Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.4.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Maar goed, niet voor niks moet je nog steeds je handen aan het stuur houden en dus bij gele strepen en zeker wegversmallingen dat ding maar even uit.. .
@job-lek kan erover meepraten, @pvkeep gelukkig nog niet. Ik zit liever in Paul's kamp en bedank hem voor de waarschuwing, want daar gaat het toch om?
Even voor de duidelijkheid: ik ben nog steeds gek op mijn ap1 systeem en gebruik het te pas en te onpas. Bij mij heeft het systeem meer problemen voorkomen dan veroorzaakt. Omdat je er altijd zelf bij blijft. Kan mij nog als de dag van gisteren herinneren dat ik over mijn linker schouder keek omdat ik naar de derde baan wilde schuiven en de de auto vol in de ankers ging omdat een golf met petje vanaf de invoegstrook twee banen naar links slingerde. En ik ga tegenwoordig altijd met de auto naar Hamburg of Basel omdat het zoveel relaxter is dan met het vliegtuig. (München met de nachttrein dat is nog beter)
 
  • Like
Reactions: Phil V
Het moet me toch even van het hart hoe sommigen op dit forum dit soort kapitale fouten van Autopilot bagatelliseren en de problemen onder de mat proberen te schuiven. Waar zijn de tijden gebleven dat hier de opbouwende, behulpzame en gezond kritische geluiden de boventoon voerden?
Aan de andere kant… Hans Noordsij was toen ook heel actief op het forum:)
 
  • Like
Reactions: nervus and job-lek
Het moet me toch even van het hart hoe sommigen op dit forum dit soort kapitale fouten van Autopilot bagatelliseren en de problemen onder de mat proberen te schuiven. Waar zijn de tijden gebleven dat hier de opbouwende, behulpzame en gezond kritische geluiden de boventoon voerden?

Oei oei, mijn ega is CFO. Gebruiken daar ook bepaalde software 😀.

Maar uiteindelijk komt het goed.
 
Ik wist niet dat er iets aan de tripplanner veranderd was. Die van wij leek al perfect.
Ik vind 'm accurater geworden qua voorspelling aan hoeveel % je zou arriveren.

Maar ik merk ook dat ie lange stops prefereert ipv meer stops. ABRP stelt voor mij 5 stops voor voor het minst lang laden, terwijl de Tesla tripplanner er 4 voorstelt, met telkens voorbij 80% laden.
 
Iets anders wat naar mijn ervaring ook verbeterd is (ik weet niet of het de software of map versie is) is de fleet speed. Hij gaat sneller weer omhoog naar de maximum snelheid en ook de overgangen tussen de snelheden lijken een stuk vloeiender dan voorheen.
 
Iets anders wat naar mijn ervaring ook verbeterd is (ik weet niet of het de software of map versie is) is de fleet speed. Hij gaat sneller weer omhoog naar de maximum snelheid en ook de overgangen tussen de snelheden lijken een stuk vloeiender dan voorheen.
ik heb gisteren de AP snelheid weer teruggezet van de instelling op maximum snelheid omdat het ook in 2021.12.25.7 nog steeds dramatisch is hoe vaak AP op basis van foute kaartinfo plotseling en abrubt op de rem gaat. Ik ben dan liever zelf de baas over mijn snelheid en Flitsmeister is een veel betere ADAS voor snelheidslimieten dan AP
 
Ik vind 'm accurater geworden qua voorspelling aan hoeveel % je zou arriveren.

Maar ik merk ook dat ie lange stops prefereert ipv meer stops. ABRP stelt voor mij 5 stops voor voor het minst lang laden, terwijl de Tesla tripplanner er 4 voorstelt, met telkens voorbij 80% laden.
Dat viel mij ook al op tijdens onze reis naar Toscane afgelopen week. De planner komt nu rustig met stops bij de volgende Suc met een verwachte Soc van 10%, daar waar deze voorheen al wilde stoppen bij een Soc tussen de 20 en 30%.