Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.20.*

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen zaterdag upgrade naar 20.12 gedaan. Gisteren is echter sentry/dashcam uitgevallen. Hij slaat nu alleen nog maar lege dummy bestanden op die niet afgespeeld kunnen worden. Ik heb een andere schijf geprobeerd, maar daarop hetzelfde effect. Aan mijn kant alle mogelijkheden al gechecked, opnieuw geformatteerd, andere USB poort.... soft en hard reset.... geen van allen hadden effect. Iemand anders ook deze problemen?
 
HAAA, mogelijk heb ik het opgelost (uiteraard na 2 dagen klooien direct nadat ik dit post haha).... ik heb de schijf nogmaals geformatteerd in de auto zelf (bij security settings) ... daarna Sentry mode helemaal uitgezet ... (want ik bedacht mij, zolang dat aanstaat blijft hij continu filmen en opslaan, dus laat hem daarmee eens even stoppen) ... toen een hard reset gedaan .... en toen deed in ieder geval de dashcam het weer, hij slaat weer normaal beeld op. Ik heb nu ook Sentry weer aangezet, dus zal later kijken of dat ook weer werkt. Indien niet, dan zal ik me weer melden :)
 
  • Like
Reactions: TM3LR
HAAA, mogelijk heb ik het opgelost (uiteraard na 2 dagen klooien direct nadat ik dit post haha).... ik heb de schijf nogmaals geformatteerd in de auto zelf (bij security settings) ... daarna Sentry mode helemaal uitgezet ... (want ik bedacht mij, zolang dat aanstaat blijft hij continu filmen en opslaan, dus laat hem daarmee eens even stoppen) ... toen een hard reset gedaan .... en toen deed in ieder geval de dashcam het weer, hij slaat weer normaal beeld op. Ik heb nu ook Sentry weer aangezet, dus zal later kijken of dat ook weer werkt. Indien niet, dan zal ik me weer melden :)
Dank je voor de tip. Bij mij ligt de dashcam er ook uit met de nieuwe versie. Eerst even wat filmpjes overzetten op mijn laptop en dan ga ik m ook formatteren in de auto.
 
Huidige problemen die recentelijk zijn en nog niet opgelost:
  • Soms wordt de snelheid verminderd zonder reden. Wordt niet aangegeven. Alleen met bijgassen wordt de situatie niet gevaarlijk.
  • Krijg auto of achterklep soms niet open. Moet soms meer dan een minuut wachten.
Ik ben bezig met een database van verkeerssituaties. Lijkt wel steeds beter te worden.
 
Vandaag heb ik over twee stukken verdeeld bijna 800 km naar de Bourgogne gereden met 2020.20.12.
Op de snelweg heb ik welgeteld twee keer moeten ingrijpen. De eerste keer in de Ardennen toen er rood witte paaltjes stonden om het verkeer naar de linkerbaan te dwingen. Toen dacht AP dat het prima was om in de rechterbaan te blijven en dreigde dus te gaan kegelen met die paaltjes.
De tweede ingreep was net voorbij Toul waar je links moet aanhouden richting de péage. Dat dacht AP dat het misschien een goed plan zou zijn om de rechter vangrail van dichtbij te inspecteren.
Ik ben eigenlijk best wel onder de indruk. Af en toe heb ik een beetje gas bijgegeven om een lastige situatie te voorkomen maar verder heb ik de auto z’n ding laten doen en dat ging dus heel goed.
 
Precies dat probleem hebben wij sinds 202.16.x. Zowel gesprekken aannemen als ook opzetten gaat zelden in een keer goed. Soms wel, meestal niet. Had de stille hoop dat dat per 2020.20.12 (wordt geïnstalleerd as we speak) zou zijn verholpen, maar blijkbaar niet :(
Hier ook problemen vanaf die versie. Zowel minn vrouw als ik ervaren het probleem dat we niets horen als we bellen of gebeld worden (soms alleen een klik). Als we dan ophangen en het opnieuw proberen doet hij het wel direct.
 
Ooit ook gehad, zeer onregelmatig maar vaak. Auto heb ik met (toen nog tel. support) Tesla Service in US helemaal uitgezet (via het scherm), en 5 min. wachten en stilzitten; geen deur of i.d. openen, pedalen aanraken of wat dan ook en toen opnieuw activeren door deur te openen en rempedaal in te trappen.