Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
ik heb nooit een portemonnee meer bij me en al bijna 2 jaar zeker geen Tesla-pasje.

Sinds laatste software wel heel af en toe dat je de app moet openen om in de auto te kunnen, dat is irritant, maar niet onoverkomelijk.

Zelfs als bluetooth niet zou werken kun je via app unlocken en remote start doen.

Mijn enige angst is nog dat ik een keer in een diepe parkeergarage zonder bereik sta én dat die bluetooth het niet meer doet... Maar goed, dat risico neem ik maar voor lief.
Dan heb je ook nog NFC (ja dat werkt ook, heb het getest)
Maar wat was ik blij dat ik mijn keycard bij me had toen ik na een wandeling terugkwam bij mijn auto, en mijn telefoon was dood...
 
Bedoel je dat je de auto met NFC op je telefoon kunt openen? Ga ik eens testen, dat is interessant...
Werkt met een NFC chip (die je dan dus ergens op de auto moet plakken) redelijk goed maar volgens mij heb je ook een app nodig zoals Tesla Remote (iPhone). Deze app maakt het mogelijk om bepaalde opdrachten zoals unlock Tesla te automatiseren. Ik gebruik een telefoon die geschikt is voor NFC opdrachten maar ook Siri. Heb bv opdrachten geautomatiseerd om laden te stoppen en de laadkabel te unlocken (NFC tag a/d binnenzijde charge port) maar ook om op afstand de truck/frunk te openen (Siri).

Zoek maar eens binnen het forum er is een topic waarin beschreven wordt hoe je dit moet instellen maar er zijn op YouTube ook goede video's te vinden.
 
Geen keycard geen rijbewijs zelfs geen huissleutel meer sinds ik een nuki slot heb. Heerlijk alles op de telefoon en apple watch.
Ooit een keer aangehouden voor rijbewijs controle, sorry agent portemonnee vergeten (was in de tijd dat ik nog wel portemonnee had met rijbewijs er in) agent mijn gegevens ingeklopt en ik kon door rijden.

En als apple nou eindelijk eens de nfc vrijgeeft kan translink eens vaart maken om de ov chipkaart op de telefoon te zetten zodat ik die ook thuis laten als ik met de trein wil.

p.s. tot nu toe in 3 maanden pas 1 keer de auto moeten openen met de app, rest ging automatisch via Bluetooth.
 
Neem ook altijd je regenjas mee. En muntjes voor de winkelwagen. En wat dextrose voor als je laag op suiker bent. :)

Waar het dus om gaat: er zijn dus nog steeds serieuze problemen met het uit slaapmodus komen. Dit keer is het de e-sleutel, de andere keer de achteruit-camera (wat heel vaak gebeurt), de volgende keer wat kritiekere software? Ter relativering: ID3 had het nog veel erger.
 
Die NFC-truc is misschien niet wat je denkt - helaas niet de Tesla-chipcard dupliceren.

De NFC-chip wordt gelezen door je telefoon, die dan een commando stuurt naar de Tesla-API, die dan de deur open doet. Dat heet "NFC-automation". Scheelt weer de app openen en op een knopje duwen.
 
Geen keycard geen rijbewijs zelfs geen huissleutel meer sinds ik een nuki slot heb. Heerlijk alles op de telefoon en apple watch.
Ooit een keer aangehouden voor rijbewijs controle, sorry agent portemonnee vergeten (was in de tijd dat ik nog wel portemonnee had met rijbewijs er in) agent mijn gegevens ingeklopt en ik kon door rijden.

En als apple nou eindelijk eens de nfc vrijgeeft kan translink eens vaart maken om de ov chipkaart op de telefoon te zetten zodat ik die ook thuis laten als ik met de trein wil.

p.s. tot nu toe in 3 maanden pas 1 keer de auto moeten openen met de app, rest ging automatisch via Bluetooth.
herkenbaar. Hello future!
 
Die NFC-truc is misschien niet wat je denkt - helaas niet de Tesla-chipcard dupliceren.

De NFC-chip wordt gelezen door je telefoon, die dan een commando stuurt naar de Tesla-API, die dan de deur open doet. Dat heet "NFC-automation". Scheelt weer de app openen en op een knopje duwen.
Ik loop gewoon naar mijn Model X en de deur opent voor mij :p
 
Stelling: de automatisering in je huis moet net zo goed zijn als je auto (deuren die openen en automatisch allemaal op slot gaan, beveiliging, verlichting, warmte, etc).

Had maar een Opel Kadet, want dan hoefde je niet erg je best te doen. Helaas heb je een Tesla en is het lastig bijbenen! ;)
 
  • Like
Reactions: Phil V
Stelling: de automatisering in je huis moet net zo goed zijn als je auto (deuren die openen en automatisch allemaal op slot gaan, beveiliging, verlichting, warmte, etc).
Heb ik mij al dikwijls afgevraagd. Waarom willen wij een hoger comfort in onze wagen dan in onze huizen?
Ik kan er nog een aantal aan toevoegen:
Elke schram of bluts, hoe miniem ook, moet er direct uit, automatisch verstelbare zetels, voice control, boordcomputer met statistieken...
 
automatisch verstelbare zetels, voice control, boordcomputer met statistieken...
Nou, hier is het huis ook geautomatiseerd hoor :) google home, home assistent, verlichting, alarrm, verwarming. Volgende stap worden de gordijnen.

Geofencing en koppelingen van verlichting met het P2000 netwerk indien de pieper gaat.

Houd je bezig in corona tijd :)
 
  • Like
Reactions: Roberto-NL
Die NFC-truc is misschien niet wat je denkt - helaas niet de Tesla-chipcard dupliceren.

De NFC-chip wordt gelezen door je telefoon, die dan een commando stuurt naar de Tesla-API, die dan de deur open doet. Dat heet "NFC-automation". Scheelt weer de app openen en op een knopje duwen.
Nee hoor, ik heb het net nog weer even getest: telefoon op flight mode, alleen NFC aan. Telefoon tegen de B pilar en de deur is te openen. Geen internet of bluetooth verbinding.