Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.12.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zit op 2021.4.18.2 en weet niet of dit al een pure vision versie is maar ik zat op de A4 op NOA en drukte nietsvermoedend op de knop om de ruiten schoon te maken en we gingen van 105 km/h naar 75 km/h met de bekende rode stuur op het scherm en de beeps.

Vraag me toch af hoe FSD dan in alle omstandigheden kan blijven rijden op pure vision, het duurt toch even voordat je raam weer schoon is met bijv. sneeuw of opspattend water.
 
Heb jij zelf een radar in je voorhoofd zitten? :)

Het verschil is dat jij beter kan inschatten welk risico je neemt en of dat acceptabel is / jij dat vind. Tesla heeft nog een hoop te leren op dat vlak

Overigens mag je best bezorgd zijn over Tesla Vision denk ik. Volgens mij dekken ze niet alle hoeken af met 2 camera's dus is het inschatten van afstanden soms meer een gok dan een berekening. Vandaar (denk ik) ook dat je soms een auto om je heen ziet dansen alsof het lagged.
 
Volgens mij dekken ze niet alle hoeken af met 2 camera's dus is het inschatten van afstanden soms meer een gok dan een berekening. Vandaar (denk ik) ook dat je soms een auto om je heen ziet dansen alsof het lagged.
Je bedoelt de 3 cameras? Ben met je eens dat afstanden inschatten lastiger is maar dat hoeft ook niet zo ontzettend nauwkeurig te zijn. Het is niet voor niets dat AP nu remlicht detectie heeft. Vision zal meer "human" gaan reageren omdat het met dezelfde onzekerheid moet rijden als wij met onze ogen.

Vergeet niet dat met de 3 cameras ook een stereoscopic beeld gemaakt kan worden voor diepte. Waarschijnlijk doet AP dit niet maar het zou wel kunnen.
 
  • Like
Reactions: Cely
ik wacht nog steeds in spanning voor meer FSD features

Schermafbeelding 2021-07-21 om 08.00.45.png