Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.32.x

This site may earn commission on affiliate links.
Technologisch super interessant. Maar als gebruiker zou ik het toch fijn vinden als basale zaken (in onze menselijke ogen) goed zouden werken. Zoals 'een normale snelheid aanhouden in een lege bocht', en 'een beetje verder vooruit kijken'.
Wat ik eigenlijk nooit begrepen heb is waarmee de radar + stuurhoek + kaartinfo niet gewoon kan leiden tot de conclusie dat de weg vrij is. Ik heb in bochten altijd het idee dat hij een snelheid wil aannemen waarmee hij de vangrail kan vermijden, als je plots rechtdoor zou gaan.
Dat was met inhalen ook zo, maar lijkt nu 'goed' te werken.
Unece r79 schrijft een maximale laterale versnelling voor waar de gemiddelde "sportieve" rijder gewend is doorlopend overheen te gaan.

Oftewel dat je Tesla in bochten rijdt als een bejaarde is omdat er regels zijn opgesteld door bejaarden.
 
Heb vandaag weer eens ong 500 km grotendeels NoA/FSD gereden (32.3 versie), weinig issues, soms wel onverklaarbaar inhouden maar geen echte phantom brakes. Wel drie of vier keer bij uitvoegen om in te halen de M3 een soort slingerbeweging zien maken alsof de auto weer terug naar rechts wilde voegen maar toch maar besloot om op die linker baan te blijven.
 
  • Like
Reactions: Undutchable

Attachments

  • Auto naast woning.jpg
    Auto naast woning.jpg
    7.8 KB · Views: 54
Heb met 32.3 en ook met die firmware hiervoor dat mijn m3 op sommige stukken snelweg lijkt in te houden. Bedoel niet remmen maar hij vertraagt langzaam laat de afstand groeien met voorganger en na een paar seconden versneld ie weer tot ingestelde afstand met voorganger.

Lijkt op zelfde stukken te gebeuren.
 
Heb met 32.3 en ook met die firmware hiervoor dat mijn m3 op sommige stukken snelweg lijkt in te houden. Bedoel niet remmen maar hij vertraagt langzaam laat de afstand groeien met voorganger en na een paar seconden versneld ie weer tot ingestelde afstand met voorganger.

Lijkt op zelfde stukken te gebeuren.
Dat is standaard gedrag bij een uitvoegstrook. Dit zit er al in sinds juni 2019 tot zover ik me dat kan herinneren.
Ongeveer 200 meter voor een uitvoegstrook zal de snelheid er uit gaan en zal de auto soort van uitrollen (alsof hij in neutraal gaat). Pas als je ongeveer de helft van de uitvoegstrook voorbij bent, zal de auto weer naar de ingestelde snelheid gaan. Gebeurd trouwens alleen op rijstrook direct aangrenzend aan de uitvoegstrook. Een strook verder heb je er geen last van.

Geen idee wat de reden hier van is... van mij mag het er uit.
 
  • Like
Reactions: flash3d
Toch wel bizar dat elke keer dat ik weer een beetje blij ben met de auto; weet Tesla weer met een update te komen die gruwelijk is!!
32.5 blijft weer achter vrachtauto's hangen, mega veel rem acties met als gevolg dat ik van de vrouw NAP niet meer mag gebruiken als ze in de auto zit...

Eerlijk is eerlijk ik schaam me steeds vaker van "mijn" gedrag op de weg en dat ligt dan niet aan mij maar aan Tesla ... maar snap goed dat andere weggebruikers een vinger naar mij opsteken....

Drama.....
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Yep 32.5 snel binnen. Nog niet de tijd gehad om aan te ergeren. Hoorde wel gister een beginnende alarm toen ik de deur opende, zo van BIE... En zo snel gestopt dat ik me afvroeg of ik het goed hoorde. Dus ik weet nog steeds niet zeker wat het was haha
 
  • Funny
Reactions: dutchchili