Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.36.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb sinds een week een behoorlijk batterij "drain". Verlies zo'n 8% per 24u... Oftewel zo'n 40km per dag. Meer mensen toevallig last van?

Heb het volgende al gecontroleerd:
- Sentry mode staat uit
- geen extra apps zoals Teslafi
- M3 lijkt gewoon te slapen als ik de app open
- temperatuur blijft gewoon laag in de auto (geen verwarming die aanblijft)
- gebeurt zowel als die aan de lader staat, maar ook zonder aan de lader.

Enige wat ik nu kan bedenken is dat ik recentelijk een update heb gehad naar 2021.36.5.5. En ja, heb al meermalen en harde reset gedaan, inclusief rem pedaal (wat volgens Tesla service engineer niet nodig was).

Dank voor het meedenken alvast... En anders maar even Tesla service bellen morgen.
 
Ik heb sinds een week een behoorlijk batterij "drain". Verlies zo'n 8% per 24u... Oftewel zo'n 40km per dag. Meer mensen toevallig last van?

Heb het volgende al gecontroleerd:
- Sentry mode staat uit
- geen extra apps zoals Teslafi
- M3 lijkt gewoon te slapen als ik de app open
- temperatuur blijft gewoon laag in de auto (geen verwarming die aanblijft)
- gebeurt zowel als die aan de lader staat, maar ook zonder aan de lader.

Enige wat ik nu kan bedenken is dat ik recentelijk een update heb gehad naar 2021.36.5.5. En ja, heb al meermalen en harde reset gedaan, inclusief rem pedaal (wat volgens Tesla service engineer niet nodig was).

Dank voor het meedenken alvast... En anders maar even Tesla service bellen morgen.
Check eens of er in de app staat dat de auto op een bepaald uur ingesteld staat op voorverwarmen. Enkele weken terug merkte ik op dat met de nieuwe app en een nieuwe update mijn beide auto's stonden ingesteld op 6u45 vertrektijd en voorverwarmen...
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Check eens of er in de app staat dat de auto op een bepaald uur ingesteld staat op voorverwarmen. Enkele weken terug merkte ik op dat met de nieuwe app en een nieuwe update mijn beide auto's stonden ingesteld op 6u45 vertrektijd en voorverwarmen...
Bedankt voor de tip, had deze nog niet gecontroleerd. Helaas was dit niet de oorzaak, stond allemaal uit...
 
Bedankt voor de tip, had deze nog niet gecontroleerd. Helaas was dit niet de oorzaak, stond allemaal uit...
Tesla service adviseerde om hem uit te zetten. Weer wat geleerd, heeft de Tesla toch een uit "knop". :eek:

power-off-tesla-reset.jpg


Na de power-off gedaan te hebben, zag ik dat er toch de optie voorverwarmen aan stond in de auto, terwijl hij in de app uitstond. Wellicht niet gesynchroniseerd? Of gaat bij default aan na opstarten? Of toch een bug? Ik weet het niet, maar we gaan zien of het nu opgelost is...
 
  • Like
  • Informative
Reactions: job-lek and OttoR
Voorverwarmen is ook locatiegebonden. Dus als je de vorige keer gekeken hebt of voorverwarmen uit stond maar ergens anders was, kan het zijn dat het daar dus niet aan stond maar waar je de power-off uit hebt gevoerd wel. Hopelijk is het opgelost voor je nu.
En waar kan ik zien bij welke locaties voorverwarmen op AAN staat? Daar moet de app of de auto of op de Tesla servers dan ergens een tabelletje voor worden bijgehouden
 
Voor de zekerheid nog eens vermelden dat als je die ooit actief had, volstaat het soms niet om die uit te zetten. Zelfs verwijderen helpt soms niet. Ze blijven door werken vanaf hun servers. Enige wat helpt is Tesla paswoord resetten.
En zoals in een ander topic deze week nog vermeld: het is voldoende om je paswoord bij Tesla te resetten naar hetzelfde paswoord, om de API tokens die deze services gebruiken te resetten.

Maar uit veiligheid kan je natuurlijk ook overwegen om echt het paswoord te vervangen door een ander exemplaar.
 
  • Like
Reactions: SpaceWagon
Even weer wat rijervaringen:

Vrijdag Naarden Hengelo op de A1. Heel onrustig rijden met FSD. Snelheid verminderen zonder reden, te trage lane changes.. kortom minstens 10 keer van FSD af...

Zondag retour: zonder één disengagement terug gereden.

Grote verschil was dat het vrijdag drukker was, met name veel vrachtauto's.

Weer gezien dat op hele stukken verkeerd aantal rijbanen wordt weergegeven.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Ik heb sinds een week een behoorlijk batterij "drain". Verlies zo'n 8% per 24u... Oftewel zo'n 40km per dag. Meer mensen toevallig last van?

Hier ook veel drain. Auto koelt ook extreem lang na. Op ritje van 500m staat auto bijna 45min te loeien. Lijkt in deze versie ook wat mis met calibratie van accu. Als ik 90% instel dan gaat deze tot 90% door en stopt het laden maar als ik in de ochtend in de auto stap staat er ineens 94 of 95%. Teslamate ziet geen laadacties maar treft wel elke 30 a 45 min 1% extra aan. Omgekeerd zelfde verhaal heb vandaag geparkeerd met 57% uurtje later 51%.

Zojuist 36.5.8 gepushed via 4g gekregen. Dus zal wel belangrijke fix zijn.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Zojuist de nieuwe update geïnstalleerd (2021.36.5.8.) in mijn Model X 2017, MCU upgrade.
Sentry mode werkt, maar ik lees ook dat je met deze update live kan 'meekijken' via de app. Echter zie ik deze functie niet in mijn Tesla staan.....
Iemand een tip ?
 
Hier ook veel drain. Auto koelt ook extreem lang na. Op ritje van 500m staat auto bijna 45min te loeien. Lijkt in deze versie ook wat mis met calibratie van accu. Als ik 90% instel dan gaat deze tot 90% door en stopt het laden maar als ik in de ochtend in de auto stap staat er ineens 94 of 95%. Teslamate ziet geen laadacties maar treft wel elke 30 a 45 min 1% extra aan. Omgekeerd zelfde verhaal heb vandaag geparkeerd met 57% uurtje later 51%.

Zojuist 36.5.8 gepushed via 4g gekregen. Dus zal wel belangrijke fix zijn.
Hier idem. Ongeacht hoe ver ik heb gereden, de wagen blaast nog minstens een uur na.

Laatste update is een complete ramp:
  • Ruitenwissers kennen nog maar één stand: de hoogste
  • AP:
    • Veel phantom breaks. Ervoor nooit last van gehad.
    • Duurt zeer lang voor de auto de snelheid begint te verhogen, naar de ingestelde snelheid, nadat de auto voor je weg is.
    • Een fietser voorbijsteken resulteert in ofwel keihard remmen of de snelheid serieus verlagen. Duurt ook nu weer zeer lang vooraleer de ingesteld snelheid opnieuw bereikt wordt.
  • Bij het achteruitrijden is er geen beeld meer van de spiegelcamera’s
  • Verwarming moet met 2° omhoog om dezelfde temperatuur te krijgen.
Jammer. Was echt tevreden over de M3P maar als die kant blijft uitgaan… .
 
Last edited by a moderator:
  • Informative
Reactions: Hbrink