Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.48.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb er vandaag niet op gelet. Wat me wel opviel is dat de wagen niet meer zich liet verschalken door een verloren 50km/u-bord op een zijstraat, of een +3,5t verbodsbord dat niet meer herkend werd als een snelheidslimiet van 30 km/u.
 
Sinds 48.10 ook een ander charging screen in de S/X
57DA98BE-4A70-4868-8EA9-2837C49B43A6.jpeg
 
Kunnen meer mensen die interval bevestigen? Zou me erg verbazen namelijk...?

.
Gisteren +/- 180km gereden waarvan het grootste stuk op AP. Van na de Kennedytunnel tot bijna Gent geen melding gehad. AP af en terug op: heel onregelmatige meldingen. Soms 5s dan weer 20, enkele minuten... . Even een parking opgereden en een 'harde' reset uitgevoerd. Hierna kwamen de meldingen weer normaal om de 10sec.
Vreemd omdat ik na elke update altijd een harde reset doe.
 
  • Like
Reactions: curry684
Gisteren +/- 180km gereden waarvan het grootste stuk op AP. Van na de Kennedytunnel tot bijna Gent geen melding gehad. AP af en terug op: heel onregelmatige meldingen. Soms 5s dan weer 20, enkele minuten... . Even een parking opgereden en een 'harde' reset uitgevoerd. Hierna kwamen de meldingen weer normaal om de 10sec.
Vreemd omdat ik na elke update altijd een harde reset doe.
Hmm raar, ik heb ook weer eens een paar keer gekeken hoe lang het duurde bij mij: heel consequent 15 seconden, net als altijd.
 
Ik heb er vandaag niet op gelet. Wat me wel opviel is dat de wagen niet meer zich liet verschalken door een verloren 50km/u-bord op een zijstraat, of een +3,5t verbodsbord dat niet meer herkend werd als een snelheidslimiet van 30 km/u.

Ik zou graag willen dat dit in het algemeen waar was in 48.10 ... maar op mijn route N201 Uithoorn - Vinkeveen is dit niet waar. Bijna dagelijks onterecht terug naar 60. Van Vinkeveen naar Uithoorn soms zelfs terug naar 30 en ongewenst remmen voor de brug bij het gemaal. AP voor mij aardig onbruikbaar geworden. Ik verlang enorm naar een meer stabiele situatie. Ik raad mijn omgeving nadrukkelijk af om Tesla te kopen en kijk nu ook zelf naar andere merken. Heeft Tesla nu echt niet door dat dit het begin van het einde is.
 
Echt irritant zijn die onnodige rijstrook wisselvoorstellen ook met 48.10 dus nog niet minder..
Nog steeds vreemd gedrag bij invoegen van snelwegen waar de invoegstrook eerst dubbelbaans is en naar 1 baan samenvoegt voordat deze dan weer samenvoegt met de andere snelweg. Met mijn 3 heb ik rijdend op de meest rechtse baan van die invoegende weg steeds een knipperlicht festival. Het knipperlicht naar links gaat onnodig aan en pas uit als de 2 banen zijn samengevoegd. Voor invoegen op de nieuwe snelweg dan weer geen knipperlicht actie.
Ook met 48.10 weer een paar rare remacties ( nu niet tgv een Vmax snelheid aanpassing) voor mij totaal onverwacht en het was iig niet leuk voor de passagier!
Naar mijn idee is de auto wiper stand ook minder gevoelig, moest iig met lichte spay regen weer vaker zelf activeren en was juist de laatste tijd heel tevreden over deze functie.
 
  • Like
Reactions: Tezlaowner
Ik zou graag willen dat dit in het algemeen waar was in 48.10 ... maar op mijn route N201 Uithoorn - Vinkeveen is dit niet waar. Bijna dagelijks onterecht terug naar 60. Van Vinkeveen naar Uithoorn soms zelfs terug naar 30 en ongewenst remmen voor de brug bij het gemaal. AP voor mij aardig onbruikbaar geworden. Ik verlang enorm naar een meer stabiele situatie. Ik raad mijn omgeving nadrukkelijk af om Tesla te kopen en kijk nu ook zelf naar andere merken. Heeft Tesla nu echt niet door dat dit het begin van het einde is.
Ik begrijp je sentiment, zelf hoop ik nog steeds op een enorme sprong voorwaarts m.b.t. FSD en de TACC.
Laatst weer uitgetest op de A4 en was weer een drama met phantom brakes en onnodig twijfelen en afbreken van een lane change.

Er komen wel heel weinig klachten hierover uit de VS en ik weet niet in hoeverre de EU restricties hier debit aan zijn.
Ik zet de NOA en de TACC nooit meer aan met passagiers aan boord en ook niet bij grote drukte op de weg.
 
Ik zou graag willen dat dit in het algemeen waar was in 48.10 ... maar op mijn route N201 Uithoorn - Vinkeveen is dit niet waar. Bijna dagelijks onterecht terug naar 60. Van Vinkeveen naar Uithoorn soms zelfs terug naar 30 en ongewenst remmen voor de brug bij het gemaal. AP voor mij aardig onbruikbaar geworden. Ik verlang enorm naar een meer stabiele situatie. Ik raad mijn omgeving nadrukkelijk af om Tesla te kopen en kijk nu ook zelf naar andere merken. Heeft Tesla nu echt niet door dat dit het begin van het einde is.
Ik zou toch zeker wachten met zo'n beslissing tot na V11 (die gebaseerd zal zijn op de rebuild mag ik toch aannemen). Hier klagen is begrijpelijk maar heeft weinig zin en anderen negatief adviseren op basis van BETA's waarvoor jij bewust kiest om ze toch te gebruiken vind ik nogal stug. Mocht je bij je beslissing blijven: Veel succes met de andere merken die voorlopig sowieso niet veel verder meer komen dan ze nu zijn bij gebrek aan data.
 
Ik zou graag willen dat dit in het algemeen waar was in 48.10 ... maar op mijn route N201 Uithoorn - Vinkeveen is dit niet waar. Bijna dagelijks onterecht terug naar 60. Van Vinkeveen naar Uithoorn soms zelfs terug naar 30 en ongewenst remmen voor de brug bij het gemaal. AP voor mij aardig onbruikbaar geworden. Ik verlang enorm naar een meer stabiele situatie. Ik raad mijn omgeving nadrukkelijk af om Tesla te kopen en kijk nu ook zelf naar andere merken. Heeft Tesla nu echt niet door dat dit het begin van het einde is.
Je kan die functionaliteit ook gewoon uitzetten hoor. Het is niet verplicht dat je auto ook naar de snelheidsborden kijkt.

Oh, en die andere merken hebben ook belabberde resultaten op hun snelheidsbordenherkenning hoor.
 
  • Like
Reactions: Woek
Oh, en die andere merken hebben ook belabberde resultaten op hun snelheidsbordenherkenning hoor.
Geen minuut spijt van de switch naar Tesla maar m’n BWM uit 2014 herkende snelheidsborden toch een stuk beter hoor.
Ik snap heel goed dat het soms frustrerend is. Ik heb op mijn dagelijkse route een stuk waar je 80 mag en dat ging 1,5 jaar lang prima maar sinds een week of 6 gaat hij spontaan naar 40 km/u, elke dag weer. Zal vast wel weer gecorrigeerd worden maar aangenaam is het niet. De meeste hier zijn fans en dan zie je dat soort dingen wat sneller door de vingers denk ik.
 
  • Like
Reactions: BMW740iL