Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.36.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Jammer dat die "perpendicular parking spots" enkel op de Plaid S/X zit. Het zou wel eens fijn zijn dat Autopark fatsoenlijk zou gaan werken. Misschien zou ik het dan eindelijk eens gebruiken :)

Ik heb onlangs met 32.21 op mijn M3 voor het eerst de prompt gekregen om perpendicular te parkeren. En het ging best aardig ook, was het dat de auto iets scheef in het vak stond en het langzamer deed dan ik. Met deze software versie doet de auto parallel parkeren overigens keurig en voldoende vlot.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik heb onlangs met 32.21 op mijn M3 voor het eerst de prompt gekregen om perpendicular te parkeren. En het ging best aardig ook, was het dat de auto iets scheef in het vak stond en het langzamer deed dan ik. Met deze software versie doet de auto parallel parkeren overigens keurig en voldoende vlot.

Het klopt dat Autopark dat al kon als er auto's staan. Hier gaat het erom dat Autopark ook in een vak kan parkeren waar er nog geen auto's in de vakken er naast staan. Autopark gebruikt niet dan enkel de sonar sensoren maar ook de cameras.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: OttoR and Phil V
Hmmm… blijkt nu dat de AP2.0 upgraded MS auto’s nu ook nog nieuwe camera’s moeten hebben voor de laatste FSD versie. Dat betekent waarschijnlijk dat wij weer als laatste aan de beurt komen. Na 5 jaar dus nog steeds geen FSD. *zucht*
Nou ja, ik ben voorlopig nog tevreden met de huidige lane assist die prima werkt op de snelwegen.

Uit Electrek: AP2.0 eigenaren hebben nieuwe cameraks nodig

Niemand in Europa heeft FSD dus al zou je de juiste cameras hebben dan heb je nog niks.
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Niemand in Europa heeft FSD dus al zou je de juiste cameras hebben dan heb je nog niks.
Mijn punt is dat - als eenmaal FSD zou worden uitgerold - de naar HW3 geupgrade auto’s het allerlaatste aan de beurt zijn, omdat er ook camera’s vervangen moeten worden. Dat kan zomaar een jaar na intro in EU zijn, zie het upgrade aanbod voor MCU1 destijds.

Laten dat nou net de auto’s zijn die het eerste de FSD besteld hadden - en dus nu het langst mogen wachten.
 
  • Informative
Reactions: Stream and job-lek
Geen idee, enkel de Model S plaid heeft vision based auto park en die is hier nog niet in de EU.

Ik las wel vanochtend dat er kennelijk nu in de FSD beta 10.3 dacht ik een Model Y vision based auto park heeft.

Maar als die feature er is waarom zou dat problemen geven bij een SuC?

Hij doet het! auto park bij een SuC in 20 seconden. Is dat snel genoeg?