Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
dat doet onze tesla inderdaad ook nog steeds. Op de snelweg ziet mijn tesla ook een rood stoplicht als er een rood kruis boven een afgesloten rijbaan aan staat
Feitelijk heeft ie een punt. Net als schoonmoeders die voor traffic cones worden aangezien draait het uiteindelijk niet om dat ie alle soorten objecten op de wereld herkent maar dat de semantiek maar klopt. Een rood kruis betekent net als een rood stoplicht dat ie er niet zonder jouw instemming onder door mag rijden.
 
Heb net zo'n 400 km gereden in Nederland op 2020.16.2.1 vrijwel volledig met Navigate On Autopilot.
Dubbele piep inderdaad veel meegemaakt. Wat opvalt is dat het vrijwel zonder uitzondering gebeurt voor uitvoeg en invoegstroken, of wanneer ander verkeer opduikt. Alsof ie vraagt om te anticiperen.
Iets te maken met software 2.0 learning?

Weer een paar honderd km gereden. Met 2020.16. Vele malen de dubbele piep. De eerste keer ook een bericht: Tolpoort gedetecteerd, toen ik onder een matrix-bord door reed. Alle andere keren was er geen bericht maar wel ook een matrix bord. Ik krijg het idee dat de tekst misschien maar eenmaal verschijnt en daarna alleen de dubbele piep, maar dat het steeds met matrix-borden te maken heeft. Die worden verkeerd herkend.

Rijgedrag overigens prima verder. Tevreden over de stabiliteit.
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
Iemand hier ook ervaren dat de pairing tussen Model 3 en iPhone (iOS13.5.1) niet werkt zoals men zou verwachten?

als ik instap koppelt bluetooth zonder zorgen. Maak ik een oproep om te bellen, dan belt de smartphone, maar alle audio blijft op de smartphone ipv over de speakers en microfoon in de auto. Zal straks nog eens eea verwijderen en opnieuwe pairen...
 
Iemand hier ook ervaren dat de pairing tussen Model 3 en iPhone (iOS13.5.1) niet werkt zoals men zou verwachten?

als ik instap koppelt bluetooth zonder zorgen. Maak ik een oproep om te bellen, dan belt de smartphone, maar alle audio blijft op de smartphone ipv over de speakers en microfoon in de auto. Zal straks nog eens eea verwijderen en opnieuwe pairen...
Ik zit in het beta programma van Apple, en heb bij verschillende iOS-versies gemerkt dat je de pairing moet verwijderen en opnieuw aanmaken om de functionaliteit te herstellen. Dat kan deels natuurlijk liggen aan het feit dat er bij zo een upgrade ook de bluetooth modem een firmware upgrade krijgt. Hetzelfde kan ook optreden als je Tesla een upgrade krijgt, maar ik kan me niet herinneren of dat al is voorgekomen.
 
Iemand hier ook ervaren dat de pairing tussen Model 3 en iPhone (iOS13.5.1) niet werkt zoals men zou verwachten?

als ik instap koppelt bluetooth zonder zorgen. Maak ik een oproep om te bellen, dan belt de smartphone, maar alle audio blijft op de smartphone ipv over de speakers en microfoon in de auto. Zal straks nog eens eea verwijderen en opnieuwe pairen...
#metoo
 
Ik heb sinds een paar weken een wat wonderlijke sentry bug, ben benieuwd of meer mensen die herkennen; ik klik altijd even door de video's als de auto meld dat hij wat opgenomen heeft. In de meeste gevallen klopt dat en krijg ik inderdaad de gebruikeljke video's te zien. Soms zit er tegenwoordig alleen ook een "incident" tussen wat beelden heeft van tijdens het rijden.. Heel apart, want tot nu toe zijn dat behoorlijk random fragmenten terwijl er niks bijzonder gebeurd, geen auto's dichtbij oid. Het lijkt dus wel of de sentry mode soms tijdens het rijden "afgaat". Merk dr verder niks van en echt een probleem is t ook niet, maar ik vind t wel apart en ben benieuwd of meer mensen dat hebben.
 
Ik heb sinds een paar weken een wat wonderlijke sentry bug, ben benieuwd of meer mensen die herkennen; ik klik altijd even door de video's als de auto meld dat hij wat opgenomen heeft. In de meeste gevallen klopt dat en krijg ik inderdaad de gebruikeljke video's te zien. Soms zit er tegenwoordig alleen ook een "incident" tussen wat beelden heeft van tijdens het rijden.. Heel apart, want tot nu toe zijn dat behoorlijk random fragmenten terwijl er niks bijzonder gebeurd, geen auto's dichtbij oid. Het lijkt dus wel of de sentry mode soms tijdens het rijden "afgaat". Merk dr verder niks van en echt een probleem is t ook niet, maar ik vind t wel apart en ben benieuwd of meer mensen dat hebben.
Default toont de viewer zowel Sentry als Dashcam clips. Dashcam wordt tijdens rijden genomen als je op de Dashcam knop drukt, of toetert en instelt dat dat automatisch moet opnemen, of als de auto denkt in een aanrijding te zitten.
 
2020.20.5 begint te komen. Blijkbaar met gps update. Onduidelijk wat dat gaat opleveren.
901DFBAE-D073-4480-BBD4-5A0731094EBB.png
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Overigens, als je gps van slag is kun je vreemde verschijnselen krijgen. Ik heb wel eens 500 meter ineens in Amerika rondgereden. Als de gps er 5 meter naast zit kun je ineens verkeerde snelheden of afslagen meemaken.
Ik had het niet zo lang geleden (zie mijn eerdere post daarover). Bij elke afrit van de snelweg waar ik langsreed wilde de auto terug naar 70 km/u. Om gek van te worden.
 
Iemand hier ook ervaren dat de pairing tussen Model 3 en iPhone (iOS13.5.1) niet werkt zoals men zou verwachten?

als ik instap koppelt bluetooth zonder zorgen. Maak ik een oproep om te bellen, dan belt de smartphone, maar alle audio blijft op de smartphone ipv over de speakers en microfoon in de auto. Zal straks nog eens eea verwijderen en opnieuwe pairen...

jep.., zelfs het opnieuw koppelen lukte pas met heel veel obstakels... maar handsfree werkt nog steeds niet...