Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.48.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had gehoopt wel de optie te krijgen om het geluid van de claxon te kunnen wijzigen. Hiermee dan een vriendelijker geluid te kunnen instellen om mensen te waarschuwen die ik stilletjes van achter benader. Helaas hebben we die optie niet gekregen :-(

View attachment 621406
Dat komt omdat nog niemand een externe speaker heeft. Die is alleen verplicht voor auto’s die een typegoedkeuring hebben gekregen na 1 juli 2020 en dat is in Europa geen enkele Tesla.
Tenzij Tesla die externe speaker ook heeft gemonteerd terwijl het niet verplicht was, omwille van de standaardisatie.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Niek and TheoSchijf
Dat komt omdat nog niemand een externe speaker heeft. Die is alleen verplicht voor auto’s die een typegoedkeuring hebben gekregen na 1 juli 2020 en dat is in Europa geen enkele Tesla.
Tenzij Tesla die externe speaker ook heeft gemonteerd terwijl het niet verplicht was, omwille van de standaardisatie.

Ah, bedankt voor de uitleg! Ik zag wel die gaatjes in de bodemplaat maar grote kans dat daar dus niks achter zit, in elk geval nooit iets gehoord en ook niet in release notes.

Ik had hiervoor een Nissan Leaf en zo’n zoem is superirritant dus als je het niet kunt uitzetten (bij Leaf kon ik het met een dongletje uitzetten) ben ik blij dat ik die speaker niet heb.
 
Dat komt omdat nog niemand een externe speaker heeft. Die is alleen verplicht voor auto’s die een typegoedkeuring hebben gekregen na 1 juli 2020 en dat is in Europa geen enkele Tesla.
Tenzij Tesla die externe speaker ook heeft gemonteerd terwijl het niet verplicht was, omwille van de standaardisatie.
Is voor aanpassing van het geluid van de claxon ook de externe speaker nodig? Is de huidige claxon een claxon als in auto's van andere fabrikanten of is er nu al sprake van een speaker? Of heeft de externe speaker in de VS de standaard claxon vervangen?
 
Is voor aanpassing van het geluid van de claxon ook de externe speaker nodig? Is de huidige claxon een claxon als in auto's van andere fabrikanten of is er nu al sprake van een speaker? Of heeft de externe speaker in de VS de standaard claxon vervangen?
De claxon is echt iets aparts van de speaker, in de Tesla's met speaker kan je het claxon geluid ook niet vervangen, het custom geluid volgt na de claxon.
 
  • Informative
Reactions: Tezlaowner
Dat komt omdat nog niemand een externe speaker heeft. Die is alleen verplicht voor auto’s die een typegoedkeuring hebben gekregen na 1 juli 2020 en dat is in Europa geen enkele Tesla.
Tenzij Tesla die externe speaker ook heeft gemonteerd terwijl het niet verplicht was, omwille van de standaardisatie.

Is de MIC model 3 ook al voor die tijd dan goedgekeurd in de EU?

Ook zag ik een video van iemand in de UK die wel een speaker heeft.

Is er nog niemand die de update al heeft en de functie kan gebruiken of niet kan gebruiken?
 
Het nieuwe kleinere lettertype is overdag met voldoende backlight nog net te doen. Net in het donker een stukje gereden en de informatie op het scherm achter het stuur is vrijwel onleesbaar. Ik hoop dat bij een volgende update hier iets aan gedaan gaat worden.
 
  • Like
Reactions: Jelger
Verder wel navi scherm veel kleiner... nog niet gereden. Afwachten wat ik zie op t linker scherm zonder FSD...
Waarschijnlijk zoals dit maar dan zonder blauwe lijn :
Screenshot_20201227-222440_Gallery.jpg
 
  • Helpful
Reactions: Tezlaowner
Heb het gevoel dat er ook meer obstakeldetectie is links en rechts sedert .26, die nu wordt aangeduid met verschillende kleuren: Wit, geel, oranje, rood? Vooral die verschillende kleuren vallen mij op, bvb als je rijdt in woonwijk dicht tegen hagen/obstakels, voorheen was het enkel wit/rood.
 
  • Informative
Reactions: Tezlaowner
Ok. Dus met een MIC model 3 ook geen Boombox. Jammer.

Nog geen update gehad hier. Moet de auto persé aan WiFi hangen om de update gepushed te krijgen of geldt dat alleen om de update te kunnen downloaden?

Je krijgt een notification dat de software klaarstaat voor je auto, met de melding hem aan wifi te hangen om te downloaden.
Er is geen manier om te triggeren dat hij de nieuwe software gaat 'vinden' . Tesla bepaald wanneer je VINnr/auto aan de beurt is, kan je niks aan doen zelf.