Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.24.xx

This site may earn commission on affiliate links.
2021.24.xx begint aan de uitrol met deze nieuwe features:

Tesla 2021.24 Software Update Release Notes 1.jpg


Tesla 2021.24 Software Update Release Notes 2.jpg


Tesla 2021.24 Software Update Release Notes 3.jpg


Tesla 2021.24 Software Update Release Notes 4.jpg



Tesla 2021.24 Software Update Release Notes 5.jpg


Tesla 2021.24 Software Update Release Notes 6.jpg


Tesla 2021.24 Software Update Release Notes 7.jpg
 
Zou graag nog een knopje willen -> "uitschakelen dimmen zij-spiegel tijdens achteruit rijden"
Ben tevreden over dimmen maar tijdens achteruit rijden zie je weinig in het donker
Gezien het dimmen enkel werkt als er een sterke lichtbron van achter schijnt lijkt me de oorzaak elders liggen.

Ik zal er eens op gaan letten of ik zie dat de spiegels groenig zijn bij het achteruit in parkeren in het donker.
 
Heb je toch camera's voor.
Camera doet het na update helaas ook niet als het donker is tijdens achteruit rijden. (vrijwel donker scherm na update -> bij voldoende licht werkt het scherm wel prima)

Afgelopen winter al veel over geschreven door anderen hier op het forum..... (maar wellicht niet van toepassing op elke Tesla / M3 wordt als ik het goed heb ook niet meer met dimmende buitenspiegels geleverd)
 
Gezien het dimmen enkel werkt als er een sterke lichtbron van achter schijnt lijkt me de oorzaak elders liggen.

Ik zal er eens op gaan letten of ik zie dat de spiegels groenig zijn bij het achteruit in parkeren in het donker.
Ik had ergens gelezen dat Tesla dit puur met een formule activeerde.
Een combinatie van de zon die lager dan 5 graden staat op basis van gps locatie, datum en uur.

Ik kan nu wel de bron niet terugvinden, maar “Green” zou dit ooit eens bevestigd hebben.
 
Heeft de Model 3 de functie om te dimmen?
In 2019 waren de LR M3 -naast de binnenspiegel- voorzien van dimmende buitenspiegels. Je kunt het overdag zien aan de rand van de spiegel. Op een later moment is dat komen te vervallen. Ik weet niet precies wanneer dat was maar dat moet ergens 2e helft 2019 of in 2020 zijn geweest.

Werkt prima maar op een bepaald moment kreeg ik de HW3 update (FSD) en een software update. De achteruitcamera werd op dat moment een stuk donkerder tijdens het achteruit rijden OP DONKERE LOCATIES. (overdag en/of met voldoende kunstlicht is er niets aan de hand) Als er een stuk verder achter je auto dan een lichtbron is waardoor de zijspiegels ook wat gaan dimmen dan kun je bijna niets meer zien tijdens het achteruitrijden........ Daar hadden een aantal M3 rijders behoorlijk veel last van. Maar wellicht dat we met een software update opeens weer een goed werkende camera hebben in donkere omgevingen ;)
 
15000 Tesla’s is een prima steekproef. 0 daarvan hebben deze versie.
Ongeveer 1% van de rondrijdende Tesla's. Het is niet niks maar een kleine test-uitrol onder een paar duizend auto's wordt makkelijk gemist. Overigens is de release inmiddels al gespot door een andere tracker, Teslascope: