Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt. Werkte vorig jaar niet goed, maar dit jaar prima. Laatste 2 of 3 updates gingen zo en was zelfs bij de vroege lichting.
Heb ik ook altijd gedacht maar twijfel er nu weer aan. Mijn 3 bleef heel lang bij .4 hangen maar vindt het WiFi voor de deur ook niet goed. Van afstand bedienen (bv airco) werkt bijvoorbeeld ook meestal niet (network time-out etc). Toen maar tijdens een wat langer stukje rijden (wanneer doe je dat nog tegenwoordig) met de hotspot van de telefoon verbonden. Binnen 10 minuten: bingo! Update naar 3 versies verder gevonden. Daarna een uurtje downloaden en updaten en iets van 8 Gb data uit het abonnement dat we toch nooit opkrijgen.
 
Ik kan mij niet heugen dit op deze manier eerder meegemaakt te hebben. Rij niet veel op de CC op binnenwegen. Deze weg was dusdanig breed dat zelfs 2 vrachtwagens elkaar konden passeren. Dat hij bij een vrachtauto aansloeg kan ik begrijpen, bij een personenauto vond ik erg overdreven. Het niet aanwezig zijn van belijning maakt voor grootte van het voertuig i.c.m. de CC voor de Tesla dus (blijkbaar) niet uit....
Kan helaas bevestigen dat het ook zonder AP slecht rijden is op smalle wegen. Ik rij dagelijks een kleine 14 km op landelijke wegen zonder middenstreep. Normaal heb ik al gemiddeld één keer per rit een ingreep met toeters en bellen omdat ik zogenaamd de weg zou verlaten (dat noemen we insturen). Maar sinds de update (waarom wilde ik die ook al weer? Oh ja, de 100 bordjes) krijg ik ook voortdurend groot alarm voor tegemoet komende fietsers en voetgangers op de andere weghelft. Tegemoetkomend autoverkeer vindt ‘ie daarentegen weer prima. Ook al een keer een remingreep gehad bij het passeren van twee naast elkaar fietsende fietsers. Vonden zij ook best apart.

Voor dit abrupte en ondemocratische ingrijpen met alle toeters en bellen op mijn eigen persoonlijke vrijheid om mijn auto te besturen zoals ik dat verantwoord vind, zou Elon Musk vast een woord hebben :)
 
Klopt, ELDA is ook weer zeikeriger sinds 12.5 op smalle landweggetjes, had vandeweek ook al weer een ingreep met toeters en bellen.

Same, 12.5 is gewoon ronduit slecht. Ik kan nergens op de snelweg mijn autopilot aanzetten op dit moment, want krijg eke 2-3 minuten false positive waarschuwing dat ik mijn handen niet aan het stuur zou houden. En een update laat helaas op zich wachten..
 
Volgens mij zijn zowel .5 als hogere versies weer teruggetrokken. Mijn 3 heeft woensdag een dag bij de Tesla SeC gestaan en had gevraagd een push te doen van nieuwste software. Dit hebben ze een aantal keer gedaan, (ge-hammered, noemen ze dat blijkbaar), maar er kwam geen update binnen. Zit nu op 2020.8.3
 
Volgens mij zijn zowel .5 als hogere versies weer teruggetrokken. Mijn 3 heeft woensdag een dag bij de Tesla SeC gestaan en had gevraagd een push te doen van nieuwste software. Dit hebben ze een aantal keer gedaan, (ge-hammered, noemen ze dat blijkbaar), maar er kwam geen update binnen. Zit nu op 2020.8.3

Ik zit op 12.10 en zie op TeslaFi uitrol van hogere versies gewoon door gaan. Al heb ik ik bijzonder weinig km's gereden: bij mij werkt alles. Al is de nag in 2020 steeds sterker geworden, maar daarmee kan ik voorlopig wel leven...
 
411354F4-8D83-496F-A508-372DC775C265.jpeg

12.11.1 zojuist ontvangen. Defecte superchargers info en bug fixes.

USB MUZIEK WERKT WEER!!!
 
Kan helaas bevestigen dat het ook zonder AP slecht rijden is op smalle wegen. Ik rij dagelijks een kleine 14 km op landelijke wegen zonder middenstreep. Normaal heb ik al gemiddeld één keer per rit een ingreep met toeters en bellen omdat ik zogenaamd de weg zou verlaten (dat noemen we insturen). Maar sinds de update (waarom wilde ik die ook al weer? Oh ja, de 100 bordjes) krijg ik ook voortdurend groot alarm voor tegemoet komende fietsers en voetgangers op de andere weghelft. Tegemoetkomend autoverkeer vindt ‘ie daarentegen weer prima. Ook al een keer een remingreep gehad bij het passeren van twee naast elkaar fietsende fietsers. Vonden zij ook best apart.

Voor dit abrupte en ondemocratische ingrijpen met alle toeters en bellen op mijn eigen persoonlijke vrijheid om mijn auto te besturen zoals ik dat verantwoord vind, zou Elon Musk vast een woord hebben :)

Idd vanaf eind mei 2019 is ELDA ook bij ons hier in het Zeeuwse buitengebied ( dijken, smalle wegen ) gewoonweg een absolute ramp. Vanaf versie 2019.16.3.2 of zoiets. ELDA gaat nog steeds bij iedere Model 3 rit standaard bij ons uit. Zolang dat het het enige probleem is, geen probleem. o_O Hieronder een leuke ELDA-situatie uit het pre-corona tijdperk op de Oosterscheldedijk. Maar ook zonder Belgen op de dijk of vaak zelfs zonder tegenliggers ( jawel ) gaat ELDA gegarandeerd in de remmen.

upload_2020-5-1_22-23-29.png
 
Idd vanaf eind mei 2019 is ELDA ook bij ons hier in het Zeeuwse buitengebied ( dijken, smalle wegen ) gewoonweg een absolute ramp. Vanaf versie 2019.16.3.2 of zoiets. ELDA gaat nog steeds bij iedere Model 3 rit standaard bij ons uit. Zolang dat het het enige probleem is, geen probleem. o_O Hieronder een leuke ELDA-situatie uit het pre-corona tijdperk op de Oosterscheldedijk. Maar ook zonder Belgen op de dijk of vaak zelfs zonder tegenliggers ( jawel ) gaat ELDA gegarandeerd in de remmen.

View attachment 537867
Hoe zet je die uit dan? Behalve dan iedere rit opnieuw? Wordt gek van die toeters iedere keer. Damn die auto is zo vreselijk aanwezig altijd. Het is best leuk, een Tesla maar het ding vraagt meer aandacht dan een tweejarige kleuter.
 
Idd vanaf eind mei 2019 is ELDA ook bij ons hier in het Zeeuwse buitengebied ( dijken, smalle wegen ) gewoonweg een absolute ramp. Vanaf versie 2019.16.3.2 of zoiets. ELDA gaat nog steeds bij iedere Model 3 rit standaard bij ons uit. Zolang dat het het enige probleem is, geen probleem. o_O Hieronder een leuke ELDA-situatie uit het pre-corona tijdperk op de Oosterscheldedijk. Maar ook zonder Belgen op de dijk of vaak zelfs zonder tegenliggers ( jawel ) gaat ELDA gegarandeerd in de remmen.

View attachment 537867

In Drenthe heb je hier ook veel van. Een ramp inderdaad! En terwijl het daar juist zo lekker rijden is in het voorjaar van wandelplek naar koffieplek (zonder Coronavirus dan).
 
Hoe zet je die uit dan? Behalve dan iedere rit opnieuw? Wordt gek van die toeters iedere keer. Damn die auto is zo vreselijk aanwezig altijd. Het is best leuk, een Tesla maar het ding vraagt meer aandacht dan een tweejarige kleuter.

Inderdaad, helaas IEDERE RIT OPNIEUW moet je in ieder geval in het buitengebied wil je een beetje normaal met je Model 3 kunnen rijden dat HOPELOZE ELDA uittzetten. Tesla - AI - Autopilot of hoe die rommel ook heet always knows best hè... :mad: Is de enige echte smet op het Tesla-EV-rijplezier dat wij ervaren. Godzijdank hebben wij geen EAP of FSD of Autosteer of Traffic Aware Cruise Control want dan was het waarschijnlijk nog veel erger. Dat voortschrijdend inzicht halen we uit oa. de berichtgeving op dit forum, waar trouw de laatste stand van zaken qua phantom braking enzo wordt gemeld. Dank daarvoor! ;)
 
Als je echt zoveel problemen hebt met ELDA, vraag ik me eerder af hoe actief je aan het rijden bent. Zo een wegen zijn niet geschikt voor autopilot, en je merkt er echt enkel wat van als je op TACC zit te rijden. Volledig manueel rijden gaat er soms wel eens een belletje af maar de auto blijft gewoon rijden hoor.
 
  • Like
Reactions: Mars2020