Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.48.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ik snap heel goed dat het soms frustrerend is. Ik heb op mijn dagelijkse route een stuk waar je 80 mag en dat ging 1,5 jaar lang prima maar sinds een week of 6 gaat hij spontaan naar 40 km/u, elke dag weer. Zal vast wel weer gecorrigeerd worden maar aangenaam is het niet. De meeste hier zijn fans en dan zie je dat soort dingen wat sneller door de vingers denk ik.
Je kan echt de functie "snelheidsbordherkenning" uit zetten en dan rijdt je Tesla net zoals tevoren hoor.
 
  • Like
Reactions: Niek
Je kan echt de functie "snelheidsbordherkenning" uit zetten en dan rijdt je Tesla net zoals tevoren hoor.
Geen idee of dit helpt aangezien ik daar überhaupt geen snelheidsborden staan. Ik was trouwens net blij dat het op veel plaatsen wel werkt aangezien op mijn route op heel veel plaatsen de snelheid in de database niet klopt. Hoewel dit met de laatste CC instellingen op de gereden snelheid ipv de max een stuk draaglijker is.

Nu is dit ook maar één voorbeeld natuurlijk. Het feit dat er met elke update weer nieuwe onverwachte dingen opduiken is gewoon niet voor veel mensen acceptabel en dat snap ik heel goed.
 
Maar ik moet me inderdaad corrigeren: de optie is enkel beperkt tot het al dan niet herkennen van stop-borden en verkeerslichten. Borden met een snelheidslimiet worden niet expliciet vernoemd.

44AA63E6-30E9-4DFE-BF03-4E7463712FA4.jpeg
 
  • Informative
Reactions: Tezlaowner
Ik zou toch zeker wachten met zo'n beslissing tot na V11 (die gebaseerd zal zijn op de rebuild mag ik toch aannemen). Hier klagen is begrijpelijk maar heeft weinig zin en anderen negatief adviseren op basis van BETA's waarvoor jij bewust kiest om ze toch te gebruiken vind ik nogal stug. Mocht je bij je beslissing blijven: Veel succes met de andere merken die voorlopig sowieso niet veel verder meer komen dan ze nu zijn bij gebrek aan data.

Erg grappig. Ongeveer alles in Tesla is beta. Zelfs de automatische ruitenwisser. Kan ik allemaal uit zetten inderdaad. Doe ik ook als de tv stoort, ik zet hem gewoon uit. Perfecte oplossing inderdaad. Bedankt!
Ik bedoel natuurlijk: ik koop geen software om het niet te gebruiken.
 
Ach ja, je koopt een Audi en dan weet je dat dat ding even veel kan als op de testrit, en het nooit extra truken zal leren in je bezit.

Of je koopt een Tesla en elk jaar leert ie nieuwe truukjes. Gaat niet altijd goed bij de eerste versie, maar er is vooruitgang.
 
Ik rij ook veel met mijn voet 'zwevend' boven de accelerator, maar op een rit van 1,5 tot 2 uur wordt dat toch wel vermoeiend. Ik merk dat als de auto rustig achter een voorganger rijdt het meestal wel beter gaat, maar de verkeerde snelheden in de database en niet kunnen herkennen van einde snelheidsborden (zo'n wit bord met strepen er door) blijft wel irritant. Aan de andere kant is het natuurlijk geweldig dat mijn auto sinds de aankoop in maart 2019 alleen maar meer features heeft gekregen die ook voor mij iets toevoegen zoals de sentry mode, stoplicht herkenning etc.

Verkeersbord RVV A02-00 vrij invoerbaar - Einde maximum snelheid
 


Waardeloze video trouwens, niet de moeite waarde om te kijken.

Die birdseye view (BEV) zal vast komen maar.... het is geen live beeld bij b.v. de voorbumper of de voorwielen. De toepassing is dus zeer beperkt. Ik heb liever de zij cameras in het groot maar dan nog is het waardeloos want de kijk hoek naar de velg is gewoon erg klein. Dat hebben we bij de andere merken toch echt beter voor elkaar. Cameras onder aan de uiterste hoeken van de spiegels en bij de bumper/grill aan de voorzijde.

De Tesla appstore.. tuurlijk... dat zou mooi zijn maar dat gaat gewoon niet gebeuren. De hardware is gewoon simpelweg te beperkt op de huidge generatie hardware. Het is echt zwakke hardware.

"Some form of FSD" :) wat een clickbait toch allemaal voor die ad revenue.
 
  • Like
Reactions: OttoR
2020.52.x zou over een week moeten droppen met de Xmas update :)
De 52 slaat op het weeknummer van de build, en is doorgaans 4 weken vroeger dan de release.

Dat zou betekenen dat 2020.48.x al de upgrade kent, maar pas geunlocked gaat worden met een noodzakelijke .48.x release.

Op Vehicle Software Updates | Teslascope zie je duidelijk de interval van 4 weken, met soms een speciale build na 1 week.
 
ik koop geen software om het niet te gebruiken.
Heb je deze software gekocht? Wanneer heb je je auto gekocht dan? Borden herkennen is nog maar enkele maanden beschikbaar, ik dacht dat je al veel langer een Tesla had?

Maar los daarvan. Ik vraag me wel eens af of het concept van de Deep-learning van Tesla begrepen wordt. Nu is dat geen eis maar kan een hoop ergernis voorkomen.

Deep learning vraagt training, traint gebeurt met behulp van data, en data moet verzameld worden. Het data verzamelen doen de gebruikers van Tesla als ze een beta-functie aanzetten. Een beta-functie is dus niet af. En het duurt lang voordat deze af is. Omdat deep-learning miljoenen beelden nodig heeft en omdat de wensen voortdurend veranderen.

Als je graag naar muziek luistert kun je een nummer downloaden. Als je het afspeelt hoor je de muziek.
Je kan het ook zelf leren spelen. Dit kost veel tijd en perfect wordt het maar zelden. Maar daarna kun je meestal nog veel meer nummers spelen en zelfs improviseren.

Kun je daar niet op wachten dan is een Duitse auto een goede oplossing. Alles werkt tot op zekere hoogte maar voor nieuwe ontwikkelingen zul je een nieuwe auto moeten kopen.

Voor zover ik weet staat de Tesla ontwikkeling in de kinderschoenen. Een interessant moment wordt de in gebruik name van de Dojo Supercomputer. Deze zal het lerend vermogen van de software naar een nieuwe niveau brengen.

Overigens kun je je afvragen of het huidige niveau van de software zover achter loopt bij de nieuwste ontwikkelingen van ander merken. Recentelijk heb ik nog het twijfelachtig genoegen gehad 2.000km in een splinter nieuwe Duitse auto te rijden van ongeveer €80k. De ruitenwissers deden het vermoedelijk, maar lane-keeping op de snelweg, alleen als deze rechtdoor liep en er geen zijwind was.