Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.20.*

This site may earn commission on affiliate links.
Ja hoor. Je kunt er 100 procent zeker van zijn dat de laatste posts in dat draadje over de laatste update zal gaan. Dus zo moeilijk is het niet

Dit heet overzicht: softwareupdates - teslamotors
Dat krijg je niet voor elkaar door alles op 1 hoop te gooien. Dit is mijn laatste offtopic post want mensen hebben ook geen zin om over deze discussie te lezen als ze een post over software 2020.20.x openen.
 
Niet echt handig al die losse softwareversie draadjes.... Overzicht wordt er niet beter van.
Het is juist overzichtelijker. Daar waren we het net over eens geworden. Maar ik ben geen mod.

Je hebt het dan over een tiental nieuwe onderwerpen per jaar in plaats van een hele grote brij aan berichten onder de noemer Software 10
 
Ik kreeg vorige week versie 2020.20.1. En het kan toeval zijn, maar het grote scherm is al meermalen gecrasht. Bijvoorbeeld op het moment als je na laden weg wilt rijden, dan ben je met een reset zomaar 4 minuten verder. Voor een keer geen probleem, maar nu al meermalen binnen een week, geen idee of dat met deze softwareversie te maken heeft.
Dat zal wel. Het is niet voor niets dat intussen 2020.20.12 uitgerold wordt.
 
Heb 2020.20.12 sinds zaterdagochtend 13 juni en heb er 200 kilometers voornamelijk snelweg opzitten.

Opvallend goed ging het wisselen van rijbaan met EAP op de snelweg. Het van baan wisselen gaat vlotter en vloeiender. Opvallend is dat voorheen de richtingaanwijzer 9 piepjes gaf bij het wisselen van rijbaan en dat dat er nu 8 zijn geworden. Het is een klein detail, maar er is dus iets aangepast bij het baan wisselen.

Verder geen enkele melding gehad met geluid en visuele signalen om het het stuur vast te houden. Het lijkt er tot nu toe op dat de bug met de harde en onnodige piep is opgelost. Voor de goede orde: ik reed circa 90 tot 95% met EAP aan.

Een kleine bug had ik wel: geen geluid van de audio meer. Radio, Spotify, USB-aansluitingen bleven allen stil. Gelukkig opgelost na soft reset tijdens het rijden.

Spelletjes etc. heb ik niet naar gekeken.
 
Ik heb sinds vrijdag ofzo 2020.20.12, maar net als ervoor, ervaar ik vrij vaak dat als ik bel (ga bellen), het geluid wegvalt. Vrijwel direct. Dan verbreek ik het gesprek en vervolgens ook geen muziekgeluid meer. Ook het knipperen van de richtingaanwijzers hoor je niet meer. Maw het systeem loopt dan vast en is het systeem dan bezig met een softreset? Want daarna komt het wel weer na een een oorverdovende herrie als je het geluidswieltje iets verdraait.

is het dan zo, dat als dit gebeurt er automatisch een soort van melding gemaakt wordt hiervan? Of moet je dat dan zelf doen? Ik word er zo langzamerhand wel n beetje gek van

wat kan ik zelf doen, behalve veel en vaak te controleren op updates?
 
Als de meerderheid voor losse draadjes is, zal ik mijn mond houden hierover. ;)

Ontopic: Ik zit nog op oudere versie en heb ook al aantal keren gehad dat als de telefoon wordt gebruikt ik een tik hoor en al het geluid wegvalt (ook het geluid van de richtingaanwijzer). Alleen reset lost het dan op.

Edit: ik zit nog op versie 2020.16.2.1
 
Naast alle spelletjes toch ook wat "verstopte verbeteringen" -> als ik linksonder in het scherm het verbruik zichtbaar heb komt dit scherm weer netjes terug nadat ik op knop voor de ruitenwisser heb gedrukt :) (voorheen bleef het sub-scherm tbv de ruitenwisser de rest van de rit zichtbaar)

Wellicht was dit bij de vorige versie al zo?
Ik heb door droogte en Corona m'n ruitenwisser ca. 1,5 maand niet gebruikt ;)
 
Ik gebruikte van de week weer eens de Summon functie. Ik was verrrast door hoe veel soepeler het ging dan voorheen. Slechts een verbindingsfout. De auto parkeerde netjes uit, en kwam voorrijden (en reed verder ... )

Helaas is het nogsteeds een zinloze functie omdat de sleutel ongeveer in de auto moet liggen. Maar hier zeker wel verbetering!
 
Ik heb sinds vrijdag ofzo 2020.20.12, maar net als ervoor, ervaar ik vrij vaak dat als ik bel (ga bellen), het geluid wegvalt. Vrijwel direct. Dan verbreek ik het gesprek en vervolgens ook geen muziekgeluid meer. Ook het knipperen van de richtingaanwijzers hoor je niet meer. Maw het systeem loopt dan vast en is het systeem dan bezig met een softreset? Want daarna komt het wel weer na een een oorverdovende herrie als je het geluidswieltje iets verdraait.

is het dan zo, dat als dit gebeurt er automatisch een soort van melding gemaakt wordt hiervan? Of moet je dat dan zelf doen? Ik word er zo langzamerhand wel n beetje gek van

wat kan ik zelf doen, behalve veel en vaak te controleren op updates?
Heb je al eens de pairing van je mobiele telefoon en je auto eens verwijderd, en opnieuw ingesteld?

Soms wordt er bij zo een updates ook de firmware van de bluetooth adapter aangepast en dan loop je soms het risico dat de pairing niet meer goed werkt. Dit lijkt me er eentje van.
 
Verder geen enkele melding gehad met geluid en visuele signalen om het het stuur vast te houden. Het lijkt er tot nu toe op dat de bug met de harde en onnodige piep is opgelost. Voor de goede orde: ik reed circa 90 tot 95% met EAP aan.

Ben toch heel benieuwd welke instellingen jij hebt dan? als ik mijn handen van mijn stuur haal gaat hij echt nog na een aantal seconden het scherm blauw maken en vervolgens piepen.
 
Hier Model S “15 AP1

crash na installatie en duurde erg lang voordat hij een complete reboot deed. Was even bang dat de MCU de geest gaf gegeven.

wat mij is opgevallen is dat spotify rap werkte!

AP minder schichtig een sluit nam maar vloeiender. Wat mij ook op viel was het gebruik/weergave van de parkeersensoren. Nu pakte hij sneller lantaarnpalen en zo op. Weet niet of dit met schoonmaken te maken heeft?

min punt sinds de update hiervoor maakt de motor een zoemend geluid bij bepaalde snelheid en regenereren. Of het zing van het lager is weet ik niet want als ik hem in neutraal zet is het geluid weg en komt gelijk terug als hij weer in drive staat.
 
Ik heb sinds vrijdag ofzo 2020.20.12, maar net als ervoor, ervaar ik vrij vaak dat als ik bel (ga bellen), het geluid wegvalt. Vrijwel direct. Dan verbreek ik het gesprek en vervolgens ook geen muziekgeluid meer. Ook het knipperen van de richtingaanwijzers hoor je niet meer. Maw het systeem loopt dan vast en is het systeem dan bezig met een softreset? Want daarna komt het wel weer na een een oorverdovende herrie als je het geluidswieltje iets verdraait.

Precies dat probleem hebben wij sinds 202.16.x. Zowel gesprekken aannemen als ook opzetten gaat zelden in een keer goed. Soms wel, meestal niet. Had de stille hoop dat dat per 2020.20.12 (wordt geïnstalleerd as we speak) zou zijn verholpen, maar blijkbaar niet :(