Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.40.x

This site may earn commission on affiliate links.
Je kan natuurlijk ook dat vinkje bij Verkeerslicht- en stopbordherkenning (beta) uitzetten, zit in je instellingen op het tabje "Autopilot", ongeveer halverwege.

Dat zei je eerder al. Je kunt ook gewoon je Tesla laten staan. Maar dat wil geen van ons toch. We willen graag dat het fantastisch gaat werken op korte termijn. Blijf testen dus, hoe irritant ook. Ooit zullen we beloond worden voor onze testwerkzaamheden (hoop ik).
 
  • Like
Reactions: phrank
Ik krijg sindskort regelmatig de melding dat een van de camera’s aan de zijkant geen zicht heeft. Komt dat door deze update of zijn mijn camera’s niet goed?
Zou als die melding er is camera zo snel mogelijk inspecteren. Kan vuil zijn aan de buitenkant, of vocht binnen waardoor beslagen. Of de camera kan verblind zijn door laagstaande zon.
Indien geen van deze opties van toepassing dan foto's maken van camera en van melding met tijdstip goed in beeld. Dan naar service center:confused:
 
Wellicht domme vraag, maar veel van de in dit topic, of andere topics mbt software, genoemde nieuwigheden zie ik niet terug in mijn M3 na een update. Mogelijk omdat ik geen uitgebreid AP pakket heb? Waar kan ik zien wat voor mijn type auto van toepassing is qua updates? ==> M3 SR, november 2019, geen extra's.
 
Wellicht domme vraag, maar veel van de in dit topic, of andere topics mbt software, genoemde nieuwigheden zie ik niet terug in mijn M3 na een update. Mogelijk omdat ik geen uitgebreid AP pakket heb? Waar kan ik zien wat voor mijn type auto van toepassing is qua updates? ==> M3 SR, november 2019, geen extra's.
De release notes (dat schermpje wat je na een update automatisch te zien krijgt met het lijstje nieuwigheden) zijn altijd specifiek voor je eigen auto, maw, alles wat voor jouw auto voor de desbetreffende update van toepassing is wordt daar vermeld.
 
Dat zei je eerder al. Je kunt ook gewoon je Tesla laten staan. Maar dat wil geen van ons toch. We willen graag dat het fantastisch gaat werken op korte termijn. Blijf testen dus, hoe irritant ook. Ooit zullen we beloond worden voor onze testwerkzaamheden (hoop ik).
Ik reageerde heel bewust op het stukje "ik druk zelf maar weer op het gaspedaal". Zet dan de optie uit, dan rijdt ie weer gewoon zoals voorheen.
 
Ik krijg sindskort regelmatig de melding dat een van de camera’s aan de zijkant geen zicht heeft. Komt dat door deze update of zijn mijn camera’s niet goed?
[Offtopic]Ligt ook aan de tijd van het jaar, want dat was in de vorige herfst en lente ook wel eens, maar naar mijn gevoel minder vaak, het geval. Oorzaak: Laagstaande zon (en schoonhouden van het raam helpt enigszins) Bij condens tussen raam en camera: melden bij SeC (mits je normaal ventileert).
[edit] dat laatste zou ik doen, maar kan zijn dat ze je er toch niet mee helpen. Iemand ervaring met condens en Sec?)[/edit]
[/Offtopic]
 
Van de weekend flink wat gereden met 40.4 en ik moet zeggen dat het prima ging.

Een opmerkelijk gebeurtenis : toen ik met een vriendin (die niet bepaald heel positief voor "robots" tegenover staat) ik in NoA de auto een afslag liet nemen en waar hij nog ging twijfelen tussen twee banen (afslag ging van een naar twee banen). Hij ging uiteindelijk wel op de juiste (linker) baan rijden maar wel met een schokkend rijgedrag. Dat gecombineerd met een phantom break 5mn eerder mét volgauto (yep! Heel raar. Was wel zacht, van 80 naar 60 maar ik snapte het echt niet), riep mijn vriendin "die auto wilt ons dood , zet dit uit! :eek:", terwijl ik juist zoiets had van "wat goed voorgestoorteerd lieverd, ga zo door :cool:".

Dus ja...ik rij toch graag met alle bèta opties aan maar niet iedereen is mee eens helaas...

Ook een grappige edge case meegemaakt met stoplichten. Op de ingang van een rotonde met verkeerslichten en waar er ook verkeerslichten op de rotonde staan, zag de auto zowel de stoplicht voor mijn baan als degene op de rotonde en dacht dat degene op de rotonde voor me van toepassing was. Zie foto. Ten minste het lijkt erop dat hij het niet goed zag maar ik vind de visualisatie van hoe hij aangeeft welke licht voor je van toepassing is iets te subtiel (en zie ik nog springen van een naar de andere lichten in complexe situaties). Ik ben twee keer op gereden dit weekend dus twee gevallen kunnen fotograferen.
20201011_200133.jpg 20201010_153159.jpg
 
Last edited:
Hebben we het over de M3 SR, november 2019? Die heeft als het goed is standaard al AP (is wat anders dan FSD)

Klopt. M3 SR+ nov 2019. Maar al die meldingen van jullie over stoplichten etc zit er bij mij niet op. Is er een website om te bezien welke updates wel in mijn model zouden moeten zitten? Ja, ná de update zie ik wel eea in het scherm, dat klopt.
 
Er zijn wel websites maar die maken geen verschil tussen wel of geen Europa. Niet alles zal altijd ook in Europa beschikbaar zijn. Kwestie van even Googlen en je vind ze.
2020.40.4 Official Tesla Release Notes - Tesla Software Updates

Op deze site zie je alle items die in een update zitten. Per item kun je dan zien welk type auto en voor welke geo dat item van toepassing is. In je auto kun je dan in je eigen release notes zien of een item dat voor jouw type auto gereleased is voor je eigen configuratie ook daadwerkelijk beschikbaar is.
 
  • Like
Reactions: Fonzz
Op deze site zie je alle items die in een update zitten. Per item kun je dan zien welk type auto en voor welke geo dat item van toepassing is.
Ah, deze laat het wel per regio zien. Top!

In .4 zit de "Charge Port Inlet Heater" optie. Dit geldt alleen voor de nieuwere Model 3's. Zover ik heb begrepen zijn er nog geen kenmerken bekend waaraan je kan controleren of je auto hierover beschikt of niet. Het is wachten op een pak sneeuw zodat je kan zien of je charge port de sneeuw kan laten smelten rondom je stekker. Zie o.a. : youtu.be/XzUXGquIvyg?t=106
 
Last edited:
Klopt. M3 SR+ nov 2019. Maar al die meldingen van jullie over stoplichten etc zit er bij mij niet op. Is er een website om te bezien welke updates wel in mijn model zouden moeten zitten? Ja, ná de update zie ik wel eea in het scherm, dat klopt.


Als je op je scherm de stoplichten en al het andere wil zien zonder dat je FSD hebt moet je dit aanzetten.

Ik heb het nu niet zo bij de hand maar volgens mij zet je dit aan waar je ook je AP Beta aan zet (menu scherm of rijden?). Het heet iets van FSD demo of visualisatie.
 
Ik had gister trouwens op een 80KM N weg dat ik niet kon versnellen op de cruise, via het stuur. Ik greeg de melding dat de weg automatisch begrenst was....nieuwe update?

zonder cruise kon het wel gewoon.