Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.24.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb met 24.5 nu al meer dan eens gehad dat een rood stoplicht als groen werd gezien. Dat heb ik met eerdere versies nooit meegemaakt. Iemand die dit herkent?
Bedoel je dat in de visualisatie het verkeerslicht op groen staat ipv rood? Voor langere tijd of knippert het?
Mijn ervaring is dat de verkeerslichten detectie juist een stuk accurater is in 24.x, bijvoorbeeld ook de "groen licht ping".
 
Deze ochtend 2021.24.5 binnen.
De WiFi van de wagen "ziet" de SSID van mijn smartphone hotspot niet meer.
Van alles geprobeerd in de auto, reset, manueel instellen, niets.
Dan heb ik de hotspot band van mijn smartphone van 5Ghz geschakeld naar 2.4 Ghz. Dan werkt het wél weer.
Dus snel Google om te checken of de M3 überhaupt 5Ghz aankan, en dat zou moeten.
In principe kunnen alles Teslas na Februari 2018 verbonden worden met 5 Ghz.
Ik concludeer hieruit dat deze laatste update een bug heeft meegebracht🤨
Kan iemand dat eventueel bevestigen ?

Edit: Was al weer een tijd geleden dat ik mijn smartphone als hotspot had gebruikt, wil zeggen ik ben niet 100% zeker dat deze bug met deze release te maken heeft.
 
Last edited by a moderator:
Het 5Ghz probleem bestaat al een tijdje en idd ook in release 24.5
Over de wifi: ook jammer dat je nu dat vinkje hebt dat hij verbonden kan blijven aan de wifi. Dat idee is top, maar het is per SSID dus je hebt er geen.... aan als je van huis vertrekt. Hij schakelt niet over naar de hotspot.
 
  • Informative
Reactions: Epyx
Het 5Ghz probleem bestaat al een tijdje en idd ook in release 24.5
Over de wifi: ook jammer dat je nu dat vinkje hebt dat hij verbonden kan blijven aan de wifi. Dat idee is top, maar het is per SSID dus je hebt er geen.... aan als je van huis vertrekt. Hij schakelt niet over naar de hotspot.
Ok, thx. 2.4Ghz is voorlopig good enough.
 
Last edited by a moderator:
In de eerste rit met 24.5 had ik een flinke remactie van AP omdat de vrachtwagen rechts naast mij iets naar links kwam (bleef wel in zijn baan) en probeerde NoA een afrit 100m te vroeg te nemen waardoor ik bijna een vluchthaven in stuurde. Het was lang geleden dat ik zoiets nog mee had gemaakt. Meer van zulke ervaringen op 24.5?
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Ik ben met 24.5 ook de volledige Theater functionaliteit kwijt. Een 'leeg scherm' is alles wat er te zien is. #slecht.
Bij mij was het theater scherm ook helemaal leeg. Zelfs aantal maal resetten hielp niet. Wat bij mij hielp (hier op het forum gelezen) was die wiel configuratie aanpassen, daarna was het scherm weer gevuld.
Echter heb ik er geen disney plus bij staan! Dat had toch ook bij de .24 release moetten zitten? Disney plus stond trouwens ook niet in de release notes.
 
Helaas ging de trip naar Enschede niet door, dus heb het moeten doen met wat compensatietripjes in en rondom Amsterdam. Eigenlijk was alles hetzelfde als met vorige versies, maar 1 ding viel me nu pas op: er staan pijlen in de stoplichten. Echter klopt er geen hol van, en zijn er zelfs pijlen die tussen links en rechts flipperen. Bijvoorbeeld, op een stoplicht met 5 banen (2 links, 2 rechteoor, 1 rechts) was er geen 1 pijl die rechtdoor ging.

Ik zoek serieus naar punten die onverwachts beter gaan, zodat ik een evenwichtig beeld kan schetsen!
 
In de eerste rit met 24.5 had ik een flinke remactie van AP omdat de vrachtwagen rechts naast mij iets naar links kwam (bleef wel in zijn baan) en probeerde NoA een afrit 100m te vroeg te nemen waardoor ik bijna een vluchthaven in stuurde. Het was lang geleden dat ik zoiets nog mee had gemaakt. Meer van zulke ervaringen op 24.5?
Had ik gisteren ook. Halve zool die flink richting mijn baan dreef. Ik zag het aankomen hij kwam ook echt over de lijn. Als mens dacht ik … hij ziet het wel en grijpt wel in. De AI greep in en remde wat. Toen greep hij ook in en ging weer terug. De ellende begon bij de mens in dit geval. De AI koos voor veilig. Kan ik waarderen.
 
  • Like
Reactions: peter85
Ik heb achter elkaar was Posts gelezen hier. Lekker veel verschillende verschijnselen. Al met al is het net als met echte software. Heerlijk en spannend om zo vaak updates te krijgen. Echter de keerzijde is dat iedere nieuwe functie bestaande functies kapot kan maken. Dat zie ik bij onze product software ook gebeuren. Hoe goed we ook testen. Een verschil is dat als wij een periode geen nieuwe functies brengen en alleen bugs fixen, onze software super stabiel wordt. Tesla vlucht teveel vooruit naar nieuwe functies en doet te weinig aan bugs. Ik rijd 3 jaar een MS. De software is al 3 jaar niet stabiel. Dat er al meer dan 1 jaar dezelfde borden verkeerd worden herkend is een indicatie. Dat mijn FSD al jaren af en toe 50 km uitvalt lijkt onoplosbaar. Zo jammer dat alle aandacht gaat naar de impossible dream: FSD voor USA. Voor mij is een groot dilemma wil ik de heerlijke belofte van frequente updates of de rust van een krachtig stabiel systeem. Hoe is dat voor jullie?
 
maar 1 ding viel me nu pas op: er staan pijlen in de stoplichten. Echter klopt er geen hol van, en zijn er zelfs pijlen die tussen links en rechts flipperen. Bijvoorbeeld, op een stoplicht met 5 banen (2 links, 2 rechteoor, 1 rechts) was er geen 1 pijl die rechtdoor ging.
Dat is al zeer lang en inderdaad er klopt vaak niks van maar het klopt wel vaker dan voorheen.

Volgens mij doet naar het verkennen van het pijltje AP ook gewoon een guestimate.
 
@TheoSchijf

Ik herken wat je zegt. Toch kies ik voor de 'Musk way of progress'. We zitten in mijn ogen gewoon te prototypen en soms wordt er noodzakelijkerwijs een totaal andere weg ingeslagen. Denk aan NN, afzien van radar etc.

Maar op een dag vallen alle puzzelstukjes op hun plaats en dan gaan we stabiele stappen maken. Of dat met V10/V11 is? Geen flauw idee....

Ik denk wel dat er, ondanks bovenstaande, meer aandacht zal komen voor stabiliteit. Maar dat is gedwongen van buitenaf omdat er op enig moment met cijfers over veiligheid naar buiten zal moeten worden getreden (wettelijk, verzekering, concurentie).

Enigszins jammer is het wel dat terwijl wat mij kleine dingen lijkt om te fixen maar de stabiliteit en rijplezier erg zou verhogen, Tesla nieuwe games gaat uitbrengen. Vast een ander team ed, maar komt gewoon bij mij vervelend over.

Eén kaartupdate per jaar is ook wat weinig. Ik kan mij niet voorstellen dat het verrijken van de gekochte info zo veel moeite/tijd/geld kost dat wij (en ook in de USA!) met verouderd materiaal moeten rijden.

Maar ik ben en blijf een optimist: de laatste tijd maakt Musk zijn woorden waar qua releases en de eerste signalen van V10 zijn positief. Ik ben zeer benieuwd naar de unified stack van V10.1 daar zit wat mij betreft een punt om een grote stap vooruit te kunnen maken. Als in oktober de beta langzaam wordt uitgerold weten we meer.
 
  • Like
Reactions: Woek and TheoSchijf
De beste omgeving om software en ontwikkelingen te testen is productie, voor elke software. Daar kan geen test of simulatie tegen op. Maar gaat ten koste van de beleving voor de gewone gebruiker.

Maar dat is wel de prijs die betaald moest worden, zo merken we hier wat gevloek over bepaalde onderwerpen :)

Ze werken puur vanuit ontwikkeling, om snel de development stapsgewijs uit te brengen ipv en grote jaarlijkse release. Juist grote releases zorgt voor vertraging.

Dit betekend wel dat er veel kleine wijzigingen zijn en zeker ook dat het bij de eerste productie lang niet compleet is, vele features worden (met de kennis die is opgegaan) verbeterd, maar logisch is ook dat er nieuwe domme foutjes in kunnen sluipen (logisch vanuit het systeem gedacht, niet logisch voor een eindgebruiker)

Betekend ook dat bijvoorbeeld de verkeerslichten volledig fout zijn. Dit is momenteel niet erg omdat de auto zelf stopt voor de lichten, de herkenning en status van de lichten zal in later stadium pas belangrijker zijn. Zie het als voorbereiding op de FSD, na enkele updates wordt veel meer en beter gekend.