Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.48.xx

ramonneke

Active Member
Moderator
Apr 26, 2018
4,729
3,416
Rotterdam
Onder de 60kmh geen handen meer aan het stuur.

Filmpje nog niet gekeken maar die snelheidslimiet was toch een UN/ECE voorstel en enkel op de snelweg?

edit:

Nu wel gekeken. Enkel snelweg dus.

Jammer dat ze niet aan bronvermelding doen. Autonoom rijden volgens dat kader is namelijk enkel lane assist zonder nagging. Dat kun je toch niet echt autonoom rijden noemen.

De auto mag namelijlk niet zelf van rijstrook veranderen en moet nog steeds door de bestuurde worden bevestigd.

Ook onzin dat bij level 4 super HD maps nodig zijn met zoals hij zegt reclame borden etc.

Tesla laat nu al zien dat met eenvoudige HD maps met details op maximaal cm precisie gebruikt worden als basis met als aanvulling de vision based HD detectie.
 
Last edited:
Heren, vraagje; ik heb versie 2020.48.30 maar ik zie nergens de boombox optie, is die update alleen voor het buitenland wegens EU/Nl regelgeving of... zie ik het gewoon over het hoofd?
klik de vier knopjes links in de deur tegelijk in zodat alle ramen omlaag gaan. Draai dan het linker wieltje op je stuur helemaal maar boven.
BOOM!
 

Right_Said_Fred

Moderator
Moderator
May 11, 2012
4,529
44,773
The Netherlands
Heren, vraagje; ik heb versie 2020.48.30 maar ik zie nergens de boombox optie, is die update alleen voor het buitenland wegens EU/Nl regelgeving of... zie ik het gewoon over het hoofd?

Europese Tesla's, ook de 2021 Model 3, hebben nog geen ingebouwde luidspreker om voetgangers te waarschuwen dus kunnen ze ook de boombox-functie niet gebruiken. De luidspreker is alleen verplicht voor auto's die na 1 juli 2019 zijn toegelaten en alle Tesla-modellen zijn al eerder toegelaten. Vanaf 1 juli 2021 moeten wel alle nieuw verkochte EV's een luidspreker hebben.
 

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
Moderator
May 3, 2017
9,687
9,268
Belgium
De Chinese M3 heeft een andere type accu, zou die niet een nieuwe type goedkeuring moeten hebben dan?
Geen idee, maar klassiek is een typegoedkeuring nodig bij een andere ophanging en motor. Als je daar niet aan komt, maar je verandert wel de inhoud van de 'benzinetank', valt er dan nog veel goed te keuren? :)
 

prettig

Active Member
Apr 16, 2019
1,344
881
Soesterberg
Kliko's herkend die en verkeerborden, maar een verkeersbordsticker op een kliko is schijnbaar te moeilijk. Rij regelmatig in een HW2, veel beter. Met HW3 is het gewoon standaard zelf gas geven en veel vaker ingreep. Gewoon nog hoop werk te doen.

Rijbaanversmallingstrepen, werkt nog steeds niet. De lijn rechts is voor de tesla de uiterste grens van het rijvlak. Het rijvlak is echter veel breder.

Waar ik ook niks van snap. Snelheid gaat van 80 naar 50, dan gaat die terug in snelheid. Maar van 50 naar 80 doet die niet automatisch. Moet je zelf weer doen, dus kijk ik er niet meer naar en geef zelf gas.

En de nieuwe layout op het scherm is echt niks, zet de visualisaties uit of HW2 en je hebt een enorm wit licht vlak op je scherm (met een mooie auto.... wow, daar wordt ik nou echt niet blij van).
 

watt

Power Member
May 6, 2019
464
272
NL
Zou Tesla dat doen om eigen markt (inkomsten) te beschermen?
Nu kun je niet after-market een veel goedkopere trekhaak monteren voor een trektoepassing.....

Bij andere merken kan dat wel

Er zijn ook auto's van andere merken die op basis van uitrusting wel of juist geen typegoedkeuring hebben om iets te mogen trekken net zoals de Model 3. Denk bijvoorbeeld aan de BMW 1- en 3-serie Efficient Dynamics. Ik heb in een verleden in een 116d EDE gereden waar ik niets mocht trekken, maar de "normale" 116d was geen probleem. Ik begreep dat er qua koeling, motorisering en onderstel geen verschil zat tussen die 2. Het was enkel een manier om de normale [non Efficient Dynamics] modellen op die manier nog meerwaarde te geven.
 

watt

Power Member
May 6, 2019
464
272
NL
Kliko's herkend die en verkeerborden, maar een verkeersbordsticker op een kliko is schijnbaar te moeilijk. Rij regelmatig in een HW2, veel beter. Met HW3 is het gewoon standaard zelf gas geven en veel vaker ingreep. Gewoon nog hoop werk te doen.

Even hierop reageren: heel toevallig zag ik afgelopen maandag in onze wijk continue 30 borden op het scherm gerenderd worden in de Tesla. Dit kwam juist door die stickers op de kliko's aan de kant van de weg.
Het viel mij zo in het oog, en het zag er zo grappig uit dat ik er zelfs nog een opmerking over maakte richting mijn vrouw. Vreemd dat onze ervaringen dan zo verschillen. Ik zit overigens nog op x.26.
 
Even hierop reageren: heel toevallig zag ik afgelopen maandag in onze wijk continue 30 borden op het scherm gerenderd worden in de Tesla. Dit kwam juist door die stickers op de kliko's aan de kant van de weg.
Het viel mij zo in het oog, en het zag er zo grappig uit dat ik er zelfs nog een opmerking over maakte richting mijn vrouw. Vreemd dat onze ervaringen dan zo verschillen. Ik zit overigens nog op x.26.
Bij mij idem, ik zit op x.30
 
Heb zonet .30 ontvangen en kunnen installeren. Heb wel nog niet kunnen rijden.
De nieuwe versie is nu 2020.48.30 040912887bad
'bad' Heeft dat iets te betekenen? Of is dat gewoon een toevallige samenloop van Hex-numbers ?
 

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top