Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.48.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad. Het zou me overigens ook niet verbazen als het FSD-team van developers niet groter dan 20 mensen is, en deze profielen zeer goed in de markt liggen. De developer(s) van Trax zitten daarentegen in een ander team, en liggen iets minder goed in de markt. Nog altijd leuk, maar het is geen AI wat ze doen :)

Het mag onnozel lijken, maar telkens iemand aan de supercharger Beach Buggy Racing zit te spelen, Netflix zit te kijken of een beat op Trax zit te maken, heb je een tevreden eigenaar die geen besef meer heeft van tijd.
 
Natuurlijk heb je gelijk @curry684 "9 Women Can’t Make a Baby in a Month" is hier natuurlijk op van toepassing.

Feit is dat er natuurlijk zoveel te verbeteren valt wat niet direct iets met AP/NOA/FSD valt.

- Mobile app verbeteringen zoals aanpassen laadsnelheid, scheduling, etc.
- Navigatie zaken zoals static en dynamic multipoint nav?
- API uitbreidingen, bestemming lat/long, bestemming ETA, scheduling, laadsnelheid
- Event driven API's ipv. query/polling based zodat apps als Teslafi niet continue moeten pollen. Scheelt ook een ontiegelijke load op de Tesla infra.
- API Servers in Europa i.p.v. de US om de latency te verbeteren ipv altijd over de plas te connecten.
- De UI changes om de blinker cam feeds anders te presenteren op basis van events van het knipperlicht pookje of de achteruit.
- De Auto Park functionaliteit die gewoon al jaren op z'n gat ligt en duidelijk liefde nodig heeft.

Bovenstaande krijgt gewoon amper aandacht maar zouden IMHO mooie verbeterpunten zijn.
 
  • Like
Reactions: OttoR
- Event driven API's ipv. query/polling based zodat apps als Teslafi niet continue moeten pollen. Scheelt ook een ontiegelijke load op de Tesla infra.
Er is al een streaming API beschikbaar die dit doet. TeslaFi werkt nog met polling, maar TeslaMate kan al met deze streaming API werken.

Bovenal is de Tesla API niet expliciet door Tesla gepubliceerd, dus eigenlijk niet expliciet toegankelijk voor allerlei 3rd party services.
 
Of wat dachten we van de kaarten van europa eens updaten, rondrijden met kaarten van 1,5 jaar oud terwijl je tegen de hele wereld roept dat een van je unique selling point OTA updates zijn kan echt niet in mijn ogen.
Dergelijke kaarten komen van 3rd parties die gewoon koopt, en in weze altijd al verouderd zijn. Garmin levert ook zo 2 keren per jaar een update, van kaartgegevens die al verouderd zijn.
 
Natuurlijk heb je gelijk @curry684 "9 Women Can’t Make a Baby in a Month" is hier natuurlijk op van toepassing.

Feit is dat er natuurlijk zoveel te verbeteren valt wat niet direct iets met AP/NOA/FSD valt.

- Mobile app verbeteringen zoals aanpassen laadsnelheid, scheduling, etc.
- Navigatie zaken zoals static en dynamic multipoint nav?
- API uitbreidingen, bestemming lat/long, bestemming ETA, scheduling, laadsnelheid
- Event driven API's ipv. query/polling based zodat apps als Teslafi niet continue moeten pollen. Scheelt ook een ontiegelijke load op de Tesla infra.
- API Servers in Europa i.p.v. de US om de latency te verbeteren ipv altijd over de plas te connecten.
- De UI changes om de blinker cam feeds anders te presenteren op basis van events van het knipperlicht pookje of de achteruit.
- De Auto Park functionaliteit die gewoon al jaren op z'n gat ligt en duidelijk liefde nodig heeft.

Bovenstaande krijgt gewoon amper aandacht maar zouden IMHO mooie verbeterpunten zijn.
Eens met dit lijstje en tevens een (Off.T.) vraag want ik merk dat mijn sinds kort geïnstalleerde Teslamate geen gemiste data ophaalt/registreert (wat met de eventgedreven API's oplosbaar lijkt?) Waarom haalt-ie dat niet in als je weer connectie hebt (ik moest om onduidelijke redenen weer inloggen, dus schijnbaar heeft mijn RaspberryPi er even uitgelegen/connectie verloren.
 
Ze hoeven natuurlijk niet allemaal aan Autopilot/FSD te werken, als er maar 1 iemand vrij kan worden gemaakt die snelheidsafhankelijk audiovolume kan implementeren, dan zouden heel wat meer mensen blij worden.

Volgens mij hebben we dat inmiddels, al is het nog bescheiden. Ik merk dat de muziek een heel klein beetje stiller wordt als je stil staat. Het is minimaal, maar het is er wel. Helaas kan je het niet zelf aanpassen, zoals in veel andere auto's wel. Ik weet nog dat BMW dat rond 1996 al had.
 
Natuurlijk heb je gelijk @curry684 "9 Women Can’t Make a Baby in a Month" is hier natuurlijk op van toepassing.

Feit is dat er natuurlijk zoveel te verbeteren valt wat niet direct iets met AP/NOA/FSD valt.

- Mobile app verbeteringen zoals aanpassen laadsnelheid, scheduling, etc.
- Navigatie zaken zoals static en dynamic multipoint nav?
- API uitbreidingen, bestemming lat/long, bestemming ETA, scheduling, laadsnelheid
- Event driven API's ipv. query/polling based zodat apps als Teslafi niet continue moeten pollen. Scheelt ook een ontiegelijke load op de Tesla infra.
- API Servers in Europa i.p.v. de US om de latency te verbeteren ipv altijd over de plas te connecten.
- De UI changes om de blinker cam feeds anders te presenteren op basis van events van het knipperlicht pookje of de achteruit.
- De Auto Park functionaliteit die gewoon al jaren op z'n gat ligt en duidelijk liefde nodig heeft.

Bovenstaande krijgt gewoon amper aandacht maar zouden IMHO mooie verbeterpunten zijn.

Ik vermoed dat nagenoeg alle effort uit gaat naar FSD. Wat ik zie vanuit de VS met bijna autonoom rijdende Tesla's vind ik echt indrukwekkend en kan niet anders dat daar heel veel tijd en werk in is gaan zitten.
 
Dergelijke kaarten komen van 3rd parties die gewoon koopt, en in weze altijd al verouderd zijn. Garmin levert ook zo 2 keren per jaar een update, van kaartgegevens die al verouderd zijn.

De reden dat automerk kaarten altijd verouderd zijn is omdat ze zelf allerlei POI's willen toevoegen en daar nog een jaar over doen.

Dat Garmin zo langzaam is verbaast me. TomTom heeft elke drie maanden een kaart update en tussendoor kleine wijzigingen van de 'community' (zoals wegopbrekingen en snelheidsaanpassingen)
 
Die functie zit toch al eeuwen in de firmware?

Ik zie posts van 2017.50.12 met die functie...

Dit is in de Model 3 in februari 2018:

volume-jpg.283048


Speed Sensitive Volume Control?

En later in 2018 werd het permanent.

FYI,

Speed sentive volume is not gone, it’s now permanent (always on)
 
  • Informative
Reactions: Koifim