Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.20.1

This site may earn commission on affiliate links.
Op mijn MS van 3-2017 wordt nu gedownload en het aantal km op de teller loopt fors op. Geparkeerd op 247 km en een half uur later staat de klok inmiddels op 263. Software download staat nu op 50%.
Geen idee hoe dat kan.
Meer mensen met een zelfde ervaring?
 
Hi Roland S,
Bij mij op 2020.16.2.1 twee dagen geleden de auto geladen tot 50%. Dag later wil ik wegrijden: 54%! Bizar toch? Als ik in Teslafi kijk zie ik een laadsessie tot 50%. 2020.20.1 wordt nu geïnstalleerd.
Heb je ingesteld dat je auto 's nachts laad?

Ik had dat op staan toen ik voor Corona elke ochtend om 6u vertrok, en dan merkte ik ook dat ie makkelijk tot 4% meer dan de limiet laadde. Dat heeft nu met Corona uit gestaan, maar recent terug aangezet want ik wil niet overdag laden maar wil wel voldoende geladen hebben om toch te kunnen vertrekken, en merkte weeral dat 's ochtends de auto 4% meer had dan de ingestelde limiet.
 
Tesla gebruikt Openpilot ???
Lijkt me niet en waarschijnlijk is de Tesla software ook niet te vinden op Github.
Ik ben wel een beetje bekend met OSS en Github want heb jaren zelf C++ software gemaakt op Linux....
Er zijn wel een paar Tesla’s die Openpilot gebruiken. Tesla zelf heeft natuurlijk Autopilot. Tesla geeft zelf geen inzage in de sources van Autopilot maar de vraag hierboven was hoe de bugfixes van Tesla voor Autopilot er uit zien. Daarom heb ik de suggestie gedaan te kijken naar de bugfixes voor Openpilot op Github. Openpilot probeert voor een groot deel hetzelfde te doen als Autopilot en is geheel open source.
 
Heb je ingesteld dat je auto 's nachts laad?

Ik had dat op staan toen ik voor Corona elke ochtend om 6u vertrok, en dan merkte ik ook dat ie makkelijk tot 4% meer dan de limiet laadde. Dat heeft nu met Corona uit gestaan, maar recent terug aangezet want ik wil niet overdag laden maar wil wel voldoende geladen hebben om toch te kunnen vertrekken, en merkte weeral dat 's ochtends de auto 4% meer had dan de ingestelde limiet.
Heb dit gezien zonder dat de auto aan een lader hangt. Ook geen gepland vertrek ingesteld.
 
Ik worstel momenteel met het formatteren van de USB stick voor de dashcam. Sinds de upgrade naar 2020.20.1 is mijn dashcam uitgevallen (Samsung SSD T5). Met de nieuwe functie FORMAT via touchscreen, wordt geen directory TeslaCam gecreëerd. Slechts een hoofddirectory TESLADRIVE. Blijkbaar formatteert die functie naar exFAT en niet naar FAT32. Wat volgens de handleiding moet. Expliciet staat daar te lezen dat exFAT niet mag.
Formatteren met een FAT32 software op PC zoals vroeger, blijft ook zonder effect.
Heb alle combinaties uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. Wie weet raad?
 
Ik worstel momenteel met het formatteren van de USB stick voor de dashcam. Sinds de upgrade naar 2020.20.1 is mijn dashcam uitgevallen (Samsung SSD T5). Met de nieuwe functie FORMAT via touchscreen, wordt geen directory TeslaCam gecreëerd. Slechts een hoofddirectory TESLADRIVE. Blijkbaar formatteert die functie naar exFAT en niet naar FAT32. Wat volgens de handleiding moet. Expliciet staat daar te lezen dat exFAT niet mag.
Formatteren met een FAT32 software op PC zoals vroeger, blijft ook zonder effect.
Heb alle combinaties uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. Wie weet raad?
Kan je niet de ssd formatteren in de Tesla en dan op je pc er een mapje Teslacam bij zetten?? Of denk ik nu te makkelijk???
 
Ik worstel momenteel met het formatteren van de USB stick voor de dashcam. Sinds de upgrade naar 2020.20.1 is mijn dashcam uitgevallen (Samsung SSD T5). Met de nieuwe functie FORMAT via touchscreen, wordt geen directory TeslaCam gecreëerd. Slechts een hoofddirectory TESLADRIVE. Blijkbaar formatteert die functie naar exFAT en niet naar FAT32. Wat volgens de handleiding moet. Expliciet staat daar te lezen dat exFAT niet mag.
Formatteren met een FAT32 software op PC zoals vroeger, blijft ook zonder effect.
Heb alle combinaties uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. Wie weet raad?
Hier hetzelfde. Geen Teslacam meer. Optie via het scherm is niet te gebruiken.
 
Vandaag voor het eerst een melding gezien dat de accu op temperatuur wordt gebracht voor supercharchen. MS 2017 software 2020.20.1
 

Attachments

  • 20200607_135821.jpg
    20200607_135821.jpg
    358.1 KB · Views: 66
  • Informative
Reactions: jpvdheijn
Vandaag voor het eerst sinds tijden weer stukje gereden: 2x 80km.

EAP reed bijna vlekkeloos, nergens hoeven uit te zetten. Ook nag-probleem (meteen geluid ipv eerst lichtsignaal) is verholpen.

Enige minpuntje was bij een scherpe bocht waar weer alle toeters en bellen afgingen: ik snap het hele EU verhaal, maar het lijkt mij zo simpel om de snelheid te verlagen... Als tussenoplossing.
 
  • Informative
  • Helpful
Reactions: Dim70 and Hans_TM3