Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren 50 km gereden met 2020.44.15.
Geen enkel verschil gemerkt met eerdere 44-versie. Nog steeds:
- bang voor stoplichten die uit staan (oa brug bij gemaal op N201)
- stopt voor stoplichten die niet bestaan (ongelijkvloerse kruising Amstelveen
- neemt 60 km van bijweg over N201 Mijdrecht
- leest bord als 30 km op N201 (bij afslag Vinkeveen)
- onzekere baankeuze stoplichten Amstelhoek
- onzekere baankeuze afslag A2 naar Utrecht eerst 1 dan 2 banen)
- samenvoeging bij Utrecht van 2x3 naar 6 banen wordt als invoegstrook gezien terwijl je al op baan 3 binnen komt en de ruimte hebt
- update zette voor al mijn alle presets mijn stoel in slaapstand, hey, this is software, expect funny errors

Bugfixes? Not really not mine!
 
  • Informative
Reactions: Woek
Veel van deze punten verwacht ik niet opgelost totdat wij ook allemaal kunnen beschikken over de 3D autopilot. Het inschatten van afstanden (om te zien of het bord bij deze weg hoort) is bijzonder uitdagend op basis van 1 perspectief.
Als je er over nadenkt is het eigenlijk best knap dat het zo vaak goed gaat.

Ik vind het gaaf dat het elke keer beter wordt (...meestal dan). Ik moet zeggen dat ik al heel blij ben met de de snelweg autopilot. Als ik het vergelijk met mijn vorige auto die slechts non-adaptive cruise control had, kan ik al zoveel meer doen tijdens saaie ritten:
- met een gerust hard even je gesprekspartner aankijken
- lekker naar de omgeving staren
- een krantje lezen (op het scherm)
- in de file je aandacht voor 90% op wat anders richten

Ik gebruik AP alleen op de snelweg en ga er vanuit dat hij in bochten de mist in gaat. Met die mentale instelling, en een handje aan het stuur om te voelen wat er gebeurd, vind ik het echt heel ontspannen reizen.
Op 'onbekende snelwegen' blijf ik wel 100% zelf opletten, want er hoeft maar een scheve/oude lijn op de weg te staan en je bent er te laat bij.

Ik hoop wel dat Elon met zijn laatste kerstmis-cadeautje-tweet doelde op 3d, maar vooral ook op 'simpele uitbreiding ter uwer gemak':
- bochtverlichting via de breed stralers (en dan graag een beetje slim op basis van de navigatie, en niet het knipperlicht of stuurbeweging)
- automatische knipperlicht activatie/deactivatie op basis van de navigatie (waarom heeft geen merk dat?)
- sentry beelden in de app / live-view
- parking top-view
- < 1s 'ready to go' (inclusief alles)
- wifi always on
- zoeken in je contacten (voor als de spraakherkenning het niet snapt)
- chrome browser, of iig whatsapp ondersteuning (met spraak!!).
- en een knopje 'Dare to try', waarmee je op eigen risico wel kan youtube-en enzo tijdens het rijden.
- en 'don't kill my usb drive'....oftewel een bug fix met een goed werkende format en auto delete als hij vol is.
 
Ik hoop wel dat Elon met zijn laatste kerstmis-cadeautje-tweet doelde op 3d, maar vooral ook op 'simpele uitbreiding ter uwer gemak':
- bochtverlichting via de breed stralers (en dan graag een beetje slim op basis van de navigatie, en niet het knipperlicht of stuurbeweging)
- automatische knipperlicht activatie/deactivatie op basis van de navigatie (waarom heeft geen merk dat?)
- sentry beelden in de app / live-view
- parking top-view
- < 1s 'ready to go' (inclusief alles)
- wifi always on
- zoeken in je contacten (voor als de spraakherkenning het niet snapt)
- chrome browser, of iig whatsapp ondersteuning (met spraak!!).
- en een knopje 'Dare to try', waarmee je op eigen risico wel kan youtube-en enzo tijdens het rijden.
- en 'don't kill my usb drive'....oftewel een bug fix met een goed werkende format en auto delete als hij vol is.

Ik hoop op een buienradar overlay voor Maps:)
 
Weer een redelijk eind gereden op 44.15 voornamelijk FSD. Geen grote problemen of phantom breaks.
Ergerlijk is wel dat snelheidsdata en kaartdata veel issues vertonen ( snelheid onjuist of wordt niet of laat aangepast, kaart data is niet up-to-date).

Wat me nu voor het eerst opviel is dat als je de oplaadpunten overlay op de kaart aanklikt je de bezetting van de SuC.s ziet weergegeven in een balkje met rode (bezette) en witte (vrije) stalls. Weet niet of dat al lang zo is maar iig wel handig.
 
- een krantje lezen (op het scherm)
- in de file je aandacht voor 90% op wat anders richten
:
- en een knopje 'Dare to try', waarmee je op eigen risico wel kan youtube-en enzo tijdens het rijden.
Een krantje lezen of youtuben is 100% je aandacht op wat anders richten. Gelukkig dat je dan in de file nog 10% je aandacht op het rijden richt. Dat is tenminste wat.
/s
 
  • Funny
Reactions: ramonneke
Ah, ik las dat Canada en Noorwegen waarschijnlijk de volgende in de rij waren voor de 4D FSD Beta. Niet die richting op dus.

:)

De volgende in de rij.... maar is niet gezegd wanneer! Elon Time!

Ik verwacht eerst dat ze in de US nog een paar iteraties doen en dan zal Canada volgen. Noorwegen zal (tenzij het enkel Tesla personeel is want dan internet test) eerst hun beleid moeten aanpassen om FSD toe te staan.
 
Iemand ook opgemerkt dat zijn auto niet meer precies de kleur heeft maar (in mijn geval) rood met een witte waas?

B09989D1-F0C0-4E06-BE1F-E8D77E2392C0.jpeg