Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.36.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Fsd 10.3 is being rolled back due to serious issues.
Violent.
I therefore wondered: how would the test protocol work? A little unit testing is probably not enough. Does anyone know how they do that? And if not, what's your theory?
2 Week releases sounds to me standard agile sprints. If I have to guess they are rolling out a software that was developed 2 weeks prior.
so 2 weeks sprint > 2 weeks internal testing > rollout.
If that's true it's a strong pace. But hey it's a beta and issues and last-minute changes will definitely happen.
 
BMW heeft het equivalent van een 1996 webcam waar elke paar minuten een foto wordt geüpload.

Ik blijf er me over verbazen dat de kwaliteit van programmeurs/product owners bij BMW zo verschilt van die van Tesla... Ik bedoel maar, iemand die een beetje handig is, weet dat je in 2021 voor zo een applicaties gewoon streaming video moet aanbieden. Dat doen deurbellen zo, dat doen GoPro camera's, dus dat kan een camera in een auto met een SIM kaart ook. En toch bedenkt er iemand bij BMW dat dat teveel moeite is, en dat het systeem maar 1 foto aan kan. Ik vraag me dan af wat de beperkingen van het systeem zijn dat er geen streaming video kan, en een product owner denkt dat ie met een prentje per minuut een feature maakt die touche heeft bij klanten en niet als achterhaald overkomt? En er niemand bij BMW zegt "we doen dit ofwel goed, of we doen het helemaal niet"?
 
BMW heeft het equivalent van een 1996 webcam waar elke paar minuten een foto wordt geüpload.

Ik blijf er me over verbazen dat de kwaliteit van programmeurs/product owners bij BMW zo verschilt van die van Tesla... Ik bedoel maar, iemand die een beetje handig is, weet dat je in 2021 voor zo een applicaties gewoon streaming video moet aanbieden. Dat doen deurbellen zo, dat doen GoPro camera's, dus dat kan een camera in een auto met een SIM kaart ook. En toch bedenkt er iemand bij BMW dat dat teveel moeite is, en dat het systeem maar 1 foto aan kan. Ik vraag me dan af wat de beperkingen van het systeem zijn dat er geen streaming video kan, en een product owner denkt dat ie met een prentje per minuut een feature maakt die touche heeft bij klanten en niet als achterhaald overkomt? En er niemand bij BMW zegt "we doen dit ofwel goed, of we doen het helemaal niet"?
BMW had dit al in 2016
 
BMW has the equivalent of a 1996 webcam where a photo is uploaded every few minutes.

It continues to amaze me that the quality of programmers/product owners at BMW is so different from that of Tesla... I mean, someone who is a bit handy knows that in 2021 you just have to offer streaming video for such applications . That's what doorbells do, GoPro cameras do that, so a camera in a car with a SIM card can do that too. And yet someone at BMW thinks that that is too much effort, and that the system can only handle 1 photo. I then ask myself what the limitations of the system are that no streaming video, and a product owner thinks he's a prayer card per minute is a feature that touche , by customers and not as outdated happen? And nobody at BMW says "we're either doing this right, or we're not doing it at all"?
The Product Owner quit after desperate years trying to convince his/her stakeholders...
 
Last edited:
Vraagje; staat in de release nu ook de camera aan binnenin de auto voor Autopilot? Ik heb daar nu een cover overheen zitten, kan de camera nog altijd afgedekt blijven of krijg je nu een melding dat Autopilot dan niet meer in te schakelen is? Ik heb nl wel de engelstalige melding met die strekking ergens op een screenshot gezien, maar ik weet niet of dat nu ook voor NL op gaat. Ik wil de camera graag afgedekt laten maar uiteraard niet Autopilot verliezen na het doorvoeren van de update.
 
Vraagje; staat in de release nu ook de camera aan binnenin de auto voor Autopilot? Ik heb daar nu een cover overheen zitten, kan de camera nog altijd afgedekt blijven of krijg je nu een melding dat Autopilot dan niet meer in te schakelen is? Ik heb nl wel de engelstalige melding met die strekking ergens op een screenshot gezien, maar ik weet niet of dat nu ook voor NL op gaat. Ik wil de camera graag afgedekt laten maar uiteraard niet Autopilot verliezen na het doorvoeren van de update.
In België en Nederland wordt de camera nog niet gebruikt. Ik vermoed in gans Europa nog niet. Denk dat onze privacywetgeving iets anders in elkaar zit.
 
Wow, wat mij juist opvalt is dat de USA versies wel een heel lang menu met opties hebben in de Mobile App 😄
Zo te zien voorlopig alleen voor ios en volgens het artikel in sw versie 2021.36.8 (ze hebben het over de app versie, maar ik neem aan dat ze wat anders bedoelen)

 
Dat begrijp ik niet. Mijn MS 100D doet dat al jaren. Langs en dwars parkeren.
Maar toch niet op een willekeurige lege plek waar ook geen auto's naast staan (en dan denk ik overigens; in die situatie is het ook superoverbodig want dan lukte het Jules de Corte ook nog wel (voor de jonkies onder ons; dit is een gevleugelde term, Jules was een blinde BN-er, eind vorige eeuw overleden)
 
Maar toch niet op een willekeurige lege plek waar ook geen auto's naast staan (en dan denk ik overigens; in die situatie is het ook superoverbodig want dan lukte het Jules de Corte ook nog wel (voor de jonkies onder ons; dit is een gevleugelde term, Jules was een blinde BN-er, eind vorige eeuw overleden)
Tja, zo blijven we zeuren. Ik heb ook gemerkt dat mijn wagen geen tegenliggers detecteert op een verlaten weg. 😇
 
  • Like
  • Funny
Reactions: job-lek and Maarten
Hilarisch eigenlijk hoe slecht de Tesla programmeurs zijn in het bouwen van fatsoenlijke software voor de gebruiker (Ux). Iemand al eens geprobeerd om in de auto over te schakelen van gepland opladen naar gepland vertrek? Gelukkig is dat nu (ik heb net 36.5.5 binnengehaald) niet meer nodig. Het kan (eindelijk!) ook via de mobiele app.

Dacht ik.

Probeer nu maar eens in de app een tijdstip in te schakelen voor gepland vertrek. Met de wieltjes. Je lacht je dood. Er zit sowieso een zomertijd-wintertijd fout in (hebben ze in de USA ook hoor, dus dat is gewoon pure stupiditeit), maar zelfs het een op een overnemen van de ingestelde tijd is pure hit & miss. Wat een klunzen. Ik hoop zo ontzettend dat de Ux software is uitbesteed aan laagbetaalde krachten in een achtergesteld Aziatisch land en dat de software die de auto bestuurt wel door mensen in elkaar wordt gezet die weten wat ze doen...
 
Azijn was in de uitverkoop?

Ik durf te stellen dat UX bij Tesla toch echt wel voorop loopt in vergelijk met andere merken.

Is het 100%? Nee, uiteraard niet, ook hier zijn altijd nog verbeteringen te maken. Maar om zo stellig te zijn dat de UX zo slecht is, dan zou ik wel eens een voorbeeld willen zien die kop en schouders boven Tesla uitsteekt. En nee, ik ben zeker geen Tesla adept, voor mij kan een volgende auto zomaar een ander merk zijn als die een, voor mij, beter passende auto heeft.

Hilarisch eigenlijk hoe slecht de Tesla programmeurs zijn in het bouwen van fatsoenlijke software voor de gebruiker (Ux). Iemand al eens geprobeerd om in de auto over te schakelen van gepland opladen naar gepland vertrek? Gelukkig is dat nu (ik heb net 36.5.5 binnengehaald) niet meer nodig. Het kan (eindelijk!) ook via de mobiele app.

Dacht ik.

Probeer nu maar eens in de app een tijdstip in te schakelen voor gepland vertrek. Met de wieltjes. Je lacht je dood. Er zit sowieso een zomertijd-wintertijd fout in (hebben ze in de USA ook hoor, dus dat is gewoon pure stupiditeit), maar zelfs het een op een overnemen van de ingestelde tijd is pure hit & miss. Wat een klunzen. Ik hoop zo ontzettend dat de Ux software is uitbesteed aan laagbetaalde krachten in een achtergesteld Aziatisch land en dat de software die de auto bestuurt wel door mensen in elkaar wordt gezet die weten wat ze doen...