Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.24.xx

This site may earn commission on affiliate links.
ik kijk vooral uit naar deze ‘laatste release’ voor de wifi hotspot bugfix zodat ik de Teslamirror app nog beter te gebruiken is
Wees je wel bewust van het feit dat als je een hotspot gebruikt, de auto deze ook gebruikt voor het downloaden van firmwares en het uploaden van data als je dat aan hebt staan. Bovenop de audio streams kan dat aardig oplopen.
 
Heb ik het nou goed begrepen maar er zou toch ook de optie komen om de 4g van de auto te gebruiken als internet op je telefoon (hotspot)? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
andersom: hotspot van je mobiel voor de auto. Dat kon natuurlijk al lang maar er zit al een hele tijd (2019?) een bug in waardoor de hotspotverbinding door de auto wordt verbroken als de auto in drive wordt gezet
 
Ik heb met 24.4 nu al een aantal keer gehad dat het scherm achter het stuur zwart blijft.
Reset met scrollwieltjes helpt, maar hoort natuurlijk niet. Anderen met dezelfde klacht?
Verder kan ik de stand 'altijd helemaal open op deze locatie' niet meer verwijderen op een plek waar dat toch niet zo handig is.
Maar ik zou niet weten wanneer dat kapot gemaakt is ;)
 
Ik heb met 24.4 nu al een aantal keer gehad dat het scherm achter het stuur zwart blijft.
Reset met scrollwieltjes helpt, maar hoort natuurlijk niet. Anderen met dezelfde klacht?
Verder kan ik de stand 'altijd helemaal open op deze locatie' niet meer verwijderen op een plek waar dat toch niet zo handig is.
Maar ik zou niet weten wanneer dat kapot gemaakt is ;)
Ja, dat zwarte scherm heb ik ook al een paar keer gehad. Maar dan met versie 2021.12.25.7 (Model X)
 
  • Informative
Reactions: MaH

Het is mogelijk de auto aan jouw hotspot (mobiele telefoon oid) te koppelen tijdens rijden. Niet omgekeerd.
Psssssst. Technisch kan dat ook wel weer, Je kan (in modellen waar sim los aan de mcu zit) wel het simkaartje van je Tesla in een MiFi of ander mobiel apparaat gebruiken.

Als nu een tijdelijke oplossing goed te gebruiken (door de auto en ook andere apparaten...) echter als de provider(KPN dacht ik) er op monitoren kan je dan ook zo met disabled sim zitten.

Niet doen dus :) maar het kan
 
Sinds enkele versies al een hoop totale crashes van mcu gehad, vastgelopen autopilot animatie, toetsenbord wat steeds na een paar seconde verdwijnt tijdens het typen in de navi of zoeken naar muziek en dus de auto lane change die niet meer fatsoenlijk werkt. Laat die nieuwe release maar komen
 
  • Like
Reactions: Bart44
Ik zit nog steeds met smart te wachten op een bluetooth fix, ik stream Apple Music van mijn iPhone naar de auto, dat gaat vaak goed maar kan niet bijhouden hoe vaak ik de auto in stap weg rij en dan weer mijn telefoon moet pakken om daar de boel weer op te starten, of onderweg ineens de bluetooth verbinding wegvalt. Telefoon in de auto laten liggen even iets afgeven met de deur op een kier en dan weer zitten en deur dicht geeft bij mij ook gegarandeerd een verlies van Bluetooth, duurt zo'n 30 sec. Heb al kunnen uitsluiten dat het mijn telefoon is maar hoor niet veel klachten hierover.
Apple Music in de auto zou nog beter zijn natuurlijk maar ik zou nu heel blij zijn met een stabiele bluetooth verbinding
 
Ik zit nog steeds met smart te wachten op een bluetooth fix, ik stream Apple Music van mijn iPhone naar de auto, dat gaat vaak goed maar kan niet bijhouden hoe vaak ik de auto in stap weg rij en dan weer mijn telefoon moet pakken om daar de boel weer op te starten, of onderweg ineens de bluetooth verbinding wegvalt. Telefoon in de auto laten liggen even iets afgeven met de deur op een kier en dan weer zitten en deur dicht geeft bij mij ook gegarandeerd een verlies van Bluetooth, duurt zo'n 30 sec. Heb al kunnen uitsluiten dat het mijn telefoon is maar hoor niet veel klachten hierover.
Apple Music in de auto zou nog beter zijn natuurlijk maar ik zou nu heel blij zijn met een stabiele bluetooth verbinding
ik heb dat probleem ook gehad en vond ergens de fix dat mijn iphone te veel apparaten in de lijst met bluetooth had staan. Ik heb de oude verbindingen met apparaten die ik niet meer gebruik er uit gegooid en sindsdien werkt het beter
 
  • Like
Reactions: Roden787
Misschien leuk om eens wat positief kritische reviews van NoA/FSD ritten te plaatsen.

Ik trap af met versie 24.4 (topic titel .24 grin)

Gisteren Naarden - Emmeloord vv op NoA gereden, van invoegstrook snelweg tot en met uitvoegstrook. 0 disengagements!

Enige wat ik 'handmatig' heb gedaan is baan verwisselen initiëren/bevestigen en snelheid aanpassen.

Was de rit perfect? Nee, paar dingen die blijven opvallen:
- knipperlicht dat auto naar links wil (onnodig) en dat niet uit te zetten is (vervelend voor achterliggers!);
- NoA die wil dat ik van baan ga verwisselen, terwijl dat niet klopt;
- Opeens, voor mij nieuw op deze route, een bord rechts van de max snelheidsindicator met een tijdelijke snelheid. Twee keer snapte het wegens een bord met '90 km bij regen' maar twee keer kwam het voor mij uit het niets vallen;
- wat te hard op scherpe bochten af. En omdat de auto, althans niet zichtbaar, de waarschuwingsborden/adviessnelheden niet laat zien, zelf maar even met cc paar klapjes naar beneden bijgesteld.

Eerste punt vind ik het vervelendst. Maar toch: twee ritten, weliswaar op een vrij simpele snelweg, 100% NoA is niet slecht!
 
Ik heb met 24.4 nu al een aantal keer gehad dat het scherm achter het stuur zwart blijft.
Reset met scrollwieltjes helpt, maar hoort natuurlijk niet. Anderen met dezelfde klacht?
Verder kan ik de stand 'altijd helemaal open op deze locatie' niet meer verwijderen op een plek waar dat toch niet zo handig is.
Maar ik zou niet weten wanneer dat kapot gemaakt is ;)
Ja, op m’n MX met 2021.24.4 is die black screen ook voorgevallen. Daarvoor geen problemen. Ook Bluetooth problemen : telefoon lijkt in een gesprek te zitten en radio werkt dan niet. Moet Bluetooth op telefoon afzetten om opnieuw naar radio te kunnen luisteren.
 
  • Informative
Reactions: MaH