Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ik merkte gisteravond voor het eerst dat er ergens de afgelopen versies iets veranderd lijkt te zijn qua rijgedrag op AP; ik merk dat hij nu afremt voor rotondes op basis van het kaartmateriaal. Op een 80kmh N-weg hier in de buurt remt hij duidelijk af voor rotondes nu (van 80 naar 50 ofzo, niet tot stilstand) Dat lijkt te gebeuren op basis van het kaartmateriaal, aangezien er onlangs een rotonde is bijgekomen maar hij op die plek wel met 80 door blijft denderen. Ik kan me niet herinneren dat ik het remmen voor rotondes ooit in release notes langs heb zien komen, meer mensen die dit (al eerder) eens geconstateerd hebben?
 
Ik merkte gisteravond voor het eerst dat er ergens de afgelopen versies iets veranderd lijkt te zijn qua rijgedrag op AP; ik merk dat hij nu afremt voor rotondes op basis van het kaartmateriaal. Op een 80kmh N-weg hier in de buurt remt hij duidelijk af voor rotondes nu (van 80 naar 50 ofzo, niet tot stilstand) Dat lijkt te gebeuren op basis van het kaartmateriaal, aangezien er onlangs een rotonde is bijgekomen maar hij op die plek wel met 80 door blijft denderen. Ik kan me niet herinneren dat ik het remmen voor rotondes ooit in release notes langs heb zien komen, meer mensen die dit (al eerder) eens geconstateerd hebben?
Deed ie bij mij al een tijdje hoor, geloof met 2020.36 ofzo. Staat inderdaad niet in de release notes.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Ahaa ja dat zou zomaar kunnen, ik rij dat stuk normaal eigenlijk nooit op AP. Heb ik t dus iig wel goed dat ie dat tegenwoordig doet, alleen dus kennelijk al wat langer. Apart dat ze dat nooit in de release notes gezet hebben.

Bij einde afrit van rijksweg op FSD stopt de auto nu ook vanzelf.
Daar kwam ik vorige week bij toeval achter.

Voorheen ging de auto wel langzamer maar bij ca. 60-70 km/u bleef de snelheid hangen -> nu stopt de auto netjes aan einde afrit bij de kruising

Nb: overigens alleen getest bij afrit A27 vlak bij huis (niet bij andere afritten)
 
FSD? Je bedoelt gewoon Auto Pilot (AP)?

Einde van de afrit stoppen is echt al zo lang. Denk al een jaar zo niet langer.

Ik weet echt zeker dat ik in het recente verleden aan einde (van deze) afrit zelf moest remmen om niet met vette chocoladeletters in het AD te komen. :)

En ja, met FSD en NOA aan.
M'n snelheid ging bij deze afrit A27 / Meerkerk stapsgewijs naar beneden maar bleef ergens bij 50 km/h hangen totdat ik zelf ingreep.

Dus wellicht een kaartupdate van deze locatie waardoor snelheid nu wel netjes tot stilstand afloopt. :rolleyes:

Op veel andere locaties gebruik ik FSD/NOA tot vlak VOOR de afrit en rij ik het laatste stukje zelf omdat:
  • er nog steeds op veel plekken een rare "knik" in de afrit zit.
  • en de snelheid loopt opeens op als je vanachter een vrachtwagen de afrit neemt.
  • en het trapsgewijs afbouwen van de snelheid voelt ook niet echt fijn 100 -> 90 -> 80 -> 70, etc.
 
Ik weet echt zeker dat ik in het recente verleden aan einde (van deze) afrit zelf moest remmen om niet met vette chocoladeletters in het AD te komen. :)

En ja, met FSD en NOA aan.
M'n snelheid ging bij deze afrit A27 / Meerkerk stapsgewijs naar beneden maar bleef ergens bij 50 km/h hangen totdat ik zelf ingreep.

Dus wellicht een kaartupdate van deze locatie waardoor snelheid nu wel netjes tot stilstand afloopt. :rolleyes:

Op veel andere locaties gebruik ik FSD/NOA tot vlak VOOR de afrit en rij ik het laatste stukje zelf omdat:
  • er nog steeds op veel plekken een rare "knik" in de afrit zit.
  • en de snelheid loopt opeens op als je vanachter een vrachtwagen de afrit neemt.
  • en het trapsgewijs afbouwen van de snelheid voelt ook niet echt fijn 100 -> 90 -> 80 -> 70, etc.

Hier bij mijn S al zeer lang dat als je op de afrit rijd dan AP de melding geen AP ending ofzo en deze gewoon uitrolt naar stilstand tot je gas geeft.

Echter, sinds de update dat deze stopt voor stoplichten en veel haaientanden is deze ervaring nog beter omdat AP nu gewoon stopt op de juiste plek.
 
Hier bij mijn S al zeer lang dat als je op de afrit rijd dan AP de melding geen AP ending ofzo en deze gewoon uitrolt naar stilstand tot je gas geeft.

Echter, sinds de update dat deze stopt voor stoplichten en veel haaientanden is deze ervaring nog beter omdat AP nu gewoon stopt op de juiste plek.
Klopt, maar heb ook diverse afritten gehad waar hij het einde niet snapte en dus door bleef rijden als je niks deed. Dit wisselde per update
 
Ik heb sinds de laatste update wat vreemde zaken. Ik ben benieuwd of iemand dit herkent, ik kon deze niet zo snel vinden. M3 longe range 2019 zonder fsd.

Airco blijft soms aan staan na uitstappen en afsluiten auto. Krijg je na 30? Min een melding via de app.

Auto openen met telefoon automatisch gaat vaak niet of duurt echt seconden voordat de auto op kan. Meestal telefoon uit zak halen ondertussen en dan lukt het wel , of als ik app alleen open of zelf openen via openen in de app.

Enkele keer gehad raam na openen deur en sluiten dat raam niet naar boven terug is gegaan na afsluiten.

Soms heel lang flink nablazen na afsluiten auto. Soms wel uur.

Herkenbaar?
 
Last edited:
Ik heb sinds de laatste update wat vreemde zaken. Ik ben benieuwd of iemand dit herkent, ik kon deze niet zo snel vinden. M3 longe range 2019 zonder fsd.

Airco blijft soms aan staan na uitstappen en afsluiten auto. Krijg je na 30? Min een melding via de app.

Auto openen met telefoon automatisch gaat vaak niet of duurt echt seconden voordat de auto op kan. Meestal telefoon uit zak halen ondertussen en dan lukt het wel , of als ik app alleen open of zelf openen via openen in de app.

Enkele keer gehad raam na openen deur en sluiten dat raam niet naar boven terug is gegaan na afsluiten.

Soms heel lang flink nablazen na afsluiten auto. Soms wel uur.

Herkenbaar?
Langzame telefoon connectie: herkenbaar, de telefoon unlocked hebben en/of de Tesla app open hebben lijkt dit te fixxen.

Nablazen is normaal, al lijkt het tegenwoordig wel langer te duren dan eerst.

De andere puntjes zou ik eens aankaarten bij SC.
 
  • Like
Reactions: M3rik
Ik hoop op een buienradar overlay voor Maps:)

Ik snap het idee en het lijkt me ook typisch iets waar Musk mee aan komt zetten. Leuk voor marketing, unieke feature.

Maar de development resources zijn beperkt bij Tesla en dan denk ik altijd: als Tesla zich nou focussed op uitstekend auto rijden en weerapps op uitstekende weer informatie, dan komen we veel verder
 
Ik hoop dat ze in deze versie de regensensor weer hebben gerepareerd. Sinds de vorige versie slaat die van mij op hol. Als het donker is ziet hij straatlantaarns als regen. En als hij in de morgen 1 keer wist om dauw weg te halen, stopt hij niet meer.


2020.44.25 is inmiddels uit, minor bugfixes.

2020.48 wordt interessant, er gaan geruchten over livestream cam support in de app.
 
Livestream zou een fantastische optie zijn zeg.
Lijkt mij ook fantastisch......
Lekker rondrijden op autopilot en ondertussen kun je zelf rustig in de app kijken en zien waar je op dat moment rijd.
Als je dan ook nog google maps view aan zet hoef je helemaal niet meer naar buiten te kijken.
Is wel erg van deze tijd, want mijn kinderen doen ook alles vanaf hun telefoon. Ze kijken zelfs op buienradar om te zien of het op dat moment regent buiten:D
 
  • Funny
  • Like
Reactions: J-Peters and Dvlek
Lijkt mij ook fantastisch......
Lekker rondrijden op autopilot en ondertussen kun je zelf rustig in de app kijken en zien waar je op dat moment rijd.
Als je dan ook nog google maps view aan zet hoef je helemaal niet meer naar buiten te kijken.
Is wel erg van deze tijd, want mijn kinderen doen ook alles vanaf hun telefoon. Ze kijken zelfs op buienradar om te zien of het op dat moment regent buiten:D

Ik dacht juist dat je op je scherm een live weergave van je camera's kon zien vanaf bovenaf, birdsview. Handig voor parkeren etc.
 
  • Like
Reactions: Mars2020