Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.48.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Hier nog een mooi overzicht van de belangrijkste 2020 software updates:

updates.jpg


Credits: 110110 op reddit
 
Hier nog een mooi overzicht van de belangrijkste 2020 software updates:

View attachment 622066

Credits: 110110 op reddit
Goh, ik maar denken(vaak alle reacties hier indachtig) dat het alleen maar updates met spelletjes waren, naast het ontnemen van handige functionaliteiten.
Ga er toch maar eens een update er aan wagen. Ik rij nu nog een 2019 versie:)
 
Ok even paar dagen mee gereden.

Slecht:
- Visualisaties veeeel te groot, 50% minder of weg optie......gewoon onhandig en de kaart vindt ik veel belangrijker
- Sommige letters veel te klein (leesbril nodig !)
- accu symbool groen/groter aub en oranje/geel als onder 100km en range letters groter (niet leesbaar voor mij in het donker)
- D,R,N,P ook te klein (je moet echt goed kijken)

Goed:
- Km, AP en borden (beter op die plek en iets groter)
- Visualisaties (auto) nu wel mooier, maar ja heb je niks aan. Zeker als je geen FSD hebt (en dan nog, ik kijk op de weg om een stoplicht te zien:)).

Visualisatie uit zetten zou eigenlijk gelijk dat scherm automatsich stuk kleiner moeten maken (enige waar ik het voor gebruik is de de dode hoek).

Kortom geen vooruitgang, laat ze bij tesla met ouderen testen (die hebben vaak minder scherp zicht, zelf ook last van inmiddels).
 
Mee eens. Mij ontgaat ook compleet de noodzaak om de omgeving om de auto op een scherm weet te geven terwijl je door je raam naar buiten hoort te kijken.

Het zou een mooie optie zijn als je de visualisatie uit kunt vinken.

als we het dan toch over vinkjes hebben: een vinkje om TACC om te zetten naar een ouderwetse (niet actieve) CC. Dan hief ik niet langer continu op scherp staan om te accelereren als de auto weer eens besluit te remmen voor niets.
 
Last edited:
Ok even paar dagen mee gereden.

Slecht:
- Visualisaties veeeel te groot, 50% minder of weg optie......gewoon onhandig en de kaart vindt ik veel belangrijker
- Sommige letters veel te klein (leesbril nodig !)
- accu symbool groen/groter aub en oranje/geel als onder 100km en range letters groter (niet leesbaar voor mij in het donker)
- D,R,N,P ook te klein (je moet echt goed kijken)

Goed:
- Km, AP en borden (beter op die plek en iets groter)
- Visualisaties (auto) nu wel mooier, maar ja heb je niks aan. Zeker als je geen FSD hebt (en dan nog, ik kijk op de weg om een stoplicht te zien:)).

Visualisatie uit zetten zou eigenlijk gelijk dat scherm automatsich stuk kleiner moeten maken (enige waar ik het voor gebruik is de de dode hoek).

Kortom geen vooruitgang, laat ze bij tesla met ouderen testen (die hebben vaak minder scherp zicht, zelf ook last van inmiddels).
De grote space voor visualisaties maakt inderdaad weinig sense als er vervolgens geen nieuwere visualisaties in staan. Maar die volgen (heel) binnenkort, zie o.a. https://twitter.com/pedramgh/status/1343698583405531136. Wat je op dit moment ziet is simpelweg een rushed versie om een "holiday update" uit te krijgen. Zelfs het versienummer in de release notes klopt niet met de uitgerolde versie (2020.48.25 vs 2020.48.26).

De nieuwe visualisaties zullen binnenkort ook aan/uit gezet kunnen worden: https://twitter.com/greentheonly/status/1343671440537767937
 
  • Informative
Reactions: J-Peters
De grote space voor visualisaties maakt inderdaad weinig sense als er vervolgens geen nieuwere visualisaties in staan. Maar die volgen (heel) binnenkort, zie o.a. https://twitter.com/pedramgh/status/1343698583405531136. Wat je op dit moment ziet is simpelweg een rushed versie om een "holiday update" uit te krijgen. Zelfs het versienummer in de release notes klopt niet met de uitgerolde versie (2020.48.25 vs 2020.48.26).

De nieuwe visualisaties zullen binnenkort ook aan/uit gezet kunnen worden: https://twitter.com/greentheonly/status/1343671440537767937

Mooi, want ik heb geen behoefte aan een scherm wat me laat zien wat ik zelf ook zie (wat heb je daar nu aan !?).
En dat rushed....... leuk, doe maar niet, nu schep je mensen op met iets dat ze niet willen (klachten stromen al binnen).
Goede is dat Tesla er vaak wel wat mee doet, dus heb hoop.
Wordt tijd dat roll-back komt, dan zien ze gelijk wie het niks vindt.

Als je FSD hebt snap ik het (en dan nog mag het kleiner), zonder FSD......compleet onzinnig. Wil gewoon een grote kaart, duidelijke en leesbare icons/karakters. Functioneel en geen Musk droom op mijn scherm.
 
Mee eens. Mij ontgaat ook compleet de noodzaak om de omgeving om de auto op een scherm weet te geven terwijl je door je raam naar buiten hoort te kijken.

Het zou een mooie optie zijn als je de visualisatie uit kunt vinken.

als we het dan toch over vinkjes hebben: een vinkje om TACC om te zetten naar een ouderwetse (niet actieve) CC. Dan hief ik niet langer continu op scherp staan om te accelereren als de auto weer eens besluit te remmen voor niets.

En toch, ik rij nu weer heel even met de oude software (de nieuwe 3 die ik op heb gehaald was nog niet geupdate) en ik denk er ineens toch anders over.

Het vertekent ook omdat de onderste balk niet meer zwart is (denk ik).