Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ben er net achter gekomen dat je op de model 3 door de hendel lang naar beneden te drukken de verhoging van de snelheid ook kan bevestigen nav. een nieuwe snelheidslimiet. En ik eerst maar mikken op dat verkeersbord op het scherm... Is dit nieuw sedert .44?

Mogelijk is dit geïntroduceerd omdat via dezelfde beweging ook door groene stoplichten kan worden gereden. Het is idd een stuk handiger dan tijdens het rijden proberen op het verkeersbordje op het scherm te drukken. Ik maak er nu veelvuldig gebruik van.

Altijd weer gek dat Tesla dit soort handige features niet vermeld in de releasenotes, of ik moet er over heen hebben gelezen.
 
Ik hoop dat er nog veel meer “stalk-updates” komen, bijv:

- Naar beneden houden om “langzaam op te rijden als in file of voor stoplicht de afstand met voorligger wilt verkleinen
- 1x omhoog om alleen autopilot uit te zetten maar TACC aan te houden

Zonde dat de rechter stalk niet naar voren en achteren kan in de M3, hadden ze nog een paar features in kunnen zetten voor nog meer rijden zonder pedalen ervaring.
 
Wel echt verschrikkelijk onder de indruk van 2020.44.10.2+FSD. Elke dag kijk ik wel een nieuw filmpje en altijd is er iets fraais te zien.

AP maakt nog wel veel 'vak' fouten maar object detectie en vooral de ontwijking is echt verschikkelijk goed. Zoveel situaties te zijn in het volgende filmpje dat ik niet eens een specifiek tijdstip hoef te delen:


Paar dagen geleden zag ik een filmpje dat een Model 3 over echt een ultra kleine rotonde reed:


edit: Forum haalt de starttijd uit de link! Klik op deze youtube link om te starten op de juiste plek:

Ik ben benieuwd hoeveel versies het gaat duren voor Tesla een redelijke grote uitrol in de US zal gaan doen.
 
HW2.5 of HW3?
Gisteren op en neer over de A2 tussen Eindhoven en Utrecht gereden sinds lange tijd, maar zowel op de heen- als de terugweg 2x ineens een rood stuur in beeld met een hoop piepjes, waarna FSD het niet meer deed. 1x kwam hij helemaal niet meer terug, en heb ik zelf een half uur moeten rijden (wat is dat vermoeiend!).. het viel me ook op dat de ruitenwissers het niet meer automatisch deden, draait dat neurale netwerk op dezelfde computer?

En nee, ik heb niet de waarschuwingen gemist, dat weet ik zeker. Ofwel, ik kijk ook uit naar een update.. heb een M3 LR met HW3 en FSD.
 
Wel echt verschrikkelijk onder de indruk van 2020.44.10.2+FSD. Elke dag kijk ik wel een nieuw filmpje en altijd is er iets fraais te zien.

AP maakt nog wel veel 'vak' fouten maar object detectie en vooral de ontwijking is echt verschikkelijk goed. Zoveel situaties te zijn in het volgende filmpje dat ik niet eens een specifiek tijdstip hoef te delen:


Paar dagen geleden zag ik een filmpje dat een Model 3 over echt een ultra kleine rotonde reed:


edit: Forum haalt de starttijd uit de link! Klik op deze youtube link om te starten op de juiste plek:

Ik ben benieuwd hoeveel versies het gaat duren voor Tesla een redelijke grote uitrol in de US zal gaan doen.


kan ook niet wachten tot dat in Nederland komt
 
Gisteren op en neer over de A2 tussen Eindhoven en Utrecht gereden sinds lange tijd, maar zowel op de heen- als de terugweg 2x ineens een rood stuur in beeld met een hoop piepjes, waarna FSD het niet meer deed. 1x kwam hij helemaal niet meer terug, en heb ik zelf een half uur moeten rijden (wat is dat vermoeiend!).. het viel me ook op dat de ruitenwissers het niet meer automatisch deden, draait dat neurale netwerk op dezelfde computer?

En nee, ik heb niet de waarschuwingen gemist, dat weet ik zeker. Ofwel, ik kijk ook uit naar een update.. heb een M3 LR met HW3 en FSD.
Ook tweemaal gehad. Uitstappen en weer instappen hielp in mijn geval. Was volgens mij storing aan front camera, geen zicht is geen TAC en geen regen sensor. Was bij mij wel een paar maanden geleden.
 
Ik heb vandaag met 44.10.1 gemerkt dat hij de snelheid op matrixborden overneemt! Er was op een 70 km/u weg in Den Haag een opstopping (iets met trekkers) en men had de matrixborden op 50 gezet. Dat werd dus netjes overgenomen door AP. Eerste keer dat ik dat merk, en weet niet of dat ook op snelwegen gebeurt.
 
Gisteren even op AP gereden op 70km wegen. Bij scherper draaiende bochten (goed belijnd) heb ik het gevoel dat deze hiervoor echt beter, zonder probleem, genomen werden. Je merkt goed dat de wagen niet afremt en uiteindelijk er de brui aangeeft. Ik hoop dat de re-write ook voor normale AP iets zal bijbrengen want dit leken mij nu geen extreem moeilijke situaties.
Gek, op een 60 km weg met normale bocht heb ik met deze versie juist iets meer problemen. Remt nu nog meer af dan voorgaande versies (naar 40-45) bij een bekende flauwe bocht en rijdt nu zelfs op de doorlopende belijning. Doet me terugverlangen naar AP1 die dit soort simpele bochten probleemloos nam.

Ghost braking weer iets minder in vergelijk met vorige versie, maar kan ook net weer (schaduw) zijn. Verder is het nu op snelweg nu helemaal drama geworden:
  • Inhalen van busje of vrachtwagen zal AP afremmen zodra je er naast komt en zelfs bij gewone auto's vaak genoeg gebeurd
  • als je van 3e strook naar rechts naar 2e strook wilt en er rijdt een vrachtwagen op 1e strook zal hij altijd beginnen aan de lane change en halverwege afbreken en met een ruk teruggaan naar 3e rijstrook.
Het beste werkt het als je vooral op de rechterrijstrook rijdt en af en toe een vrachtauto inhaalt op een rustige weg, niet de drukte in Nederland.
 
Een teaser over de volgende versie:
loz1ve7a00061.jpg
 
"So many things you want & some you didn't know you wanted"

So many things I want:

- 3D visualization even without FSD
- FSD beta in EU
- Fix the incorrect blinker disco when merging in EU/NL
- NOA without confirmation in EU
- Usable Smart Summon in EU
- Camera vision assisted Auto Park
- Smart Park (reverse smart summon)
- Multi-point navigation


Elon vergeet nog "Many things you do not want" zoals games...... :-D

New 2020.44.15 loopt binnen

Hier ook, bijzondere is dat deze versie nog niet op Teslafi staat....