Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.28.x

This site may earn commission on affiliate links.
Hier vanmorgen ook 28.5 geïnstalleerd. Is inmiddels de 4e update in 4 weken. Geen nieuwe functionaliteiten ten opzichte van 28.2

Valt mij trouwens wel op dat de vering sinds de laatste 2-3 updates wat vaker en luidruchtiger “afblaast” bij openen ‘s ochtends of soms bij sluiten. Wellicht is dat gerelateerd aan de verbeterde vering?
 
  • Disagree
Reactions: L@urens
2020.28.10 wordt uitgerold zie ik. TeslaFi toont twee updates in NL, dus de kans is klein, maar ik vraag het toch maar: al iemand hier op deze versie en hoe is het gedrag rondom verkeerslichten?
Daar heb ik geen illusies over. De RDW, die de toelating van deze systemen voor Europa regelt, houdt elke verbetering van de zelfrijdende functie van Tesla tegen. Dus dat gaat niet gebeuren totdat de VW/BMW/PSA systemen hebben die een beetje in de buurt van Tesla komen.
 
Daar heb ik geen illusies over. De RDW, die de toelating van deze systemen voor Europa regelt, houdt elke verbetering van de zelfrijdende functie van Tesla tegen. Dus dat gaat niet gebeuren totdat de VW/BMW/PSA systemen hebben die een beetje in de buurt van Tesla komen.

Toch hoop ik dat stoppen voor stoplichten als een veiligheidsfunctie wordt gezien en wordt doorgelaten. We zullen zien.
Het blijft balen dat Europa zo traag gaat.
 
Nog niet echt beweging in. Volgens TeslaFi zit 57.7% nog op 2020.24.x
 

Attachments

  • Screenshot from 2020-07-27 19-10-56.png
    Screenshot from 2020-07-27 19-10-56.png
    18 KB · Views: 51
Daar heb ik geen illusies over. De RDW, die de toelating van deze systemen voor Europa regelt, houdt elke verbetering van de zelfrijdende functie van Tesla tegen. Dus dat gaat niet gebeuren totdat de VW/BMW/PSA systemen hebben die een beetje in de buurt van Tesla komen.

Pertinente onzin dit.

RDW houd niks tegen. Ik zou het leuk vinden als dit soort gimmicks beschikbaar komen maar het probleem is dat het hier in Europa gewoon niet goed werkt.

Ik aanschouw met eigen ogen hoe verschrikkelijk slecht de detectie is:

- Verkeerslichten die onregelmatig gedetecteerd worden
- Verkeerslicht combinaties die AP niet begrijps zoals een regulier verkeerslicht met een verkeerslicht voor de bus/tram
- Matrixborden die plots opeens als verkeerslicht wordt gezien, ook nog eens op de verkeersrijbaan.
- Links/Rechtsaf met een rechtdoor combi die als 1 stoplicht wordt gezien
- Fiets/voetgangers lichten die worden aangeduid als auto verkeerslicht


Hetzelfde overigens voor NOA without confirmation:

- Knipperlicht disco bij invoegen
- Verkeerdepositie
- Spitsstroken die niet herkent worden
- Hoe vaak aborts optreden bij invoegen terwijl daar geen reden voor is


Het systeem is DUIDELIJK nog niet klaar om hier gebruikt te worden. De enige juiste beslissing is het hier daarom ook niet toe te staan.


De bebouwdekom is geen plek voor spielerij.
 
Gisteren 600 km gereden en toch enkele problemen opgemerkt met 2020.28.5.
- bij invoegen van een andere auto van rechts op de snelweg trapt de tesla op de rem. Hij denkt blijkbaar dat de invoeger voor moet invoegen ipv achter. Niet fijn met 120 km/uur naar 80.
- bij proberen instellen van abetterrouteplanner via de webbrowser tijdens het rijden loopt het hele systeem vast. Niets reageert meer op de displays, ook de snelheid blijft in beeld hangen. Ik kan wel sturen en wel remmen of gas geven. Maar de beelden op beide schermen zijn zijn bevroren.
Uiteindelijk maar een parkeerplaats opgezocht en de auto gereset. Echt dood eng.
 
Gisteren 600 km gereden en toch enkele problemen opgemerkt met 2020.28.5.
- bij invoegen van een andere auto van rechts op de snelweg trapt de tesla op de rem. Hij denkt blijkbaar dat de invoeger voor moet invoegen ipv achter. Niet fijn met 120 km/uur naar 80.
- bij proberen instellen van abetterrouteplanner via de webbrowser tijdens het rijden loopt het hele systeem vast. Niets reageert meer op de displays, ook de snelheid blijft in beeld hangen. Ik kan wel sturen en wel remmen of gas geven. Maar de beelden op beide schermen zijn zijn bevroren.
Uiteindelijk maar een parkeerplaats opgezocht en de auto gereset. Echt dood eng.

Invoegend verkeer geeft hij bij mij al maanden voorrang. Vervelende is alleen als het een vrachtwagen is en je zit op de meest linker baan, dan heb je soms ook kans dat hij vol gaat remmen om hem voor te laten. Blijft een buggy systeem soms en al helemaal met vrachtwagens
 
Ik vind het vaak erg prettig dat de Tesla zo 'netjes' reageert en een auto ertussen laat, zeker als deze wil invoegen. Nog geen ervaring met 2020.28.x maar bij mij gaat het niet echt abrupt en kan ik altijd bijplussen als ik geen ruimte wil geven...
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ik vind het vaak erg prettig dat de Tesla zo 'netjes' reageert en een auto ertussen laat,

Mijn ervaring is eerder dat dit gebeurd als een auto net op de invoegstrook rijd en mijn S er praktisch naast tijd en ik veel sneller rijd en autopilot opeens hard remt. Dat vind ik niet 'netjes' maar totaal onverwacht voor enige auto/vrachtwagen achter mij.
 
Pertinente onzin dit.

RDW houd niks tegen. Ik zou het leuk vinden als dit soort gimmicks beschikbaar komen maar het probleem is dat het hier in Europa gewoon niet goed werkt.

Ik aanschouw met eigen ogen hoe verschrikkelijk slecht de detectie is:

- Verkeerslichten die onregelmatig gedetecteerd worden
- Verkeerslicht combinaties die AP niet begrijps zoals een regulier verkeerslicht met een verkeerslicht voor de bus/tram
- Matrixborden die plots opeens als verkeerslicht wordt gezien, ook nog eens op de verkeersrijbaan.
- Links/Rechtsaf met een rechtdoor combi die als 1 stoplicht wordt gezien
- Fiets/voetgangers lichten die worden aangeduid als auto verkeerslicht


Hetzelfde overigens voor NOA without confirmation:

- Knipperlicht disco bij invoegen
- Verkeerdepositie
- Spitsstroken die niet herkent worden
- Hoe vaak aborts optreden bij invoegen terwijl daar geen reden voor is


Het systeem is DUIDELIJK nog niet klaar om hier gebruikt te worden. De enige juiste beslissing is het hier daarom ook niet toe te staan.


De bebouwdekom is geen plek voor spielerij.
Ik heb bij bovenstaande tekst een gemengd gevoel, en wil eigenlijk een disagree geven.

De bovenstaande tekst is een onderbouwing die ik, indien klopt, alleen maar kan onderstrepen voor binnen de bebouwde kom. De nuancering moet er nog wel overheen want termen als "Verschrikkelijk slecht", zijn bij mij eigenlijk dooddoeners om uberhaubt de rest van de tekst serieus te nemen.

Daarnaast heeft de EU wel degelijke goed werkende zaken uit de AP laten slopen Zeker bij de AP1 versie. Ik ben hier nog steeds teleurgesteld in.
AP werkt(e) behoorlijk goed op snelwegen en veel 80 km wegen. Dat heeft EU een doormiddel van een verplichte update minder goed gemaakt. Dat FSD/ NOA/ AP nog niet geschikt is voor binnen de bebouwde kom is zeker.
 
Mijn ervaring is eerder dat dit gebeurd als een auto net op de invoegstrook rijd en mijn S er praktisch naast tijd en ik veel sneller rijd en autopilot opeens hard remt. Dat vind ik niet 'netjes' maar totaal onverwacht voor enige auto/vrachtwagen achter mij.
Dat de S opeens hard remt is toch al geruime tijd middels een software update opgelost? Althans wel bij mij.