Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.48.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ik behoor meestal ook niet tot de groep die als eerste de nieuwe software krijgt, maar kreeg hem gisteren binnen.
De verkeerslichten in de visualisatie zijn echt huge. Animaties zijn leuk. Ik vraag me wel af of ze wereldwijd wel eens statistieken opvragen om te zien hoeveel mensen daadwerkelijk spelletjes spelen. Ik denk het niet want anders zouden ze hier niet telkens uitbreidingen voor maken...
 
  • Like
Reactions: dutchchili
Er schijnt een update aan te komen waar je de scherm indeling kunt aanpassen naar bv een smal linker deel en een breder rechterdeel en varianten met zelfs een volledig scherm, Elon Musk bevestigd in een tweet dat ze dat gaan aanbieden.
Tesla teases Multiple Display option: Configurable touchscreen layout for the ultimate UX

Liever vandaag dan morgen!!!!! Ik verlang vaak nog terug naar de "night panel" modus in mijn oude Saab 9-3 aero. Gewoon knopje waarmee je in de avond alle verlichting even kon uitschakelen behalve de ring op de snelheidsmeter. Van mij mag dat ook op het grote scherm terugkomen. IN de avond is het soms wel een discotheek wat op je scherm an het knipperen is. Leuk om indruk te maken op andere als je FSD hebt maar zinloos in dagelijks gebruik. Het merendeel van de "gewone" mensen die met mij meerijden ergeren zich er ook aan en vinden het totaal niks toevoegen. Meest gehoorde opmerking is dat alles vertraagd is op het scherm en dat je toch naar buiten moet kijken en niet op je scherm.
 
  • Like
Reactions: Remog
De grotere driving visualization is mooi om naar te kijken naar zoals hier eerder opgemerkt: je hebt er eigenlijk niets aan.
Ik vind de rechter helft nu te klein, maar waarom niet de keuze om links om rechts te maximaliseren? Van de linker helft heb je alleen de bovenste helft nodig. Zou een mooie 'card' kunnen zijn die over de kaart etc heen valt.

Wel grappig dat je wielen nu ook meedraaien in de visualisatie, dat de wieken draaien tijdens het rijden. Zou je binnenkort ook kunnen zien met hoeveel mensen je erin zit?

Het viel mij ook nog op dat de chargers nu anders weergegeven worden (niet de suc). Een letter op de kaart die correspondeert met het lijstje in de navigatie widget. Dat is wel handig. Vreemd genoeg staan de super chargers niet in de lijstook niet als ze dichterbij zijn.

De browser is nog steeds graag een reageert niet altijd op aanklikken van favorieten :(
Inderdaad een mooie visualisatie, maar de rechterhelft vind ik zelf ook te klein.
 
Liever vandaag dan morgen!!!!! Ik verlang vaak nog terug naar de "night panel" modus in mijn oude Saab 9-3 aero. Gewoon knopje waarmee je in de avond alle verlichting even kon uitschakelen behalve de ring op de snelheidsmeter. Van mij mag dat ook op het grote scherm terugkomen. IN de avond is het soms wel een discotheek wat op je scherm an het knipperen is. Leuk om indruk te maken op andere als je FSD hebt maar zinloos in dagelijks gebruik. Het merendeel van de "gewone" mensen die met mij meerijden ergeren zich er ook aan en vinden het totaal niks toevoegen. Meest gehoorde opmerking is dat alles vertraagd is op het scherm en dat je toch naar buiten moet kijken en niet op je scherm.

Display -> Clean screen :)
 
  • Funny
Reactions: Cely and dutchchili
Sinds deze middag op de nieuwste update en 30 km gereden.
Nog geen grote bugs opgemerkt.
Wel is het kleine akku icoontje waar mijn SOC-% staat niet meer groen. Gewoon grijs. Spijtig.
En de mp3 album art voor de muziek op mijn USB is nog altijd niet terug.
 
Waarom ze alle tekst en iconen in het grijs gezet hebben weet ik niet maar handig is anders. De letters zijn ook heel klein, je moet al goed kijken als je wil zien of hij in D staat. Wel handig dat je de navigatie verder kan volgen op het linker gedeelte als je bv de camera's opzet.
 
Naast het kleinere lettertype op het kleine scherm van mijn MS en de wat strakkere iconen valt mij vooral op dat m'n remlichten, althans het derde remlicht, niet meer gevisualiseerd worden.
Het 3de remlicht wordt wel gevisualiseerd. Alleen heel zwak en alsof een paar remlampjes niet meer doen. Maar nu zie ik wel de grote display door mijn achteruit.

Wat mij het meest opvalt is dat de achtergrond van het kleine scherm zwart ipv grijs is. En het wisselen van rijstroken tijdens FSD sneller is.
 
Gepland vertrek(voorverwarmen, zelfs indien niet aan de laadpaal) lijkt nu dus ook lokatiegebaseerd te werken. Handig om ‘s ochtends je vertrekuur van thuis uit in te kunnen stellen en ‘s avonds je vertrekuur vanaf je werk. Weet nog niet 100% zeker of het zo werkt, maar had vanochtend een warme auto en vanavond ook. Toen ik thuis kwam wou ik weer een nieuw vertrekuur instellen voor morgenvroeg, maar dat stond al op het uur van vanochtend.... Als het zo werkt: verrekt handig.

In de andere kolom: verkeerskegels en van die ‘Minions’ worden nu veel eerder gevisualiseerd, alleen doet de auto er niks mee. Als ik niet had ingegrepen, had ik er ongetwijfeld wat omgekegeld... En neen, ik verwacht niet dat de auto ertussen gaat manoeuvreren, wel dat hij zou stoppen voor het obstakel.
 

Attachments

  • CA1A369A-D069-4A2F-B8E5-0256FCBC3119.jpeg
    CA1A369A-D069-4A2F-B8E5-0256FCBC3119.jpeg
    567.1 KB · Views: 70
Gereden met 48.26 in MS. Alle problemen bestaan nog steeds. Er wordt duidelijk niet gewerkt aan ‘Europa’. Hopelijk later.
Nieuw wel:
Kleinere iconen. Iconen verplaatst. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe navigatie die er nog niet is. Kleiner maar chiquer.
Stoplichten groter en scherper in beeld.
Stoplichten die niet voor jouw route zijn blijven nu grijs in beeld. Geeft iets meer rust in beeld. Laat ook zien dat er nog niet altijd naar de juiste lichten wordt gekeken.
 
  • Informative
Reactions: Cely
Ik ben vooral verbaasd over de lage resolutie van de rendering van de auto in het linkerdeel van het scherm van de Model 3 als hij geparkeerd is. Ik had verwacht dat dat toch een mooie afbeelding zou zijn als ze hem zo veel groter maken in deze versie.
Het 3D model is gedetailleerd genoeg, er moet nog wat anti aliasing over heen. Neem aan dat dat in de volgende versie gefixt is.
 
  • Informative
Reactions: Stijntje