Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.32.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ook gingen er veel ruitenwissers kapot als ze vastgevroren waren of er te veel sneeuw op lag.

In de winter nog steeds zeer aan te raden de wissers niet op Auto te hebben..... Net zoals heel af en toe in de zomer bij het instappen gewoon de wissers aan gaan met lekker al dat zand op een droge voorruit.

Ik denk dat AP enkel de wisser kan bedienen en niet de vloeistofpomp want hoe logisch zou het zijn dat AP bij de eerste keer wipen ook wat vloeistof mee zou nemen.
 
Niet zeker of het in deze update gedaan is maar ik merkte dat de muziek nu zachter gezet wordt als de navigatie iets te melden heeft. Ook werkt het klikken op de album art weer een beetje. Voorheen ging ie dan van kleine display naar medium naar full screen. Nu doet ie dat weer (is weg geweest) maar alleen bij Spotify(? iig niet bij DAB). dit alles in de model 3
Hier idem dito.
 
Niet zeker of het in deze update gedaan is maar ik merkte dat de muziek nu zachter gezet wordt als de navigatie iets te melden heeft. Ook werkt het klikken op de album art weer een beetje. Voorheen ging ie dan van kleine display naar medium naar full screen. Nu doet ie dat weer (is weg geweest) maar alleen bij Spotify(? iig niet bij DAB). dit alles in de model 3
Volume navigatie kan ook door jouzelf zijn aangepast. Als je je radio zachter zet net terwijl je navigatie gaat praten dan pas je het volume van je navigatie aan. Is via instelwieltje bij navigatie te corrigeren.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Met 2021.32.10 merk ik dat bij een baanwissel op de autopilot (niet FSD) de auto lastiger uit de autopilot is te krijgen. Moet harder aan het stuur trekken. Voorheen ging dat heel soepel als je de richtingaanwijzer had aanstaan. Nu is een schok bijna niet te vermijden, wat heel oncomfortabel is. Een reset met de knoppen aan het stuur heeft niet geholpen. Iemand anders met dezelfde ervaring?
 
Met 2021.32.10 merk ik dat bij een baanwissel op de autopilot (niet FSD) de auto lastiger uit de autopilot is te krijgen. Moet harder aan het stuur trekken. Voorheen ging dat heel soepel als je de richtingaanwijzer had aanstaan. Nu is een schok bijna niet te vermijden, wat heel oncomfortabel is. Een reset met de knoppen aan het stuur heeft niet geholpen. Iemand anders met dezelfde ervaring?
Klopt inderdaad, terwijl het in de vorige versie juist makkelijker was gemaakt. Enige wat beter gaat is dat hij voor mijn gevoel wat later begint met afremmen als hij doorheeft dat je inhaalt?
 
Wat mij opvalt met 2021.32.10 is dat de afstand tot de voorganger nogal wisselt. Bij constante snelheid over een langere afstand blijft de volgafstand redelijk constant, maar als er wat snelheidswisselingen zijn bij de voorganger dan wordt de volgafstand soms een heel stuk groter. Misschien was dit bij vorige versies ook al zo, maar was mij nog niet opgevallen.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Wat mij opvalt met 2021.32.10 is dat de afstand tot de voorganger nogal wisselt. Bij constante snelheid over een langere afstand blijft de volgafstand redelijk constant, maar als er wat snelheidswisselingen zijn bij de voorganger dan wordt de volgafstand soms een heel stuk groter. Misschien was dit bij vorige versies ook al zo, maar was mij nog niet opgevallen.
vermoedelijk is de afstand in seconden en niet in meters?
 
Zou kunnen…. Ik heb de indruk dat dat in het verleden anders was.
Valt mij ook op sinds 2021.24.11
Vooral als er wisselingen zijn in de baan voor je auto (auto erbij of eraf)
De auto gaat dan 1 of 2 km langzamer en de afstand groeit terwijl ik doorgaans een behoorlijke volgafstand hanteer (ik geef dan maar even kortstondig iets gas bij en dan blijft de auto wel netjes op de oorspronkelijke snelheid rijden)
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Valt mij ook op sinds 2021.24.11
Vooral als er wisselingen zijn in de baan voor je auto (auto erbij of eraf)
De auto gaat dan 1 of 2 km langzamer en de afstand groeit terwijl ik doorgaans een behoorlijke volgafstand hanteer (ik geef dan maar even kortstondig iets gas bij en dan blijft de auto wel netjes op de oorspronkelijke snelheid rijden)
Idem hier. Als de wagen voor mijn versnelt, gaat de auto niet snel genoeg mee en wordt de afstand vervelend groot.

Ik vind overigens ook dat hij dan weer nogal veel plaats laat als er heel graag gereden wordt. Bij 20 à 30 km/u moeten er niet meerdere autolengtes aangehouden worden. Soms heb ik de indruk dat de afstand meer snelheidsgebaseerd mocht zijn, iets meer afstand bij hoge snelheden en minder bij traag verkeer. Mijn gevoel is dat het vroeger wat beter liep.
 
Met 2021.32.10 merk ik dat bij een baanwissel op de autopilot (niet FSD) de auto lastiger uit de autopilot is te krijgen. Moet harder aan het stuur trekken. Voorheen ging dat heel soepel als je de richtingaanwijzer had aanstaan. Nu is een schok bijna niet te vermijden, wat heel oncomfortabel is. Een reset met de knoppen aan het stuur heeft niet geholpen. Iemand anders met dezelfde ervaring?
Ja, hier ook. Zeer vervelend. Wellicht stimulans vanuit Tesla om FSD te kopen door gedrag standard autopilot te downgraden? ;)