Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.36.x

This site may earn commission on affiliate links.
Herkenning snelheidslimiet borden. Ben benieuwd...

20200909_062559885_iOS (2).jpg
 
Matrixborden gaat sowieso een probleem zijn. De camera ziet deze niet als cijfers zoals een mens maar als een vreemde serie niet simultaan flikkerende LED's.

Om een matrixbord uit te lezen zal AP dus een flink aantal opvolgende frames (4D, tijd) moeten interpreteren.
AP1 is wel in staat geweest deze te lezen. Dan verwacht ik dat de nieuwere auto's dit toch ook moeten kunnen kwa hardware
 
Matrixborden gaat sowieso een probleem zijn. De camera ziet deze niet als cijfers zoals een mens maar als een vreemde serie niet simultaan flikkerende LED's.

Om een matrixbord uit te lezen zal AP dus een flink aantal opvolgende frames (4D, tijd) moeten interpreteren.

Dit klopt niet. Mijn vorige twee auto’s (Volvo V40 en Kia Optima) herkenden allebei prima de matrixborden. En toonden altijd correct de daarop afgebeelde snelheid op het dashboard. En dat al een jaar of zes, zeven geleden. De camera en de interpretatie daarvan was zelfs zó goed, dat de “adviessnelheden” bij files (90, 70, 50...) niet als limiet werden getoond vanwege het ontbreken van de rode rand.

Als de “simpele” camera’s in die auto’s dat járen geleden al feilloos konden, dan zou Tesla dat ook moeten kunnen. Lijkt me.
 
  • Informative
Reactions: Niek and LaurensH
De claims van het Europese patent van Mobileye (EP1930863B1 - Detecting and recognizing traffic signs - Google Patents) lijken moeilijker te omzeilen dan die van het US octrooi. Ik vrees dat ze een optie hebben om rond het octrooi te wandelen in de US, maar niet in Europa. Als dat zo is, zou het nog wel een hele tijd kunnen duren voor dit er in Europa is. Hopelijk heb ik ongelijk (en hebben ze bv een licentie).

Ik blijf het een vreemde zaak vinden. Mijn Mercedes heeft die borden herkenning al jaren en ik vind het erg prettig.

Als het een licentie kwestie is, dan kopen ze die toch? Het is niet dat het een armlastig bedrijf is.
 
Vandaag 20.20.36.3.1 geïnstalleerd, kan echter de instellingen om de snelheidsborden te herkennen niet vinden in de instellingen, iemand nog tips over hoe eea te activeren? Auto heeft hw 3 dus dat kan het niet zijn....
Bij mij werkt het gewoon, niks extra moeten activeren. Visualisaties van Autopilot moeten wel aanstaan veronderstel ik (verkeerslichten bvb moeten zichtbaar zijn op het scherm). Je ziet letterlijk het bord op het scherm passeren en daarna wordt het max-speed bord aangepast. Deze avond getest en blijkt zeer goed te werken (BE). Enigste dat tijdens mijn test verkeerd was is 2 borden boven elkaar: 70 voor +3.5t en erboven een bord van 90, dan neemt hij 70. Mijn Mercedes nam hier wel 90, dus dit moeten ze nog oplossen.

upload_2020-9-9_23-22-4.png
 
Last edited: