Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.36.x

This site may earn commission on affiliate links.
Ik snap dat we al die leuke nieuwe features niet krijgen, alleen zou ik wel wensen dat er iets komt dat je op de snelweg makkelijk van rijbaan kan wisselen zonder dat iedere keer autopilot opnieuw ingeschakeld moet worden
Ok, dus nu moet je niet alleen autopilot iedere keer opnieuw inschakelen als je van baan wisselt, je moet ook de snelheid weer opnieuw instellen. o_O
 
Ok, dus nu moet je niet alleen autopilot iedere keer opnieuw inschakelen als je van baan wisselt, je moet ook de snelheid weer opnieuw instellen. o_O
TACC/AP combi (geen FSD) is nu kapot. Bij ingestelde snelheid onder Vmax accelereert de auto iedere keer naar Vmax+marge na een rijbaanwisseling en opnieuw activeren stuurautomaat.

Is de ingestelde snelheid = Vmax dan verlaagt AP iedere keer na activeren de snelheid met 1 km/u. Is het verkeer wat drukker dan rij je na een paar baanwisselingen dus gewoon ineens 5 of 10 km/u trager dan dat je oorspronkelijk had ingesteld.

Zie verkeersborden en verkeerslichten. Maar geen waarschuwingen voor rood of groen
 
  • Like
Reactions: phrank
Zones pakt ie niet. Snelheid van 30 vloog na een scherpe bocht zo weer op 80. Op andere plekken was er juist geen reset naar de standaard-snelheid na een kruispunt.

Snelheid wordt bij mij haast nooit aangepast, en blijft gewoon op de oude snelheid staan. In de videos zag ik dat dit wel gebeurde. Is er een max van 20km/u aanpassing (en dus niet van 52 naar 30) of een instelling die ik heb gemist?
 
Een Tesla ziet al enkele jaren richtingaanwijzers van medeweggebruikers en anticipeert daarop. Helaas kun je dit ook gebruiken om Tesla’s te “pesten”.
Bas, dit is nieuw voor mij. Wat mij altijd opvalt is dat de Tesla juist geheel niet op richtingaanwijzers anticipeert en ik hem ontzettend domme acties vind uithalen terwijl je ziet dat het helemaal niet kan omdat auto al richting aangeeft en gaat.
Heeft iemand een linkje waarin deze functionaliteit beschreven staat?
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Er is momenteel geen indicatie dat een Tesla naar richtingsaanwijzers van andere auto's kijkt.

Enig anticiperen is beperkt tot:
  • verkeer dat op een oprit zit en de hoofdrijbaan moet vervoegen; je Tesla zal vertragen om de auto op de oprit in te laten voegen
  • een vrachtwagen die je wil inhalen op een snelweg met meer dan 2 rijstroken in je richting; je Tesla wijkt uit binnen zijn rijvak
  • verkeer dat op een rijstrook links van je rijdt: je Tesla zal niet rechts willen inhalen
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Bas, dit is nieuw voor mij. Wat mij altijd opvalt is dat de Tesla juist geheel niet op richtingaanwijzers anticipeert en ik hem ontzettend domme acties vind uithalen terwijl je ziet dat het helemaal niet kan omdat auto al richting aangeeft en gaat.
Heeft iemand een linkje waarin deze functionaliteit beschreven staat?
Gelukkig maar, degene die van strook wil wisselen moet namelijk anticiperen op het overige verkeer. Er stond ooit een demo filmpje op twitter waar inderdaad de auto ging remmen omdat een auto daarvoor in de andere strook zijn richtingaanwijzer aan deed. Het zag er uit als een kop-staart-botsing waiting to happen
 
Na een reset is dit weg. Ook de verkeersbord herkenning werkt dan (3 zonder FSD). Zelfs snelheid op de rijbaan zelf (30) wordt getoond en aangepast.

.11 onderweg binnen gehaald, vanavond kijken wat het verschil is.
Hier ook .11 aan het installeren, een snelle blik laten me geen nieuwe dingen in de release notes zien. Heb op .10 weinig vreemde dingen meegemaakt (ong 700 km mee gereden). Enige wat ik niet kon thuisbrengen was dat op NoA de Vmax een paar keer naar 95 werd gezet terwijl de snelheid aanduiding dmv het icoon wel perfect de'100' aangaf, geen zijwegen oid in de buurt.
 
Wat betreft de werking van TACC: voor zover ik begrijp (en zie) is dat de auto, wanneer ik TACC aanzet, versnelt naar de huidige toegestane snelheid +/- de ingestelde marge. Dus stel ik mag 80, mijn marge is +5 en ik rij 60, dan versnelt hij naar 85. Ik kan dan op 67 op het instrumentenpaneel drukken om de CC op 67 in te stellen. Nu stelt mijn vrouw dat hij bij haar 'ook weleens' de huidige snelheid pakt bij het activeren van de CC. Hebben meer mensen dat? Want dat heb ik veel liever. Ik dacht misschien nog e.e.a te truccen door de marge op -25/30 oid te zetten, zodat hij nooit versneld, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
 
Nu stelt mijn vrouw dat hij bij haar 'ook weleens' de huidige snelheid pakt bij het activeren van de CC. Hebben meer mensen dat? Want dat heb ik veel liever. Ik dacht misschien nog e.e.a te truccen door de marge op -25/30 oid te zetten, zodat hij nooit versneld, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Hij pakt je huidige snelheid als je op dat moment harder rijd dan huidige toegestande snelheid + marge
 
  • Like
Reactions: Eddos