Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist is 44.10.1 geïnstalleerd. Het menu voor de snelheidsinstelling is zo to zien aangepast. Ik heb het nog niet getest, maar zo te zien kun nu kiezen tussen de snelheidslimiet en de huidige snelheid.
View attachment 606202

Fijne optie! Vanochtend geprobeerd. Geen gekke remacties so far omdat AP een lagere snelheid meent te moeten rijden. Wél even wennen dat AP niet meer zo maar versnelt (Bijvoorbeeld na rotonde inschakelen bij een 80 weg).
 
Nee, dat werkt alleen op de snelweg. Niet op provinciale wegen en binnen gemeentes. Dat viel mij ook tegen van de 'nieuwe' cruise control, waarbij je kunt kiezen voor 'huidige snelheid'.

Ik heb net proefritje gemaakt met de laatste nieuwe versie, en het is een beetje krom maar je als je het “juist” instelt kun je ook harder met AP als je “huidige snelheid” gebruikt.

1CF745E2-413A-46F8-8898-B7EAD460BE74.jpeg


Wat je moet doen, is eerst “snelheidslimiet” kiezen, vervolgens kies je dan een percentage of een vaste marge. Daarna zet je hem op “huidige snelheid”. Hij zal nu de ingestelde marge gebruiken als je AP inschakelt en bijvoorbeeld handmatig de snelheid hoger scrolt, tot aan de marge. Ik heb dit net in mijn rit getest en hij laat maximaal +10 km/u toe tov de limiet van de weg, ook al zet je het percentage op bijvoorbeeld 30%.

ik hoop dat ik het duidelijk genoeg hebt uitgelegd, maar met mijn instellingen op het plaatje kon ik op 80 wegen 88 km/u als max rijden, en 55 km/u op 50 wegen op AP.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: OttoR
@adjego:

je hebt het zeer duidelijk uitgelegd, waarvoor dank.
Die 10% marge geeft inderdaad de bovengrens aan in AP op niet-snelwegen. Dat bedoelde ik met dat je niet harder kunt dan de marge in AP.
Ik had verwacht dat je met 'huidige snelheid' ook in AP willekeurig iedere snelheid zou kunnen kiezen, dus bijvoorbeeld ook 100 op 80 km wegen. Het is vooral belangrijk als de AP een onjuiste snelhied overneemt van bijvoorbeeld een verkeersbord op een parallelweg.
 
  • Like
Reactions: adjego
Best knap, die begint over 2 weken.
Kaart data is mi nu nog steeds een van de meest hinderlijke dingen die de huidige werking van FSD en TACC beperken. Heb ong 500 km gereden op 44.10.1 voornamelijk snelweg op FSD/NoA en de missers zitten nu in de afwijkingen van het kaartmateriaal tov de werkelijkheid. 100 naar 130 aanpassing is nu weer OK maar US is nu ook overgegaan op DST (was op 1/11 maar na vorig weekend nog niet getest). Op punten waar ik voorheen vreemde rem gedragingen had heb ik nu door de instelling van autopilot met huidige snelheid en 0% marge een hele rustige rit gehad en eigenlijk maar op 1punt een lage Vmax gekregen (60 km) die daarmee afweek van de op het snelheidsbord aangegeven snelheid en mijn eigen ingestelde huidige snelheid overrulde tijdens het rijden op de snelweg met FSD.
 
Wil je dat alsjeblieft niet doen, ook niet omdat het kan. :)

Zat wegen waar je theoretisch 50 mag maar waar je beter gewoon 30 of zelfs langzamer kunt rijden.

Het is jammer dat de auto best een risico inschatting kan maken niet enkel op basis van GPS data maar ook aan beide zijden van de weg geparkeerde auto's.

Als je op zulke wegen 50 rijd met je examen zou je ook zakken.
 
D

Deze is echt klote idd. Na stoplichten waar je 70 Max niet meer 100 oppakken op n wegen. Echt drama

Even door de zure appel heen bijten. AP moet gewoon andere verkeersborden ook gaan detecteren in combinatie met een paar heel eenvoudige binnen of buiten de bebouwde kom regels.

Daarna nog even wat adaptief vermogen dat AP niet met 80 door een woonwijk met drempels wil knallen :)
 
Spotify werkt nu wel mooi, lijkt ook naadloos van een ander device naar de Tesla te gaan en weer terug. Jammer dat bij de radio nog steeds geen logo bij de stations worden getoond, hopelijk het volgende op de lijst.
 
Heb zonet 2020.44.10.1 geinstalleerd en hetgeen ik vreesde blijkt jammer genoeg waar te zijn: De embedded album art van de mp3s die op mijn USB-SD zitten worden niet meer getoond.
Marvellous.
Niet alleen dat. De vernieuwde globale zoekfunctie vindt (bijv. bij zoeken op artiest) van alles op Spotify en TuneIn, keurig gesorteerd, maar niets op de USB. Selecteren van een artiest, album etc. kan alleen via het USB menu.
 
  • Informative
Reactions: Epyx