Vanochtend in Parijs wilde NOA een afslag nemen die met pionnen was afgezet. Ik had niet door dat NOA dit van plan was. NOA wisselde van rijbaan zo richting een grote pion. Ik kon nog net op tijd reageren maar dit gebeurde met 120. Het was even spannend en de medepassagiers waren meteen wakker!
Daarna moest ik dus een andere route volgen maar NOA koos weer voor een afgesloten stuk perefirique of hoe je het ook schrijft . Ten eerste, jammer dat de navigatie deze informatie kennelijk niet heeft. A better route planner had hetzelfde issue. Gelukkig kon Waze ons wel naar de SuC derigeren.Noodzakelijk, want ik had enkele procenten en kon niet tegen de klok ik terug rijden. Daarnaast, de Tesla nav snapte er niks van. Continu route aanpassen.
Waze gaf ook nog eens aan dat de SuC in een gebied ligt waar je een vignet nodig hebt. Die had ik dus niet... Geen idee hoe ze dit controleren maar ik moest wel echt door Parijs om bij de SuC te komen.
Anyway, hier dus de reden om
A. Alternatieve routes te hebben. Want wie wil er überhaupt door Parijs.
B. Multipoint navigatie om je route vooraf te kunnen plannen of om tijdens de route een tussen stop toe te voegen.
C. Android auto ondersteuning te hebben want Waze is king!
Dit hele geintje heeft ons meer dan een uur extra gekost.
Dan de snelheidslimieten. Ik dacht dat we in Nederland veel fouten hadden maar in België en vooral Frankrijk stikt het van de fouten! Je kunt hierdoor niet eenvoudig de limiet overnemen maar moet je steeds handmatig aanpassen.
Ook heel veel dynamische snelheidslimieten. Het zou zo fijn zijn als AP matrixborden en reguliere borden op de s snelweg zou detecteren. Dan heb ik het niet eens over het toepassen.. detectie zou voor nu voldoende zijn
Dan nog een software issue. AP denkt dat het regent terwijl de zon schijnt. Heel de rit in Frankrijk selecteert AP de verkeerde limiet. Combineer dit met de vele kaart fouten en heel de rit is continu de snelheid aanpassen op de software die dit zou moeten doen. MCU reset werkt niet en ruitenwisser schakelen tussen OFF en AUTO heeft ook geen effect.
A better route planner is ook z'n waarde aan het verliezen. Super traag op m'n MCU2. Eigenlijk enkel bruikbaar met op m'n mobiel maar ook die stikt van die issues. Dat was echt met de vorige UI veel stabieler. Ook omdat er een modus was zonder navigatie kaart.
Verder is de Tesla geschatte aankomst SoC ook spot on als je op de v max rijd. Hier had voorheen ABRP een voordeel maar wijk je af van de vmax dan is de inschatting van ABRP wel handig.....
M'n vooraf bepaalde route met *maar* 3 laadstops werd niet door m'n medepassagiers gewaardeerd. Het zijn er uiteindelijk 5 geworden. Hiermee kon ik eigenlijk net o goed niet met 100% van huis vertrekken en gewoon de Tesla nav volgen.
Ook puntje van kritiek is dat de SuC info niet de openingstijden weergeeft van b.v. toilet. Voor mij als man niet echt een probleem maar de passagiers zijn van het andere geslacht. Ook een rating door Tesla owners of zelfs reviews zouden handig zijn. Ja, ik weet dat hier een app voor is maar het hoort onderdeel te zijn van de navigatie.
Verder wederom de bevestiging van de nutteloosheid van lane change assist. In het donker verhinderd de verlichting van auto's ver achter je een rijbaan verplaatsing uit te voeren.
Ook het dansende vrachtwagen probleem blokkeerd en annuleert nog steeds rijbaan verplaatsingen.
Liever zou ik een "domme" rijbaan verplaatsing willen hebben zoals die van AP1 of de concurrentie.
Dan als laatste de uitschakeling van AP. Mijn auto spoort perfect rechtdoor. Aantal keer dus volgens AP niet het stuur beet gehad en
2x boven de 150 gekomen waardoor AP uitschakelt en dit OOK mee telt en dan kan je AP niet meer inschakelen voor de rest van de stint....
Een aardige rit vol Tesla software irritaties...... Dit zijn Niet eens alle irritaties.. vele momenten gehad in deze rit van zeg maar 1000km dat AP spontaan inhoud. Juiste baan, geen auto's, geen borden maar AP die besluit rustig af te zakken naar 80 waar je gewoon 130 mag. Geen Phantom Brake.. meer een soort coating om vervolgens weer naar de v max te gaan.
:-(
Daarna moest ik dus een andere route volgen maar NOA koos weer voor een afgesloten stuk perefirique of hoe je het ook schrijft . Ten eerste, jammer dat de navigatie deze informatie kennelijk niet heeft. A better route planner had hetzelfde issue. Gelukkig kon Waze ons wel naar de SuC derigeren.Noodzakelijk, want ik had enkele procenten en kon niet tegen de klok ik terug rijden. Daarnaast, de Tesla nav snapte er niks van. Continu route aanpassen.
Waze gaf ook nog eens aan dat de SuC in een gebied ligt waar je een vignet nodig hebt. Die had ik dus niet... Geen idee hoe ze dit controleren maar ik moest wel echt door Parijs om bij de SuC te komen.
Anyway, hier dus de reden om
A. Alternatieve routes te hebben. Want wie wil er überhaupt door Parijs.
B. Multipoint navigatie om je route vooraf te kunnen plannen of om tijdens de route een tussen stop toe te voegen.
C. Android auto ondersteuning te hebben want Waze is king!
Dit hele geintje heeft ons meer dan een uur extra gekost.
Dan de snelheidslimieten. Ik dacht dat we in Nederland veel fouten hadden maar in België en vooral Frankrijk stikt het van de fouten! Je kunt hierdoor niet eenvoudig de limiet overnemen maar moet je steeds handmatig aanpassen.
Ook heel veel dynamische snelheidslimieten. Het zou zo fijn zijn als AP matrixborden en reguliere borden op de s snelweg zou detecteren. Dan heb ik het niet eens over het toepassen.. detectie zou voor nu voldoende zijn
Dan nog een software issue. AP denkt dat het regent terwijl de zon schijnt. Heel de rit in Frankrijk selecteert AP de verkeerde limiet. Combineer dit met de vele kaart fouten en heel de rit is continu de snelheid aanpassen op de software die dit zou moeten doen. MCU reset werkt niet en ruitenwisser schakelen tussen OFF en AUTO heeft ook geen effect.
A better route planner is ook z'n waarde aan het verliezen. Super traag op m'n MCU2. Eigenlijk enkel bruikbaar met op m'n mobiel maar ook die stikt van die issues. Dat was echt met de vorige UI veel stabieler. Ook omdat er een modus was zonder navigatie kaart.
Verder is de Tesla geschatte aankomst SoC ook spot on als je op de v max rijd. Hier had voorheen ABRP een voordeel maar wijk je af van de vmax dan is de inschatting van ABRP wel handig.....
M'n vooraf bepaalde route met *maar* 3 laadstops werd niet door m'n medepassagiers gewaardeerd. Het zijn er uiteindelijk 5 geworden. Hiermee kon ik eigenlijk net o goed niet met 100% van huis vertrekken en gewoon de Tesla nav volgen.
Ook puntje van kritiek is dat de SuC info niet de openingstijden weergeeft van b.v. toilet. Voor mij als man niet echt een probleem maar de passagiers zijn van het andere geslacht. Ook een rating door Tesla owners of zelfs reviews zouden handig zijn. Ja, ik weet dat hier een app voor is maar het hoort onderdeel te zijn van de navigatie.
Verder wederom de bevestiging van de nutteloosheid van lane change assist. In het donker verhinderd de verlichting van auto's ver achter je een rijbaan verplaatsing uit te voeren.
Ook het dansende vrachtwagen probleem blokkeerd en annuleert nog steeds rijbaan verplaatsingen.
Liever zou ik een "domme" rijbaan verplaatsing willen hebben zoals die van AP1 of de concurrentie.
Dan als laatste de uitschakeling van AP. Mijn auto spoort perfect rechtdoor. Aantal keer dus volgens AP niet het stuur beet gehad en
2x boven de 150 gekomen waardoor AP uitschakelt en dit OOK mee telt en dan kan je AP niet meer inschakelen voor de rest van de stint....
Een aardige rit vol Tesla software irritaties...... Dit zijn Niet eens alle irritaties.. vele momenten gehad in deze rit van zeg maar 1000km dat AP spontaan inhoud. Juiste baan, geen auto's, geen borden maar AP die besluit rustig af te zakken naar 80 waar je gewoon 130 mag. Geen Phantom Brake.. meer een soort coating om vervolgens weer naar de v max te gaan.
:-(