Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.48.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Waar wordt dat aangegeven ? Dit heb ik nog nooit gezien . Ook ben ik al een hele tijd het voor verwarm icoontje kwijt in de app .
85D 2015


Er werd vanaf 35 min. voor aankomst Meerkerk aangegeven dat hij begon voor te verwarmen. Start op 80 kWh bij 20%
 
Ik heb gisteren 2020.48.37.1 geïnstalleerd met de hoop dat ik de X kon vertellen alleen tussen 23:00 en 7:00 te gaan laden. Maar nee het is vanaf 23:00 of tot 7:00 maar niet ertussen dus ik moet blijven rekenen tot welk percentage ik kan laden.
 
Ik heb gisteren 2020.48.37.1 geïnstalleerd met de hoop dat ik de X kon vertellen alleen tussen 23:00 en 7:00 te gaan laden. Maar nee het is vanaf 23:00 of tot 7:00 maar niet ertussen dus ik moet blijven rekenen tot welk percentage ik kan laden.
Ik vind de oplaadopties van Tesla te beperkt. Wat ik graag wil:
  • Overdag laden als de zon schijnt en ik energie teruglever aan het net
  • 's Nachts in het daltarief
  • Bonus: laden als de energiekosten laag zijn (mocht ik overstappen op een energieleverancier met variabele tarieven zoals EasyEnergy)
Ik heb nu een SmartEVSE gebouwd om te laden, die ga ik aansturen middels RS485 om te wisselen tussen [alleen op solar laden/altijd laden]. Daarvoor heb ik een Raspberry Pi met Node Red en een USB naar RS485 adapter gekozen. Hopelijk kan ik mijn positieve ervaringen binnenkort delen.
 
  • Like
Reactions: Camelroel
Waar wordt dat aangegeven ? Dit heb ik nog nooit gezien . Ook ben ik al een hele tijd het voor verwarm icoontje kwijt in de app .
85D 2015

Als je naar een SuC navigeert wordt boven de routeaanwijzing een rode melding gegeven dat hij gaat voorverwarmen voor het superchargen.
Het voorverwarm icoontje in de app zie ik rechtsboven in de tab ‘Climate Control’ als ik begin met (230v) laden als de accu te koud is.
Zolang dat icoontje er staat is de laadsnelheid 0km/h.
 
Ik vind de oplaadopties van Tesla te beperkt. Wat ik graag wil:
  • Overdag laden als de zon schijnt en ik energie teruglever aan het net
  • 's Nachts in het daltarief
  • Bonus: laden als de energiekosten laag zijn (mocht ik overstappen op een energieleverancier met variabele tarieven zoals EasyEnergy)
Ik heb nu een SmartEVSE gebouwd om te laden, die ga ik aansturen middels RS485 om te wisselen tussen [alleen op solar laden/altijd laden]. Daarvoor heb ik een Raspberry Pi met Node Red en een USB naar RS485 adapter gekozen. Hopelijk kan ik mijn positieve ervaringen binnenkort delen.
Volg! Ben benieuwd. Mijn panelen doen 3kw per uur dus wil eigenlijk dat de tesla ook niet sneller laad dan dat
 
Ik vind de oplaadopties van Tesla te beperkt. Wat ik graag wil:
  • Overdag laden als de zon schijnt en ik energie teruglever aan het net
  • 's Nachts in het daltarief
  • Bonus: laden als de energiekosten laag zijn (mocht ik overstappen op een energieleverancier met variabele tarieven zoals EasyEnergy)
Ik heb nu een SmartEVSE gebouwd om te laden, die ga ik aansturen middels RS485 om te wisselen tussen [alleen op solar laden/altijd laden]. Daarvoor heb ik een Raspberry Pi met Node Red en een USB naar RS485 adapter gekozen. Hopelijk kan ik mijn positieve ervaringen binnenkort delen.
Als je een TMC hebt kan je dit overigens ook :)
 
Bedoel je TWC Manager? Die ondersteunt (nog) geen directe koppeling met een slimme meter en kan daarom niet zien hoeveel stroom je (teveel) opwekt.
Er zijn forks die dat wel al ondersteunen.

Er is deze met verschillende interfaces:
ngardiner/TWCManager

Deze zou dan de Nederlandse digitale meter moeten ondersteunen:
BitterAndReal/TWCManager

En natuurlijk kan je ook je eigen meter bouwen, die veel accurater je stroomverbruik kan weergeven dan wat je bijvoorbeeld uit de Belgische digitale teller in uitgesteld relais zou krijgen.

RPICT3V1 - lechacal

Maar goed, dat is helemaal off topic hier. Misschien voor een ander topic.
 
Die had ik over het hoofd gezien... ik heb 3-fase en het piekvermogen ligt rond de 3 kW, dat is dan rond de 4 ampère. Jammer.

Op dit moment is het nog geen issue om te salderen. Ik zit er aan te denken om met een relais fase 2 en 3 af te schakelen naar de lader om op die manier toch op enkel zonnestroom te laden. Maar dat is iets voor later als salderen niet meer kan.
 
Die had ik over het hoofd gezien... ik heb 3-fase en het piekvermogen ligt rond de 3 kW, dat is dan rond de 4 ampère. Jammer.

Met een 3 fase PV-installatie (3 kW) kun je gewoon op 1 fase laden (ook met bijvoorbeeld 3 kW)
De 1 fase lader kan tot 16A dus ik zie het probleem niet? :rolleyes:

In NL maakt het (zelfs na afschaffing salderen) niet uit of er onderling verschil is tussen de verschillende fases. Op je slimme meter kun je aflezen wat opwek/terug levering is. Bij deze optelling wordt er geen onderscheid gemaakt tussen verschil in fases (het gaat om totaal gemeten over de 3 fases)
 
59196FEC-DAB0-4F9D-AF38-3F7A10C4BFA1.jpeg
Waar wordt dat aangegeven ? Dit heb ik nog nooit gezien . Ook ben ik al een hele tijd het voor verwarm icoontje kwijt in de app .
85D 2015

Vandaag even een foto voor je geschoten... deze melding dus.
 
  • Informative
Reactions: jpvdheijn
Ligt het nu aan mij, maar ik heb nog niemand horen klagen over dat het batterij icoontje niet meer in kleur wordt weergegeven..
Was zo heerlijk om dat groene balkje te zien. Kleur is gewoon weg bezuinigd en een saai grijs balkje geworden.
Ik wil mijn groene balkje terug!
Inderdaad, zeer spijtig, dacht in het begin dat het een bug was, wie vindt dat toch uit!
 
  • Like
Reactions: Tuhhje