Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.32.x

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb persoonlijk nog geen hinder ondervonden van beperkingen vanwege ECE/UN regels.

Wel van plotseling remmen/inhouden op een lege en/of gevulde rijkswegen en het feit dat bochten/afritten niet vloeiend verlopen. (bij het niet vloeiend nemen van bochten zit ik nog niet een ECE/UN grenzen -> dit wordt m.i. heel vaak als excuses gebruikt voor iets wat gewoon nog niet goed werkt.

Aan de andere kant zie ik wel een grote sprong voorwaarts tov maar 2019 en geniet ik enorm van wat de auto wel kan.
Maar ik kruip ook wel eens bij andere merken achter het stuur en moet bekennen dat véél goedkopere systemen me positief verrast hebben. Tesla zal tussen nu en een half jaar echt wat grote stappen moeten maken -> anders worden ze ingehaald door andere veel goedkopere systemen. In de auto-pers wordt er nu al met regelmatig zachtjes aan de AP/FSD boom geschut.........
 
Ik heb persoonlijk nog geen hinder ondervonden van beperkingen vanwege ECE/UN regels.

Wel van plotseling remmen/inhouden op een lege en/of gevulde rijkswegen en het feit dat bochten/afritten niet vloeiend verlopen. (bij het niet vloeiend nemen van bochten zit ik nog niet een ECE/UN grenzen -> dit wordt m.i. heel vaak als excuses gebruikt voor iets wat gewoon nog niet goed werkt.

Aan de andere kant zie ik wel een grote sprong voorwaarts tov maar 2019 en geniet ik enorm van wat de auto wel kan.
Maar ik kruip ook wel eens bij andere merken achter het stuur en moet bekennen dat véél goedkopere systemen me positief verrast hebben. Tesla zal tussen nu en een half jaar echt wat grote stappen moeten maken -> anders worden ze ingehaald door andere veel goedkopere systemen. In de auto-pers wordt er nu al met regelmatig zachtjes aan de AP/FSD boom geschut.........
Twee jaar geleden waren die bochten wel soepel te nemen met AP. Waarom dat nu zo gestrest gaat begrijp ik echt niet. Toen echter nooit de melding van beperking.
 
Neem Musk toch niet zo serieus. Hij roept maar wat vanuit oprechte wishful thinking. Het lijkt me een gruwel om voor hem te werken, hij belooft van alles (FSD, RoboTaxi) continu aan iedereen en zijn mensen moeten het nog even waarmaken. Daarna vindt hij het dan een eer om met dat team te werken. Als de mismatch te gortig wordt ... dan (ik denk tegen het eind van 2020) worden de kopstukken van het team ontslagen. Terecht ook want ze hebben niet waargemaakt wat Elon heeft beloofd. Mark my words.

Voor een narcist werken is nooit leuk.
Hij is slim, weet zaken te verkopen, maar denkt alles zelf beter te weten.

Die tussenstops zitten nog steeds niet in de navigatie, omdat Elon er geen functie in ziet.

Daarom met vakanties maar weer via ABRP gedaan. Lijkt mij niet handig al bedrijf, als klanten massaal het product van een ander gaan gebruiken. Aan de andere kant is het typisch een narcist die zich daar niets van aantrekt en zijn eigen weg doortrekt. Jouw eigen mening weegt immers zwaarder en is absolute waarheid!

Feit is dat Tesla nimmer een city driving demo heeft getoond met voetgangers, kruisend verkeer en passeren van blokkerende objecten. Waymo en MobilEye wel en misschien kan Tesla het ook maar als je dat kunt zou je het laten zien.

Ik heb al meer dan een jaar geen verbeteringen waargenomen in AP. Het kan niks meer dan een jaar geleden. Wacht, zelfs minder want tot 2e kwartaal 2019 kon je nog lane change assist gebruiken op elke denkbare weg.

o wacht, automatische exits met NOA. Ja... echt op super onnatuurlijke wijze de snelweg verlaten...... puur geprogrammeerd en echt niet op basis van neuralnets. Verder dezelfde belabberde autopark en ook elke keer dat ik smart summon wil gebruiken kan het nooit want dan zit ik kennelijk op de openbare weg. Nutteloze feature hier.

Die rewrite... die was/is noodzakelijk want er moet 1 holistic model zijn en niet 1 voor elke camera. Dat wil niet zeggen dat Tesla nu verder is. Sterker, MobileEye lijkt veel verder op dit gebied met een camera only systeem.

Toch... ik denk dat Tesla de slag wel gaat winnen simpelweg door de gigantisch eenvoudige wijze dat Tesla grootschalig wijzigingen kan testen.

Ik blijf erbij dat straks het er opeens is. Ik denk nl. hetzelfde over AI. Als een bepaalde ontwikkelingsgrens is gepasseerd dan gaat het snel en de mens kan dat niet meer bijhouden. AI zal parabolisch verbeteren en hierdoor ook dergelijke zaken zullen hierop meeliften. Welk van deze spelers houden zich ook bezig met AI? Dat zijn zo ver ik weet enkel indirect Waymo (Google) en Tesla (OpenAI) en die gaan dan ook dit winnen.

Ik verbaas mij er ook nog steeds over dat de tesla niet ingrijpt als ik wil rijden en er een fietser oversteekt. Mijn Volvo hiervoor deed dat wel.

Sommige “city safety” features heeft Tesla niet zo goed onder de knie!

Ik denk dat het tijd is voor een nieuwe feature: een Tesla way-back machine. Die feature geeft je de mogelijkheid om een tijdje rond te rijden met een release van 1 jaar oud. Zodat je je wat meer bewust wordt van de voortgang/vernieuwingen afgelopen jaar.

Het enige wat ik herken uit je verhaal is Smart Summon. Maar dan voornamelijk omdat de fob ongeveer in de auto moet liggen, voodat het werkt.

Graag! Waar kan ik mij aanmelden?
Toen kon ik nog probleemloos N206 bij Zoeterwoude rijden. Sinds een paar maanden werkt dat structureel niet meer en gaat hij in de bocht opeens over op de afrit naar links. Gewoon lijntjes volgen wordt hem dan al te moeilijk.

Ondanks stuurcorrecties en feedback verzenden leert het systeem hier niets van. Mij is een geweldig zelflerend systeem verkocht. In de praktijk vind ik het een stuk dommer dan verwacht!
 
  • Like
  • Informative
Reactions: BMW740iL and Eriksc
Die tussenstops zitten nog steeds niet in de navigatie, omdat Elon er geen functie in ziet.

Daarom met vakanties maar weer via ABRP gedaan. Lijkt mij niet handig al bedrijf, als klanten massaal het product van een ander gaan gebruiken.
Viapunten is bij vele concurrenten ook geen functie die er in zit.

En dat is ook vrij logisch: zelfs met Waze heb ik zelden nood aan meer dan 1 viapunt.

Het alternatief waarbij je in ABRP enkele viapunten kan ingeven (zoals bijvoorbeeld een ritje doen) en dan na elk viapunt manueel het volgende viapunt naar de routeplanner in je Tesla pushen vind ik al erg handig.

Je mag viapunten ook niet zomaar onderschatten. Per viapunt moet je bepalen wat de navigatie moet doen als ie het viapunt nadert, en op hoeveel afstand dit moet zijn. Ga je op 50 meter bepalen dat de navigatie naar het volgend viapunt moet berekenen, of op 100 meter? En welke fouten ga je dan introduceren als je te kort of te ver van zo een viapunt gaat herberekenen? Het zou niet de eerste keer zijn dat bijvoorbeeld mijn Garmin GPS op mijn motorfiets herberekent naar het vorige viapunt dat ik net gepasseerd ben, omdat het ding niet herkende dat ik het viapunt had bereikt.

Ik verbaas mij er ook nog steeds over dat de tesla niet ingrijpt als ik wil rijden en er een fietser oversteekt. Mijn Volvo hiervoor deed dat wel.
Nou, mijn Tesla doet dat ook hoor. Voetgangers, fietsers, auto's die oversteken of voor me afslaan; de rem gaat er telkens op.

Ondanks stuurcorrecties en feedback verzenden leert het systeem hier niets van. Mij is een geweldig zelflerend systeem verkocht. In de praktijk vind ik het een stuk dommer dan verwacht!
En dat wijt ik weer de ECE/UN regels én het gebrek aan HW3.0 dan aan moedwillig het verkopen van warme lucht van Tesla. Dat zie je ook uit de verschillen van autopilot tussen Europa en de VS, en hoe autopilot in de VS zo een voorsprong heeft maar in EU lijkt bijgehaald te worden tov de concurrenten.
 
Zuur? Ik en vele anderen hebben bovenop hun Tesla een extra €6400 (of nog meer) betaald (aan hun leasemij) en daar betaal ik nu ook al weer 14 maanden 21% bijtelling over, zonder dat ik er ook maar iets voor terug hebt gekregen.

Snelle rekensom: €6400*0.21% bijtelling*0.4915% tax/12mnd*14mnd = €770 euro bijtelling betaald dus tot nu toe.

Wanneer heb jij voor het laatst 7000 euro uitgeven zonder daar ook maar iets voor terug te zien? Van die 6400 ga ik hopelijk tijdens mijn leaseperiode nog iets terug zien, maar die bijtelling is feitelijk onnodig door het putje.

OK, eerlijkheid gebied te zeggen dat ik daarvoor in ruil wel handmatig kan knipperen met mijn knipperlicht en dat de Tesla dan na enig wijfelen opschuift van strook en dat hij hij meestal, maar niet altijd, zelfstandig de afrit neemt. Al kan ik die laatste functie niet gebruiken want ik heb AP niet aanstaan, dat rijstrook advies is niet serieus te nemen. 3KM voor afrit wordt Tesla al wild dat je de meest rechterstrook moet hebben. Leuk voor de 90 club, maar de sportieve rijder wordt daar uitsluitend gefrustreerd van.

Verkeerslichten etc herkenning heb ik net als vele anderen niet, want AP2.5


Aan de verkeerslichten heb je niet zo veel want hij doet er toch niks mee en vaak kloppen ze niet... en ja ook ik heb FSD gekocht en baal natuurlijk wel een beetje maar het was wel bekend dat Elon beloftes maakt die hij niet na kan komen ... dus ik ga er maar vanuit dat ik op deze manier een stukje sponsoring doe...
 
  • Like
Reactions: Astrid and pati07
Aan de verkeerslichten heb je niet zo veel want hij doet er toch niks mee en vaak kloppen ze niet... en ja ook ik heb FSD gekocht en baal natuurlijk wel een beetje maar het was wel bekend dat Elon beloftes maakt die hij niet na kan komen ... dus ik ga er maar vanuit dat ik op deze manier een stukje sponsoring doe...
Hier een zelfde mening maar zou ze sieren indien de auto met FSD is aangeschaft de premium connectivity voor onze regio (tgv EU beperkingen etc.) wordt omgezet naar 'lifetime free access' :)
 
  • Funny
Reactions: BMW740iL
Rijervaring 2020.32.1
Op mijn vaste route Utrecht - Uithoorn via A2. Veel meer remacties dan ik gewend was. Oa ineens gerem voor het aquaduct onder de Amstel door. Had ik al lang niet meer meegemaakt. Geen fijne versie dit. Nog steeds heel vreemd gedrag bij het verlaten van A2 bij Utrecht. Eerst één baan, dan buigt die iets naar rechts als de tweede er links bij komt. Hij aarzelt dan tussen de baan volgen en gewoon recht door gaan en zo op de tweede baan terechtkomen.
Iedere vreemde actie meld ik door op het autosymbool te drukken en even vast te houden. Zou Tesla al dit soort meldingen gewoon weggooien?
 
  • Informative
Reactions: Eriksc
Rijervaring 2020.32.1
Iedere vreemde actie meld ik door op het autosymbool te drukken en even vast te houden. Zou Tesla al dit soort meldingen gewoon weggooien?

Die gooien ze niet weg hoor, die krijgen ze nieteens ;-)

Er word alleen een marker gezet in de logfiles lokaal in de auto.
Alleen handig als je binnen xx tijd na voorval de auto laat uitlezen door Tesla Service dat ze het 'voorval' makkelijker in de logs kunnen terugvinden.

Maak je geen illusies dat het iets helpt om bij gekke dingen het autootje in te drukken dus....
 
Vandaag A2 meest rechterbaan, wilde langzamer auto inhalen op NoA. Uitvoeg actie ingezet en achterop komende auto ging versnellen. De Tesla brak de uitvoeg actie af, bleef op FSD maar vermogen viel volledig weg in D, kon de stroompedaal volledig indrukken zonder effect. Auto ging remmen geen response. Moest naar vluchtstrook uitwijken en na in P zetten kon ik weer gewoon doorrijden. Rest van de trip geen problemen met NoA
 
  • Informative
Reactions: Eriksc
CB97D673-AFA5-4619-B29D-73A0A98DA589.png

Geniet nog even van deze 2020.32.x en volgende 2020.3x. Over 6-10 weken komt de FSD rewrite met Elons bullshit bingo op twitter gisteren.
- bleeding edge: nieuwe FSD feature: bloed loopt weg uit de (niet aansluitende) naden
- almost at zero interventions between home & work: als het op Elon’s zelf dagelijks gereden traject nog niet foutloos gaat hoe lang gaat het neurale netwerk er dan over doen voordat mijn between home & work op nul interventies zal zijn? 6-10 jaar in Elon time?
- van alpha build naar public release in 6-10 weken. De FSD waar we nu de interventies op turven is nog steeds in beta release
 
Last edited:
  • Disagree
Reactions: P51D
Vandaag A2 meest rechterbaan, wilde langzamer auto inhalen op NoA. Uitvoeg actie ingezet en achterop komende auto ging versnellen. De Tesla brak de uitvoeg actie af, bleef op FSD maar vermogen viel volledig weg in D, kon de stroompedaal volledig indrukken zonder effect. Auto ging remmen geen response. Moest naar vluchtstrook uitwijken en na in P zetten kon ik weer gewoon doorrijden. Rest van de trip geen problemen met NoA
Per ongeluk niet in N gezet?
 
Rijervaring 2020.32.1
Op mijn vaste route Utrecht - Uithoorn via A2. Veel meer remacties dan ik gewend was. Oa ineens gerem voor het aquaduct onder de Amstel door. Had ik al lang niet meer meegemaakt. Geen fijne versie dit. Nog steeds heel vreemd gedrag bij het verlaten van A2 bij Utrecht. Eerst één baan, dan buigt die iets naar rechts als de tweede er links bij komt. Hij aarzelt dan tussen de baan volgen en gewoon recht door gaan en zo op de tweede baan terechtkomen.
Iedere vreemde actie meld ik door op het autosymbool te drukken en even vast te houden. Zou Tesla al dit soort meldingen gewoon weggooien?
Gister ging ie 3x flink in de ankers op A10 zuid. Geen idee waarom, alle ruimte van de wereld en prima zicht. Vrouw erg enthousiast dat we beta testen voor Musk (not).
 
  • Funny
Reactions: Hbrink and JanG007
Feit is dat Tesla nimmer een city driving demo heeft getoond met voetgangers, kruisend verkeer en passeren van blokkerende objecten. Waymo en MobilEye wel en misschien kan Tesla het ook maar als je dat kunt zou je het laten zien.
Ik heb nog nooit ergens een city driving demo gezien. Ook niet van Waymo en MobilEye. Op een video kun je van alles in scene zetten. En als er een bedrijf is dat een loopje neemt met de realiteit is het Google.
Waymo en Mobileye zitten op een dood spoor. Met heuristieken lijkt FSD niet haalbaar, en voor AI hebben je data nodig en die hebben ze niet. Alle reden voor promotie video's.
 
  • Funny
Reactions: jpvdheijn