Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
In de functionaliteiten van de navigatie komen vaker wijzigingen voor zonder kaartupdate. De navi update heeft ook alleen betrekking op de “offline navigatie”.

Ik hoop dat Tesla gewoon uiteindelijk net als Google Maps gaat werken. Altijd online, tenzij geen connectie en altijd "tiles" in een bepaalde radius synchroniseert rond je meest gebruikte bestemmingen zodat als er geen verbinding is je toch actuele map data hebt.

De trip planner is online + verkeersdata en dat is volgens mij altijd zo geweest maar heeft een offline backup. Tenzij je onderweg een SuC moet bezoeken want dat kan niet offline merkte ik met wintersport met MCU crashes tot gevolg.

Snelheidsbeperkingen waren voorheen volgens mij wel onderdeel van de kaartdata. Zoals toen de introductie van verschillende snelheden 's nachts en overdag of bij droog/nat weer. Die update vereiste nieuwe kaartdata om te functioneren.
 
Heb het eea nog niet bekeken in de auto, maar nu we die dashcam viewer hebben kan hij dan ook oude beelden wissen of moet je dan af en toe toch de USB even formatteren?
Uh dat regelt ie al maanden zelf, hij roteert automatisch alle opnames FIFO die niet expliciet apart zijn gezet ;)

Net zelf eerste ritje met 12.5 gemaakt op HW2.5.

ALLES IS EEN TRAFFIC CONE NU :D

Verkeersborden, varkensruggetjes, paaltjes bij fietspaden, zag ineens overal traffic cones haha. Nou ja vind het prima, is allemaal spul waar ie niet tegenaan mag rijden.
 
Uh dat regelt ie al maanden zelf, hij roteert automatisch alle opnames FIFO die niet expliciet apart zijn gezet ;)

Net zelf eerste ritje met 12.5 gemaakt op HW2.5.

ALLES IS EEN TRAFFIC CONE NU :D

Verkeersborden, varkensruggetjes, paaltjes bij fietspaden, zag ineens overal traffic cones haha. Nou ja vind het prima, is allemaal spul waar ie niet tegenaan mag rijden.
En je hebt ook een wisknop voor opnames.
 
Vandaag het eerste ritje (zo'n 100km) met 2020.8.3 gemaakt, geen significante verschillen gemerkt. Kwam er wel vandaag pas achter dat de optie 'snelwegen vermijden' niet (en nooit) aanwezig is (geweest).....Zo leer je toch elke dag weer wat bij....o_O

Ben benieuwd wanneer 2020.12.5 hier verschijnt.
 
Kreeg zojuist op A15 zuid bij afslag Ridderkerk/Barendrecht en net op A16 oost parallel de melding

"Tollbooth detected"

:)

Vage shizzle...
Ja leuk hè? Ik ook op de A5/A10 ten zuiden van de Coentunnel.

Verder lijkt m'n ext4 geformatteerde stick nu niet meer te kunnen opnemen met TeslaCam...........
Precies wat ik ook net ontdekte. Bummer. Liever een fatsoenlijk journaling file system. Is de boel tenminste niet corrupt als je de beelden nodig hebt. Overigens werkt al het andere wel op ext4: muziek, beelden terugzien. Alleen opnemen niet. Waardeloos.

EDIT: Wat zitten spelen, het rare is dat hij wel de ownership van de TeslaCam directory en evt. subdirectories wijzigt naar 1999, maar daarna toch nog denkt: "Mmm, nee laat maar, ga ik niet doen".

Verder lijkt alles qua AP/FSD ongeveer hetzelfde te werken als ..... even graven in mijn geheugen ..... 8.1 of zo. Iets beter lijkt het. Goede baanwissels, goed afstand houden, niet opzij voor bestelbusjes, betere inschatting van snelheid in bochten. Zo maar wat eerste indrukken.
 
Last edited:
Vandaag het eerste ritje (zo'n 100km) met 2020.8.3 gemaakt, geen significante verschillen gemerkt. Kwam er wel vandaag pas achter dat de optie 'snelwegen vermijden' niet (en nooit) aanwezig is (geweest).....Zo leer je toch elke dag weer wat bij....o_O

Ben benieuwd wanneer 2020.12.5 hier verschijnt.

2020.12.5 geïnstalleerd, maar helaas geen reden om te rijden....