Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.48.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Bij de S/X heb je de optie altijd al gehad via het AP pookje. Pookje naar beneden is huidige snelheid overnemen, pookje omhoog is snelheidslimiet.

Nu zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat sinds die optie voor 3/Y beschikbaar is gekomen dit deze S/X absolute limit stuk heeft gemaakt.
Goh, zover ik weet gebruik ik het pookje al sinds het begin zo:

Boven of beneden: huidige snelheid
Naar me toe trekken: snelheidslimiet

Zie ook de handleiding:

upload_2021-1-29_16-19-29.png

upload_2021-1-29_16-19-41.png
 
bij de m3 kan je beide opties activeren. als je de hendel naar beden drukt 1x voor de actuele snelheid (als dat hebt ingesteld). hou je hem vast 2 sec dan pakt hij de "limiet + marge". ideaal vind ik zelf.

werkt ook als je de tweede klik naar beneden vast houd voor AP, dan gaat hij ook automatisch naar limiet + marge (ondanks als je hebt ingesteld pak de huidige snelheid
 
bij de m3 kan je beide opties activeren. als je de hendel naar beden drukt 1x voor de actuele snelheid (als dat hebt ingesteld). hou je hem vast 2 sec dan pakt hij de "limiet + marge". ideaal vind ik zelf.

werkt ook als je de tweede klik naar beneden vast houd voor AP, dan gaat hij ook automatisch naar limiet + marge (ondanks als je hebt ingesteld pak de huidige snelheid

Wist ik niet! Dank. Erg handig en precies wat ik nodig had.
 
:

Boven of beneden: huidige snelheid
Naar me toe trekken: snelheidslimiet

Naar boven heb je gelijk in maar gebruik ik nooit.

Naar je toe trekken is snelheidslimiet.

Maar ik heb het niet over het gedrag van het pookje. Ik heb het over het gedrag van AP.

De ingestelde snelheidslimiet wordt genegeerd. Dit was voorheen niet zo. AP hield altijd deze aan tenzij je als bestuurder een hogere snelheid instelt.

M.a.w. rij je 70, mag je 100 maar de ingestelde limiet is 90 dan ging AP dus 90 rijden en niet 100.

Het probleem momenteel dat als je b.v. op de snelweg op AP rijd en je rijd 100 en de maximum snelheid gaat naar 130 dan gaan AP dus 130 rijden ondanks dat je een snelheidslimiet hebt ingesteld.

Voorheen was het dus met S/X dus zo dat als je b.v. op AP 120 rijd en je als snelheidslimiet 100 heb ingesteld en de maximumsnelheid is 130 en je trok aan het stalkje dan ging AP dus 100 rijden. Nu gaat deze ALTIJD naar de maximumsnelheid ondanks dat deze hoger is dan de ingestelde snelheidslimiet.

Heel erg irritant!

Voorheen hield AP/TACC zich dus aan deze ingestelde maximumsnelheid tenzij je als bestuurder een hogere snelheid selecteerde. Dat gedrag mis ik ontzettend.
 
Nope, hier ook niet.

Gedaan:
1) www.plex.tv
2) druk op sign in
3) Continue with google
4) account aangeklikt in het 'choose account' scherm
-- melding van google: can't sign in
Helaas veel mensen die dit probleem hebben, de Plex workaround werkt niet meer. Dropbox schijnt nog wel te werken. Zie ook https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/l9ahol/google_broke_the_ability_to_login_to_youtube/

Hopen dat Chromium in v11 een upgrade krijgt waardoor Google services weer goed werken.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Thanks, ga ik proberen.
Het wordt zowieso wel tijd voor een browser upgrade. Hij reageert soms niet op favorites. Gister moest ik zelfs resetten om uberhaupt op links te kunnen drukken.

Kennen jullie ook het probleem dat de auto of wifi vraagt (non premium subscription) als je wil youtube'en? Zowel via theater als www.youtube.com krijgt ik die melding. Soms helpt een power off, vaak niet. Het probleem lijkt zich alleen voor te doen bij een hotspot, niet bij de vaste wifi thuis.
Tesla klantenservice kwam niet verder dan 'doe maar een reset'.
 
2021.4 onderweg?
Volgens post op Reddit.
View attachment 632519

Nope, Dat Nikola account is onbetrouwbaar, net zoals notateslaapp.com. Deze accounts proberen aandacht te krijgen voor hun app/services/whatever. Ik trapte er zelf de vorige keer in (zie eerste post in dit draadje) en heb ze daarna even goed bestudeerd. Meest betrouwbare info is gewoon onze goede oude TeslaFi.com Firmware Tracker
 
  • Like
Reactions: TheoSchijf and Epyx