Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.28.x

This site may earn commission on affiliate links.
In het weekeinde meer dan 500 km gereden op versie 20.28.5 voornamelijk NoA maar heb naar mijn gevoel veel meer (onnodige) voorgestelde lane changes bij een volledig lege snelweg. Had dit nog niet veel op de A27 wel al veel A6 maar kan er totaal geen reden voor vinden in de wegstructuur ter plaatse. Wisseling A6/A7 richting noord een knipperlicht festival en bij het oprijden van de A7 en ook weer veel vreemde snelheidsaanduidingen die soms onnodig remmen als resultaat hadden (geen schaduw/bruggen etc). GPS positionering is juist dus daar ligt het niet aan.
Ik heb ook nog steeds een vrij hoekig reagerende Tesla op de meeste snelweg afritten, de auto kiest dan eerst de buitenzijde bij een afrit die een vloeiende bocht naar rechts maakt (bv A15 naar A27 noordelijke richting) en voor je gevoel bijna in de vangrail an de rechterzijde bij een lange uitvoegstrook. NoA gaat dat dan met een ruk herstellen naar de juiste positie op de weg (moet er voor iemand die achter me rijdt wel vreemd uitzien).
Kies er nu dus eigenlijk maar voor om NoA al uit te schakelen en dit soort afritten/afbuigingen maar zelf te rijden.
Zit ook nog steeds te wachten op een uitbreiding van de lijst met 3rd party chargers ( Allegro is leuk maar Fastned/Ionity zou handig worden)
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Hbrink
Kreeg vanmorgen 20.28.6
Niet lang kunnen/hoeven rijden maar de release notes zijn weer hetzelfde. Niets nieuws kunnen ontdekken, benieuwd of de onnodig voorgestelde rijstrook wisselingen op NoA verholpen zijn. Iig geen extra 3rd party laadstations toegevoegd met deze release dus ws alleen bug fixing.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Kreeg vanmorgen 20.28.6
Niet lang kunnen/hoeven rijden maar de release notes zijn weer hetzelfde. Niets nieuws kunnen ontdekken, benieuwd of de onnodig voorgestelde rijstrook wisselingen op NoA verholpen zijn. Iig geen extra 3rd party laadstations toegevoegd met deze release dus ws alleen bug fixing.

Ik heb er ondertussen al weer een paar honderd km opzitten met deze versie. Op bekende wegen bij mij absoluut geen verschil te ontdekken met AP/FSD (M3 AWD LR -> ik kwam van versie "24").
 
Wat Tesla 'kan' is ronduit belachelijk. En dan te bedenken dat ik FSD nog even overwogen heb voor het automatisch parkeren, omdat mijn Skoda het ook had een het daar perfect werkte (andere FSD-features zijn voor mij geen echte meerwaarde). Overigens heb ik op snelwegen ook vaak het gevoel dat mijn 3 jaar oude Skoda 'autopilot' het beter doet dan Tesla nu. Daar zette ik mijn voeten rustig op de vloer omdat het systeem superbetrouwbaar was, nooit phantombreak gehad en me nooit moeten excuseren bij mijn passagiers voor het gedrag van de auto. Nu hou ik hem vaak boven het gaspedaal om te kunnen ingrijpen.
 
Wat Tesla 'kan' is ronduit belachelijk. En dan te bedenken dat ik FSD nog even overwogen heb voor het automatisch parkeren, omdat mijn Skoda het ook had een het daar perfect werkte (andere FSD-features zijn voor mij geen echte meerwaarde). Overigens heb ik op snelwegen ook vaak het gevoel dat mijn 3 jaar oude Skoda 'autopilot' het beter doet dan Tesla nu. Daar zette ik mijn voeten rustig op de vloer omdat het systeem superbetrouwbaar was, nooit phantombreak gehad en me nooit moeten excuseren bij mijn passagiers voor het gedrag van de auto. Nu hou ik hem vaak boven het gaspedaal om te kunnen ingrijpen.
Ja, maar Tesla is geen autofabrikant hé. Tesla is een tech company. Gaat niet om wat autopilot nu kan maar hoeveel robotaxis er in 2030 zullen rondrijden.
 
28.6 aan het installeren hier, direct vanuit 24. Ben benieuwd, ik rij de laatste tijd te weinig eigenlijk om rij verschillen te ervaren dus maar hier lezen :).

Ik heb dezelfde stap gemaakt -> wil je voorpret niet al te veel bederven maar veel verschil ga je niet meemaken (ik merk zelfs helemaal geen verschil maar als ik dat vertel is alle voorpret echt om zeep geholpen ;))
 
  • Like
Reactions: Cely
Wat Tesla 'kan' is ronduit belachelijk. En dan te bedenken dat ik FSD nog even overwogen heb voor het automatisch parkeren, omdat mijn Skoda het ook had een het daar perfect werkte (andere FSD-features zijn voor mij geen echte meerwaarde). Overigens heb ik op snelwegen ook vaak het gevoel dat mijn 3 jaar oude Skoda 'autopilot' het beter doet dan Tesla nu. Daar zette ik mijn voeten rustig op de vloer omdat het systeem superbetrouwbaar was, nooit phantombreak gehad en me nooit moeten excuseren bij mijn passagiers voor het gedrag van de auto. Nu hou ik hem vaak boven het gaspedaal om te kunnen ingrijpen.

dat herken ik wel. Met mijn vriendin in de auto (en 2 kinderen), mag ik autopilot niet eens meer aanzetten na enkele breaks.

Je moet het volledig kunnen vertrouwen wil je het gebruiken.
 
Ik gebruik de parkeer functie niet vaak, maar tot op heden is het altijd goed gegaan. Wel langzaam idd, en soms met dichtgeknepen billen en voet boven de rem, maar resultaat altijd redelijk tot goed. In lengte en dwars.
 
  • Funny
Reactions: Cely
Ik gebruik de parkeer functie niet vaak, maar tot op heden is het altijd goed gegaan. Wel langzaam idd, en soms met dichtgeknepen billen en voet boven de rem, maar resultaat altijd redelijk tot goed. In lengte en dwars.

Ja precies de zelfde ervaring. ALS een P zichtbaar is gaat het goed (al heeft hij soms een parkeerplek gezien waar het eigenlijk niet was, wel de ruimte maar zou ik daar toch echt niet parkeren) maar doe ik niet vaak want als hij de parkeerplek herkend dan kan ik het zelfs toch sneller. Ik zou liever hulp hebben bij moeilijkere plekjes maar tsja...

De moeilijkste parkeerplek die ik soms pak is bij de oprit bij mijn ouders waarmee ik met m20cm aan elke zij achteruitmmoet rijden en niet recht in kan dus in een bocht erin komen... Dat zie ik hem voorlopig niet zelfstandig doen (ik gebruik zelfs graag een extra paar ogen ervoor).
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik zag vandaag met 2020.28.6 voor het eerst op het linker gedeelte van het scherm (M3-AWD) de status van het verbruik sinds xx uur, sinds mijn laatste rit en sinds de laatste keer laden. Aardig, niet eerder gezien (wil niet zeggen dat het er in een voorgaande versie al niet was ;-) )