Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.48.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, dat is natuurlijk te veel gevraagd aan een tech company met een beurswaarde van 800 miljard (not a car company)
Zo een bugs kom je ook op Apple en Android tegen hoor.

Ik zeg enkel dat het eenvoudiger en goedkoper is om zo een functionaliteit er niet in te steken.

Sowieso zal de grootte weer aangepast worden wanneer FSD uitgerold wordt, want dan zijn die cijfers weer niet zo belangrijk.
 
Eerst iets kleiner met een andere lay-out en nu nog groter dan het daarvoor was.

Echter, het grootste probleem is dat de styling niet klopt. De rand is te smal en de cijfers zijn niet uitgelijnd. Het is echt SPUUGLELIJK. Verder heeft het ook totaal geen functie. ZIen dat AP aanstaat hoeft niet in your face en hetzelfde is voor de max snelheid. Hou dan gewoon de oude styling aan..
 
Maar nog even ranten, de absolute max snelheid bug is nog steeds niet gefixed. AP gaat bij een hogere maximumsnelheid gewoon naar de die waarde en negeert de ingestelde absolute snelheid. Hierdoor ben je continu de snelheid aan het aanpassen.

Gebruikt niemand die feature ofzo?
 
Gebruikt niemand die feature ofzo?
Ik weet zelfs niet waarover je het hebt, dus nee, ik vermoed dat iedereen gewoon vMax rijdt :).

Ik merk wel dat mijn auto geen "max. 3,5t" borden meer ziet als "max. 30 km/u" dus dat is al vooruitgang. Nu nog het foutief lezen van een "max. 50 km/u" van een zijstraat links, en het ophouden van een gelezen snelheidslimiet tot na het volgende kruispunt. Nu moet ik op een bepaald stuk gas bijgeven omdat er na een stukje 50 km/u nooit een bord staat dat expliciet de snelheidslimiet opheft, tot ik 2km verder een nieuw snelheidsbord voorbij rij.
 
Maar nog even ranten, de absolute max snelheid bug is nog steeds niet gefixed. AP gaat bij een hogere maximumsnelheid gewoon naar de die waarde en negeert de ingestelde absolute snelheid. Hierdoor ben je continu de snelheid aan het aanpassen.

Gebruikt niemand die feature ofzo?
Bij AP werkt het alleszins wel. Gisteren op de snelweg 100 ingezet owv het slechte weer. Na het uitschakelen en terug in, netjes terug naar de ingegeven waarde.
 
Ook hier 35.5 afgelopen weekend geinstalleerd.
Ze weten ook niet wat ze willen met de font size van de speedometer: eerst klein en nu weer SUPERGROOT.

Ik vond de speedometer voor deze wijzigingen precies groot genoeg, en anders verkies ik toch het kleinere font boven dat schreeuwerige grote font. Ik begreep dat er een aantal mensen waren die het kleine font niet of amper konden lezen. Maak er dan bijvoorbeeld een menu item van onder een knop "Customize user interface", nu is het het ene uiterste of het andere uiterste. Zucht :D

Overigens was de klok en de buitentemperatuur rechtonderin niet goed uitgelijnd met elkaar na de update. Ik had om een andere reden toevallig even gereset maar dat verhielp ook dat misalignment euvel, nu staat het weer netjes in 1 lijn.
 
Heeft er iemand al meegemaakt dat na een update Sentry mode stiekem blijft opstaan wanneer je thuis bent (staat aangevinkt als "exclusief thuis" -> dus dan zou die thuis niet mogen werken)?

Mijn thuis adres klopt nog steeds maar ik merkte dat Sentry mode de laatste dagen gewoon aan bleeft staan, terwijl dat vroeger netjes uit ging wanneer de auto thuis staat.
 
Heeft er iemand al meegemaakt dat na een update Sentry mode stiekem blijft opstaan wanneer je thuis bent (staat aangevinkt als "exclusief thuis" -> dus dan zou die thuis niet mogen werken)?

Mijn thuis adres klopt nog steeds maar ik merkte dat Sentry mode de laatste dagen gewoon aan bleeft staan, terwijl dat vroeger netjes uit ging wanneer de auto thuis staat.
Ik heb het nooit anders geweten. Ik moet het adres van mijn overbuur ingeven en dan schakelt sentry uit maar met mijn eigen thuisadres blijft hij actief. Ik gebruik sentry al een hele tijd niet meer omdat het teveel verbruikt en zoveel kul registreert dat ik er toch niet meer naar keek.
 
Ik heb het nooit anders geweten. Ik moet het adres van mijn overbuur ingeven en dan schakelt sentry uit maar met mijn eigen thuisadres blijft hij actief. Ik gebruik sentry al een hele tijd niet meer omdat het teveel verbruikt en zoveel kul registreert dat ik er toch niet meer naar keek.
Persoonlijk vond ik het fijn te weten dat het ding iets opneemt als er iemand tegen je auto knalt... ;-)
 
Heeft er iemand al meegemaakt dat na een update Sentry mode stiekem blijft opstaan wanneer je thuis bent (staat aangevinkt als "exclusief thuis" -> dus dan zou die thuis niet mogen werken)?

Mijn thuis adres klopt nog steeds maar ik merkte dat Sentry mode de laatste dagen gewoon aan bleeft staan, terwijl dat vroeger netjes uit ging wanneer de auto thuis staat.

Heb je in de App gecheckt of hij bij locatie inderdaad je huisadres aangeeft als locatie?
 
Heeft er iemand al meegemaakt dat na een update Sentry mode stiekem blijft opstaan wanneer je thuis bent (staat aangevinkt als "exclusief thuis" -> dus dan zou die thuis niet mogen werken)?

Mijn thuis adres klopt nog steeds maar ik merkte dat Sentry mode de laatste dagen gewoon aan bleeft staan, terwijl dat vroeger netjes uit ging wanneer de auto thuis staat.

Nee, Sentry mode is nu bij mij net één van de features die altijd goed werkt en heeft gewerkt. Echt nul klachten over. Blijft thuis op de eigen oprit netjes uitgeschakeld zoals opgegeven.
 
Binnenkort mogen we weer zeuren over dingen die nog steeds niet werken.
Screenshot from 2021-01-25 21-08-15.png


Mijn vrouw vindt Tesla M3 is niet bepaald een winterauto, nadat ze de deurhendel met behoorlijke kracht naar buiten had gekregen. Even kijken of dat met een software-update te verhelpen valt