Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.4.xx

This site may earn commission on affiliate links.
De performance van de MCU is flink verbeterd in 2021.4. Minder haperende beelden, Netflix start/sluit sneller en ook de achteruitrijcamera heeft een betere latency.
Vreemde revert (wat mij betreft) is de ongedocumenteeerde functie "maximum snelheid overnemen door pook lang in te drukken". Dat doet niks meer in 2021.4.
 
Dat was bij mij al verdwenen in 2020.48.* (merkt ik eerder deze week op, de optie leek opeens te zijn verdwenen zonder software update)
Gisterenavond ook de 2021.4 maar nog niet (zelf) mee gereden.
Sinds vanochtend werkt het opeens weer... Bug? Server-side toggle? Hoe dan ook, het werkt weer als vanouds bij mij.

Overigens zijn de voice commands ook flink verbeterd in 2021.4. "Bellen naar X" werkt nu bijvoorbeeld goed.
 
Heeft iemand een verklaring voor het afnemende aantal installaties? (niet een gok of aanname, maar een verklaring)
Volgens mij is de update teruggetrokken.
Ik had de update staan (gedownload en wel) maar had hem nog niet geinstalleerd. Nu is hij verdwenen in de app, en ook de auto zegt software up to date (2020.48.35.5). Misschien vanwege de bug die Wooter noemde...
 
Hier dus helaas wel mijn model-x ge-update.
Kan nu niet meer thuis opladen.
Automaat van de 3e fase knalt er meteen uit.
2 verschillende laders getest.
Beide zelfde probleem.

Morgen maar eens bellen.
ALS je nog kan dan sla deze update maar over
Ook al geprobeerd met de TMC?

Als de automaat eruit knalt ligt dat toch eerder aan dat de lader een groter vermogen toelaat dan wat je automaat toelaat. De auto kan niet zelfstandig meer vermogen vragen dan wat de lader aanbied, en het lijkt me sterk dat Tesla een manier gevonden heeft om softwarematig een kortsluiting te veroorzaken.
 
De lader heeft een 20A zekering.
De hoofd automaat is 32A.
Beide gaan eruit. Dus dat is goed fout.
De lader in de auto zal normaal gesproken de stroom vraag ook langzaam opbouwen.
Nu is het meteen over op het moment dat de lader het relais om laat gaan.

getest op de vaste laadpaal en de 3 fase tmc.
Auto stond aan de lader tijdens de update.
einde van de update ging het licht uit.

net een model S aan dezelfde lader gehad en geen probleem.
Die van mij eraan en alles uit..
 
  • Informative
Reactions: Woek
De lader heeft een 20A zekering.
De hoofd automaat is 32A.
Beide gaan eruit. Dus dat is goed fout.
De lader in de auto zal normaal gesproken de stroom vraag ook langzaam opbouwen.
Nu is het meteen over op het moment dat de lader het relais om laat gaan.

getest op de vaste laadpaal en de 3 fase tmc.
Auto stond aan de lader tijdens de update.
einde van de update ging het licht uit.

net een model S aan dezelfde lader gehad en geen probleem.
Die van mij eraan en alles uit..


Vreemd. Ik heb afgelopen zaterdagmorgen de update gedaan. Inmiddels zaterdag, zondag en vanavond geladen op mijn TWC en geen enkel probleem ondervonden.
 
De lader heeft een 20A zekering.
De hoofd automaat is 32A.
Beide gaan eruit. Dus dat is goed fout.
De lader in de auto zal normaal gesproken de stroom vraag ook langzaam opbouwen.
Nu is het meteen over op het moment dat de lader het relais om laat gaan.

getest op de vaste laadpaal en de 3 fase tmc.
Auto stond aan de lader tijdens de update.
einde van de update ging het licht uit.

net een model S aan dezelfde lader gehad en geen probleem.
Die van mij eraan en alles uit..
Lijkt eerder een hardwareprobleem. De omvormer in de auto zal sluiting maken en zal waarschijnlijk vervangen moeten worden.
 
Volgens support is de update van de lader niet goed verlopen.
Op verzoek van support ook nog een poging gedaan bij de supercharger.
Deze geeft een foutmelding en gaat niet laden.
Zo meteen naar het service center dan kijken ze verder.
 
  • Informative
Reactions: Woek
Vreemd. Ik heb afgelopen zaterdagmorgen de update gedaan. Inmiddels zaterdag, zondag en vanavond geladen op mijn TWC en geen enkel probleem ondervonden.

Toch ook een paar problemen moeten vaststellen sinds deze update :

Gisterenavond kon ik geen verbinding meer maken met de wagen. Ben toen gaan nakijken en de LTE verbinding was verbroken (of stond uit) om de één of andere reden. Reset uitgevoerd en toen kwam alles terug online.

Voice commanda's werken niet meer. Er wordt nog geluisterd maar als ik een commando uitspreek komt het niet tevoorschijn op het display. Na 2 à 3 keer proberen krijg ik de melding : 'Kan geen verbinding maken'

Dus ik hoop dat er snel een nieuwe update komt die deze problemen terug oplost.
 
Vanochtend 2020.48.35.10 geïnstalleerd en nu de update van 2021.4.6 gestart.
Idem hier.
55CE2F76-21D1-430D-93EF-5CEAFAACE087.jpeg