw werd. Het NOA lane change voorstel was niet vanwege de route.

Het blijft intrigerend, hoe de perceptie van verschillende mensen anders is, bij schijnbaar dezelfde auto.
 
C8C2F85B-8265-4867-87B2-868FE193747B.png
F1628B42-A943-4736-BC26-CE62D475352D.png

2020.12 loopt al harder dan 2020.8.1. En M3 SR+ mag ook direct meedoen
 
Ik word he-le-maal gek van de knipperlicht disco met NOA.

2 baans opritten die van 2 naar 1 gaan en daarna een invoegstrook. Dit zie je veel in Nederland. Gedrag is dat op het 2 baans gedeelte NOA besluit knipperlicht naar links aan te zetten maar op de rechterbaan te blijven rijden. Dan komt de versmalling en de daadwerkelijke invoegstrook. Met LCA dan proberen invoegen al is dat nog steeds net zo'n drama als voorheen. Als je dan in bent gevoegd dan besluit NOA nog even het knipperlicht naar rechts te doen maar blijft op de baan.

Het vervelende van die alles is dat deze acties niet kunt annuleren zoals bij een rijbaansuggestie wel het geval is. Knipperlicht naar de andere kant heeft ook geen zin want dan knippert hij nog even een aantal seconden na.

Dit is echt heel erg ongewenst gedrag.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Niek and BMW740iL
Ik word he-le-maal gek van de knipperlicht disco met NOA.

2 baans opritten die van 2 naar 1 gaan en daarna een invoegstrook. Dit zie je veel in Nederland. Gedrag is dat op het 2 baans gedeelte NOA besluit knipperlicht naar links aan te zetten maar op de rechterbaan te blijven rijden. Dan komt de versmalling en de daadwerkelijke invoegstrook. Met LCA dan proberen invoegen al is dat nog steeds net zo'n drama als voorheen. Als je dan in bent gevoegd dan besluit NOA nog even het knipperlicht naar rechts te doen maar blijft op de baan.

Het vervelende van die alles is dat deze acties niet kunt annuleren zoals bij een rijbaansuggestie wel het geval is. Knipperlicht naar de andere kant heeft ook geen zin want dan knippert hij nog even een aantal seconden na.

Dit is echt heel erg ongewenst gedrag.
En zelfs als je helemaal zelf rijdt gooit ie ze soms gewoon aan... dan is op de X een half duwtje de pook de andere kant op wel voldoende om ‘m te laten stoppen
 
Daarvoor heb je tegenwoordig multifocale glazen. Dan zie je op elke afstand alles scherp. Je hebt dan ook niet het getob dat je steeds je bril kwijt bent of dat hij vies is omdat je hem steeds in je handen of je zal hebt. Een innovatieve Tesla rijder hoort niet met een leesbril te tobben.
Dat weet ik. Zo'n bril heb ik ook. Maar alleen voor lezen of iets verder weg (tv oid). Voor grotere afstanden (autorijden) heb ik geen bril nodig en gebruik ik die liever ook niet.
 
  • Like
Reactions: TheoSchijf
Ik word he-le-maal gek van de knipperlicht disco met NOA.

2 baans opritten die van 2 naar 1 gaan en daarna een invoegstrook. Dit zie je veel in Nederland. Gedrag is dat op het 2 baans gedeelte NOA besluit knipperlicht naar links aan te zetten maar op de rechterbaan te blijven rijden. Dan komt de versmalling en de daadwerkelijke invoegstrook. Met LCA dan proberen invoegen al is dat nog steeds net zo'n drama als voorheen. Als je dan in bent gevoegd dan besluit NOA nog even het knipperlicht naar rechts te doen maar blijft op de baan.

Het vervelende van die alles is dat deze acties niet kunt annuleren zoals bij een rijbaansuggestie wel het geval is. Knipperlicht naar de andere kant heeft ook geen zin want dan knippert hij nog even een aantal seconden na.

Dit is echt heel erg ongewenst gedrag.
Helemaal mee eens, met name voor auto's achter je moet dit enorm verwarrend zijn. Hopelijk snel opgelost.
 
Mijn auto is na de update ineens van "stopping" modus naar "rolling" modus gegaan. Zat ineens in de heg van de buren omdat ik verwachte dat hij zelf zou remmen.
Yep, bij elke update kunnen er willekeurige opties in- of uitgeschakeld worden. Zo ook bijv. de piep van de afstandssensoren. Die is bij mij al 2x uitgeschakeld bij een update. Als je puur op gehoor achteruit rijdt is dat ook "boem" als je het te laat in de gaten krijgt. Ik gebruik meer de camera, dus heeft mij geen probleem opgeleverd. Gelukkig een zachte heg voor jou.
 
  • Like
Reactions: TheoSchijf
Het vervelende van die alles is dat deze acties niet kunt annuleren zoals bij een rijbaansuggestie wel het geval is. Knipperlicht naar de andere kant heeft ook geen zin want dan knippert hij nog even een aantal seconden na.

Herkenbaar, het enige wat dan nog helpt om de verwarring en irritatie bij anderen te verminderen is het eventjes uitzetten van de EAP. Dan maar even handmatig rijden en invoegen.
 
Ik lach wat af op dit forum. Maar niet heus. Ik breng en kom hier zelf voor rijervaringen met de nieuwste Tesla software. De rest ... keur ik af. Geen dikke vingers. Sorry. Maar, grap gerust door heren, ik skip wel geduldig.
Niet te krampachtig. Rijervaringen met kruimels zijn ook rijervaringen.

on topic: Heeft iemand al gezien of 2020.12 zelf kan inparkeren bij de SuC?